• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson1 skrev 2011-05-30 13:58:59 följande:
    cah: Det var ju just det att brösten blev MYCKET större från början, nu har de blivit till sin normala storlek igen. Tycker att det är konstigt, de borde väl inte pendla i storlek?

Här kommer jag tjatandes om "mamma barnmorska" igen, men hon har alltid sagt att det där m brösten går i vågor (för många) under graviditeten. Hon är lite av den gamla skolan, och tycker inte jag ska vara i sängläge pga blödningarna. Hon har frågat hur min livmoder ligger (Inge aaaaaning) och att vissa har en viss livmoder och dessa ska tydligen vila under graviditeten. Hmmm.. ser att detta låter flummigt, men jag kommer inte ihåg vad hon sa exakt. Hur som helst så fick vi lystna på hjärtljuden igår, hon hade tagit med sig sin manick från jobbet. hehe...

Spets, jag hade humörs svängningar redan innan FET!!!

cah, promenerar gör jag mycket, men det där m stavarana.. har aldrig fattat det riktigt. Vad bidrar de till så att säga..? Tränig för armarna, eller bara almänt jobbigare? Låter ju kalas för dig, inget vikökning, stor mage o stora bröst!!! Jag har gått upp minst 3 kg, men är mest bred ännu så länge... är också småbystad, jag känner av dem 8typ spänner) men inte har de blivigt större... jaja...

• kasa01
    Cahela skrev 2011-05-30 21:09:43 följande:
    Stavarna gör promenaden mycket jobbigare, härligt för rygg och armar.
    AHA! ryggen är ett problem område för mig, så det låter ju toppen! Var hos sjukgymnaste igår och är förbjuden att ta några pass på 2 veckor. Passar rätt bra, mår fortfarande rätt pyton på eftermiddagarna, o det är då jag har tid att träna. Stavar it is!!! KRAM!
  • kasa01

Kel, GRATTIS!!! härligt, kan du njuta nu tror du? KRAM!!!

Cha, jag får promenera och cykla, rodd maskin var ok, och har övningar jag gör hemma. Det är min rygg som pajjade, så hon vill att jag får upp rörligheten först, och mer styrka. Det går säkert bra m stavar! kram!

• kasa01
    Kelsson1 skrev 2011-05-31 13:28:32 följande:
    kasa: Tack! Jo kan njuta nu i åtminstone en månad, sen är det dags för RULnojja Skrattande
    Åh, du hittar nog nått att nojja för innan dess... Skojjar bara, men vilket högriskprojekt detta är! hehe... KRAM!
  • kasa01
    Lillstint skrev 2011-05-31 14:55:06 följande:
    Speck: härligt att du har en mönsterbebis. Eftersom de flyttade fram mig, betyder det att jag har en monsterbebis då? Flört
    HAHA!! men du, det är inte helt enkelt att mäta när de krumbuktar sig, det handlar ju om millimeter. Jag har fått för mig att jag ligger lite efter, det känns inte lika bra på något sätt. Känns som att det kan vara en anlednig till att något inte är riktigt som det ska.
  • kasa01

Vickan, du ser!!! Jag sa ju det!!! Vad skönt vännen, trist att du skulle behöva vänta så länge på detta. Ang op, jag opererade min blindtarm när jag var i v 17 (eller nåt...), och det gick fin fint. Kan man vänta gör man nog det, men det händer ju. Måste man så måste man... Hoppas du slipper hur som helst, om det är svårt att ränna efter en 2'åring nu, testa nyopererade då... Hehe... Hoppas det löser sig till det bästa för dig! Stor kram!

• kasa01

Carlan, stackare som mår så dåligt! Jag vet hur det känns, mådde verkligen pest under 5-6 veckor. Hoppas du snart får må lite bättre, så du kan njuta av sommaren. Vad är det för hink du pratar om?? kram!

Speck, jobbigt m fogarna... Har du testat vatten gympa? Har för mig att du pratade om det..? Finns det något annat att göra? Som du säger, 2 månader kvar och kan inte ens köpa glass! Hur ska det gå i värmen? KARM

vickan, vad säger de om bråcket? Ska de göra något åt det? Låter lite si o så att gå med det, man blir ju tyngre... Men de vet väl vad det gör hoppas man. Gör det mycket ont? KRAM!

Kelsson, du har ju en gång lycktas gå ner 20 kg, klart du klarar det igen!! Med en bebis att ta hand om har man dessutom inte lika mycket tid att varken tänka på eller laga mat, så det blir nog fin fint ska du se. Jag har bestämt mig för att INTE nojja över vikten, gjorde det sist och kunde inte riktigt njuta. KRAM!

EGO:, kub imorgon kl 9.. drömde i natt att jag var på dag 8 efter TD, och att det inte såg så bra ut.. man att man skulle ta lite mer prover o se... Kändes helt surealistiskt att vakna och vara tillbaka i v 13. Konstigt att drömmarna kan vara så verkligen.

KRAM Allihopa!

• kasa01

Det gick inte så bra för oss. Vi har en förhöjd risk, det blir moderkaksprov på tisdag. Resultatet från man en vecka efter det. Vet inte vad jag ska göra nu... Det kanske är därför jag blött, för att bebisen är sjuk...? Vi fick ju molan (tumören) för lite drygt ett år sedan, vilekt också är en kromosom avvikelse, dock är det när två spermier befruktar varandra i ett kärnlöst ägg. Vet inte om det kan ha ett samband, de kunde inte säga det på SÖS heller. Nu blev allt svart igen, orkar inte.....

• kasa01

Tack Aurora, Strössel, vickan o Jis för er omtanke. Barnmorskan förklarade ju allt i morse, och jag vet att av 110 barn är det 1 som får DS i min riskfaktor. Dock hade jag 1: 100 000 risk att få em komplett mola, så i min värld betyder det ganska lite. Om det har ett samband ökar det ju riskerna, men ingen verkar veta. Har inte gjort annat än sökt info under dagen, och ringt mina läkare. 3 år, 5 ivf återföringar, en komplett mola och nu detta. Det är liksom lite för mycket.... Önskar bara att jag fick veta nu. Mina 3 bästa barndomsvänner gifter sig på lördag, kan inte riktigt påstå att jag känner mig kalas sugen. Vill bara veta..

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011