Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Det som är dumt med Ikea-kuddarna är att de har sina egna mått så då måste man köpa örngott där sedan.
Det som är dumt med Ikea-kuddarna är att de har sina egna mått så då måste man köpa örngott där sedan.
Jis: Jag gör som Kel, suger ut snoret även om han skriker. Det blir så mycket lättare sen att andas och äta för dom små liven. Jag droppar i (försöker sikta med pipetten mot näsborren och hoppas att någon droppe träffar där det ska) saltlösning först så går det lättare.
Alltså, hur gör ni på kvällen med era bebisar? Går ni typ och lägger dom i sin spjälsäng runt åttasnåret och sen går ut och fixar med annat? Jag klarar bara inte av det. I går låg han i sin spjälsäng och sov i ca 30 min innan jag kände att jag också borde gå och lägga mig, mest för att ha koll. Men nu ikväll är vi tillbaka, han ligger i soffan i sitt babynest och jag ska bära in honom nu när det är dags för oss att lägga oss. Hur gör ni?
Det är väl ingen stor katastrof att han är med oss men ibland blir han störd av våra ljud så han borde väl få gå och lägga sig i sovrummet...
Jis: Selen var fin, jag skulle inte betala 100 för en kartong. Lycka till!
Oj oj, nu ligger min prins helt ensam i sin spjälsäng i sovrummet. Hur ska han klara sig? Eller... hur ska jag klara mig .
Kel: det låter inte bra med din värk. Om tex ammar på höger bröst, kan du flytta bebisen längre åt höger så näsan blir fri? När jag var på amningsomtagningen så flyttade amningstanten A ganska långt. Det var för att det inte skulle göra lika ont för mig men jag såg att hans lilla näsa blev fri också. Om det inte funkar så borde du gå och få hjälp så värken inte blir värre.
Suck, vilken dag! Han vill bara amma hela tiden. Han äter inte heller utan ligger bara och småsnuttar. Tur att jag duschade innan min man gick iaf. Han verkar tycka att det är ok att titta på mig när jag städar köket också .