Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Kelsson: Tack, jag ska sluta oroa mig :)
Grattis till 2a trimestern! Visst är det en lättnad att vara förbi den där jobbiga första trimestern?
Speck: Usch, vad jobbigt med chefer som inte bryr sig. Låter precis som den situation jag hade då jag var gravid första gången. Min chef tyckte att jag hade lite få ärenden för att jobba heltid, och då fick jag behålla alla ärenden trots att jag blev halvtidssjukskriven. Efter en vecka började magen att knyta ihop sig efter att ha gått bara några steg, så jag knappt kunde andas. Försökte att snacka med chefen igen men hon brydde sig inte. Sedan fanns det ju ingen annan lösning än att sjukskrivas på heltid... Det viktigaste är att du tar hand om dig själv, stress är inte bra för graviditeten. Visa att du faktiskt är sjukskriven på deltid och bry dig inte om vad chefen tycker - det är ganska oväsentligt egentligen, i jämförelse med att vara gravid
LGT: Ja, jag ska också vänta till efter grav för att se om det har gått över då. Graviditet, hormonförändringar och urinvägsinf kan tydligen ge cellförändringar - och allt det har jag gått igenom. Så jag väntar och försöker känna mig lugn
EGO: Ajaj, så ont jag fick i rygg och höfter igår när jag försökte ge mig på att plantera några blommor. Kunde inte gå på hela kvällen sen.... Hur är det med era höfter / ryggar?