Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Speck skrev 2011-08-22 18:41:03 följande:
    Halloj tjejer! Som ni redan misstänkt så är jag MAMMA nu! På BF 20/8 kl 10:11 föddes lilla Loke, 3725gr och 52cm lång!
    Bild kommer så fort jag får tid över från amning o så.. Skrattande
    Stort GRATTIS till din lilla son vilken underbar nyhet vilket fint namn  Solig njut av din son sen vill vi höra ALLT Skrattande
  • strössel

Tredjemaj: Lycka till på kub i morgon tror det kommer gå jättebra !

Kelsson: Skönt att det såg bra ut hos bm idag, jag ska dit på onsdag jag längtar redan Glad !

Anderska: Mina bröst började läcka i v 27 tror jag det var och gör det fortfarande, ibland mer och ibland mindre det varierar.

Är det bara jag som känner att man vill göra så mycket som möjligt med hemmet innan bebisen kommer ? Vi har slipat och oljat bord , ska rensa i förrådet i källaren för att få in utemöblerna iofs, putsa fönster osv. Eller är det bara jag som är knäpp ? Foten i munnen

• strössel
    Jis skrev 2011-08-22 22:41:15 följande:
    Strössel, här är en till.  Jag vill boa hela tiden. Till helgen blir det till att börja röja källaren, sen blir det måla spjälsäng, fixa barnrum osv. Jag längtar så!!
    Mysigt med att fixa i bebisrummet, jag är redan färdig med inköpen och bebisrummet så jag är lite rastlös Skrattande tänkte lite så om man fixar så mycket som möjligt så slipper man störa sig på det när bebisen har kommit och så blir det fint till jul !
  • strössel

Jag vill ha fullt upp nu så tiden går snabbt till BF Skrattande bara min man som tycker jag är jobbig för han är inte med på noterna att fixa i hemmet Flört

Ser fram emot att höra Specks förlossningshistoria sen när hon orkar och har tid.

Igår var första gången jag såg magen röra på sig, var lite roligt känner alla sparkar uppåt nu så undrar om den ligger med huvudet neråt och fötterna uppåt Glad

Jis: Hoppas du sover jättebra nu med din kudde !

Kelsson: Har inte så mycket energi egentligen om det låter så Flört pappa och min man fixade borden jag satt vid datorn men jag gör en massa småsaker. Igår var jag hos min syster och det var så varmt i hennes lägenhet  och det kändes som om jag skulle börja hosta men det kändes skumt så jag  gick in till toan och hann inte öppna locket utan kräktes på toan Skäms jag har kräkts sen i tisdags förra veckan. Nu känns det som om man är i början av graviditeten igen.

• strössel
    Kelsson1 skrev 2011-08-23 12:37:39 följande:

Strössel: Har du testat losec eller Novalucol mot illamåendet? Hoppas att det ger med sig snart för dig!
    Jag är extremt utmattad idag. Vaknade 45min innan klockan idag för att gå på toa men kunde inte somna om efter det så är helt slut nu...

Har inte varit i närheten av apoteket men ska testa novalucol, nästa gång jag är i stan. Hoppas du står ut resten av dagen så får du vila när du kommer hem !
  • strössel

Jis: Vi fick inte veta kön här på vårt sjukhus så jag hade inget val, men nu när vi nästan är framme så spelar det ingen roll längre jag blir lika glad ändå Skrattande

Speck: Ja jag står på tur 21 oktober Glad sen är det Vickan l Flört tror det skiljer 5 dagar på oss. Så vi kanske får samtidigt.

Vickan l: Jag låg lite under sist med ska till bm i morgon, jag vill ha ett TUL till vi ska fråga om det i morgon.

Tredjemaj: Grattis till att det gick så bra på KUB !

• strössel

Dealiy: Välkommen hit och stort Grattis Skrattande

Tredjemaj: Grattis till lyckat RUL skyller på min senilhjärna just nu, har blivit jätteglömsk Flört

Cattm: Grattis till lyckat KUB Glad

Vickan l: Det var 7 veckor sen och två dagar vi var på TUL, och det irreterar mig att varför fick jag nåt överhuvudtaget när dom inte ens bryr sig om att ge mig fler. Min Mvc här suger enligt mig , och jag har träffat två kompisar där som precis fått barn och ingen verkar gilla vår Mvc eller bm. Så jag är inte ensam om att tycka så.

Kelsson: Nej nu är det inte långt kvar med det kommer nog kännas som 100 år Solig

• strössel
    Kelsson: Får vi ett barn till så ska jag välja en Mvc i en annan stad, kommer inte att gå på mvc i min stad igen. Är inte orolig men tycker gör man ett TUL så brukar det ju vara en uppföljning på det men inte hört nåt. Och som jag förstod det så ville dom ha TUL på mig pga att jag äter trombyl och har opererats för cellförändringar där dom mäter livmodertappen. Ska ta upp det idag om TUL och se vad hon säger. Kommer ha kvar samma bm dels för det är så lite tid kvar och det finns bara 4 bm en annan bodde vi granne med när jag var yngre hon är helgalen och sen finns det en annan äldre som ser sur ut som aldrig hälsar sen är det en ung tjej som precis har utbildat sig.
  • strössel
    Vickan l: Hon som mätte sist var inte min vanliga bm eftersom hon var på semester och hon sa att vi skulle inte vara oroliga för dom mäter så olika. Men skulle det avvika idag då vill jag ha ett TUL, ja det kan ju vara så att dom inte tycker jag behöver nåt mer eftersom det såg bra ut sist. Vi får se vad dom säger idag. Det dalade för en tjej i min tråd och nu hade magen växt med 2 cm dom trodde att bebisen hade varit på väg att vända sig att det var därför det dalade.

Kelsson: Vi har faktiskt träffat hennes chef och hon är helt underbar, henne vill jag ha på förlossningen. Vi har haft henne tre gånger då jag har varit inne utöver våra vanliga tider och jag har påpekat det för henne om min bm och även att jag inte ens får komma dit och lyssna på hjärtljud när jag var orolig. Dom skulle ta upp allt det här på en Apt på jobbet. Min man säger hela tiden hoppas hon jobbar när det väl är dags Glad
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011