Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Aurora: Ja då var det kört där med Flört att det ska vara så svårt att hitta en bh. Jag ska försöka hitta en 85 DD eller en 90 DD i dagsläget utan bygel. Sen får jag se hur det blir efter BB. Har ingen lust att sätta mig i bilen om det är mycket snö i oktober/november med en nyfödd bebis och åka 8 mil då säkert många är ute och köper julklappar.

• strössel

Speck: Bra tips med en frotte handduk har köpt såna, tror jag kommer fråga hundra frågor till dig innan det är dags för mig Glad

Viksan: Ja det får bli till att vänta med bh för jag har inga affärer som har, men jag får söka mig fram lite vart närmsta affär är med större bh storlekar så jag vet på ett ungefär vart jag ska vända mig sen.

• strössel

Har inhandlat en bh utan bygel, fanns två att välja på så jag valde en i stl 100 F kan ha den nu och brösten kan bli två storlekar större i den bh skulle jag tro för den var töjbar. Helt perfekt den kan jag ha i början utan att behöva stressa iväg och shoppa, fanns dock inga amningsbh i min storlek.

Kelsson: Nu går det undan Glad grattis !

• strössel

Najje: Vad tråkigt att det ska strula,  hoppas det ordnar sig nu . Gör nåt kul i helgen och tänk inte på riskdagarna  så är det måndag innan du hinner blinka. Kram !

• strössel
    Speck: Skönt att det klickar så bra på bvc , hoppas jag har samma tur som du. Hur har det gått med din magstorlek är gravidmagen borta ? Gått ner nått i vikt  ?  Jag går in i v  34 i morgon och det känns som om vikten skjuter i höjden känner mig jättepluffsig, kände du så nåt i slutet att man gick upp typ 10 kg på en dag ? Känns inte alls bra vill inte gå upp mer. Och känner mig allmänt gnällig nu, blir irreterad för lilla minsta Glad Och min man kan inte sova pga att jag har börjat snarka jättemycket som gravid så han sov i bebisrummet i natt Flört

Jis: Känns väl skönt att ha lämnat in lite papper, känns som om jag har lämnat in 1000 tals papper hit och dit både till jobbet och till försäkringskassan. Det enda jag har kvar är att lägga in om hur många föräldradagar jag ska ha och lämna första utbetalningslappen från FK till lönekontoret för att få mina 10 %.

Ett tips till alla, jag beställde ett papper från FK där min mans jobb fyllde i hans inkomst och som han skickade in inför hans 10 pappadagar och det tog 30 dagar och han fick brev idag att det var färdigt. Så när han ska lägga in om sina dagar så är det andra om hans inkomst färdigt som tar 30 dagar för FK att kolla på.
  • strössel
    Kelsson: Ska säga det till min man Glad vi ska bo i en stuga över helgen och då får han väl sova i bilen Flört  eller bita ihop. Rekommenderar verkligen att skicka in papper till FK om inkomst och sånt för det tar sån tid, dom är inte snabba precis.

Vickan l: Då är jag inte ensam om att snarka Flört fast jag vaknar inte av det sover så gott. Om dom ska sätta igång dig då är det verkligen närma nu redan september och i oktober ska vi ha. Fanns det måste vara skönt att dom har koll på dig men prata med spec mvc dom har nog bättre koll. Jag ska sluta med trombyl i v 36 är lite nervös inför det kan det hända nåt då tror du ? Medans läkaren på mvc tyckte jag skulle ta dom till och med v 38 men min läkare sa att jag får absolut inte får ta dom så länge ifall jag får för tidigt att jag kunde förblöda. Måste ringa och dubbelkolla det igen.
  • strössel

Vickan l: Han överdrev säkert lite med, jag tar ju så liten mängd trombyl. Men vi får dubbelkolla både två, 6 veckor herregud kommer gå så snabbt. Jag har ca 7,5 veckor kvar försöker inte att tänka på det då får jag nog panik Glad ska ta mig i kragen och lägga in om vilka dagar jag ska ta föräldraledigt så man har det färdigt med. Och sen kan jag bara vänta på att bebisen ska komma.

Kelsson: Nej jag vet inte vad effekten blir om jag slutar ska fråga läkaren om det, men jag hoppas det kommer gå bra även utan trombyl.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011