• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Det som är dumt med Ikea-kuddarna är att de har sina egna mått så då måste man köpa örngott där sedan.

• Luella

Jis: Jag gör som Kel, suger ut snoret även om han skriker. Det blir så mycket lättare sen att andas och äta för dom små liven. Jag droppar i (försöker sikta med pipetten mot näsborren och hoppas att någon droppe träffar där det ska) saltlösning först så går det lättare.

Alltså, hur gör ni på kvällen med era bebisar? Går ni typ och lägger dom i sin spjälsäng runt åttasnåret och sen går ut och fixar med annat? Jag klarar bara inte av det. I går låg han i sin spjälsäng och sov i ca 30 min innan jag kände att jag också borde gå och lägga mig, mest för att ha koll. Men nu ikväll är vi tillbaka, han ligger i soffan i sitt babynest och jag ska bära in honom nu när det är dags för oss att lägga oss. Hur gör ni?
    Det är väl ingen stor katastrof att han är med oss men ibland blir han störd av våra ljud så han borde väl få gå och lägga sig i sovrummet...

• Luella
    Maria Liam: Kul med babysim! Vi har bokat en kurs som drar igång i mitten på mars. Vi gick med min dotter och det var så mysigt. Jag förstår inte varför en del babysim inte godkänner blöja, jag tycker det är mycket bättre men det är sötare med badbyxa

Vickan: Fy vad jobbigt det låter

Kasa: Visst var det du som hade problem med mjölkstockning? Hur har det gått? Om det inte släpper så kan du testa och duscha varmt och ha en vetekudde på bröstet medan bebisen ammar. Men du har säkert fått dessa tips redan.

Ego: Usch, jag klarar nog inte att lägga honom än på ett tag. Jag väntar nog till 5-6 månader tror jag. Jag är så himla nojjig.
    I dag har jag haft egen tid i flera timmar och shoppat! Härligt att kunna springa in och ut i provrum utan barnvagn. Jag känner mig som en ny människa.
    Nu måste jag ta hand om barnen så min man får sin lilla egna tid en stund på kvällen.
    Kram
  • Luella

Jis: Selen var fin, jag skulle inte betala 100 för en kartong. Lycka till!

• Luella

Oj oj, nu ligger min prins helt ensam i sin spjälsäng i sovrummet. Hur ska han klara sig? Eller... hur ska jag klara mig Förvånad.

Kel: det låter inte bra med din värk. Om tex ammar på höger bröst, kan du flytta bebisen längre åt höger så näsan blir fri? När jag var på amningsomtagningen så flyttade amningstanten A ganska långt. Det var för att det inte skulle göra lika ont för mig men jag såg att hans lilla näsa blev fri också. Om det inte funkar så borde du gå och få hjälp så värken inte blir värre.

• Luella
    Kel: Jag testade nu på morgonen och det är ju tvärtom. Alltså höger bröst, dra J åt vänster så hakan trycks in i bröstet, huvudet vinklas bakåt och näsan kommer ut. Men det är ju så klart inte lätt med finlir när hon slänger med huvudet . Jag vet inte hur det funkar med amningsmottagningar men ring där jag var om du vill och kolla om du kan komma dit. Hon är lugn och trygg. www.bbstockholm.se/amningsmottagningen-bvc/. Jag tror att alla får komma dit.
  • Luella

Suck, vilken dag! Han vill bara amma hela tiden. Han äter inte heller utan ligger bara och småsnuttar. Tur att jag duschade innan min man gick iaf. Han verkar tycka att det är ok att titta på mig när jag städar köket också .

• Luella
    Lulis: Vad spännande! Snart kommer din bebis. Min syster blev igångsatt och det gick jättebra. Hon och hennes man låg och läste böcker tillsammans och mös. Och sen kom bebisen på ganska kort tid när det väl satte igång.

Enya: Jag var hysteriskt trött hela graviditeten, jag orkade ingenting. Alla tjatade om järnvärdet och visst det var lite lågt men inte så lågt. Till slut testade dom nivån på något hormon som dom även hade testat i början och då var normalt. Men när dom testade igen mot slutet av graviditeten upptäckte dom att det var för lågt och jag fick Levaxin. Det blev mycket bättre.

Kel: Det jag menade var att dom kan hjälpa till med hur man sitter och hur man håller bebisen så du inte får några belastningsskador, inte hjälp med amningen i sig. Men du verkar veta vad du ska göra så det går säkert bra . Hoppas att det inte blir värre, det är så tråkigt när man har ont. Men det där slängande med huvudet är inte kul, jag har haft mycket huvudsläng här hemma idag. Oklart vad han vill den lilla killen.

Kattm: Härligt att vara ledig!
  • Luella
    Lulis: Åh vad jag tänker på dig idag!

Speck: Stackars Loke

Kel: Jag tycker absolut att du ska ta upp det där med hormonvärdet. Min syster har en rubbning så hon äter alltid Levaxin och det var därför dom testade igen i mitten/slutet av graviditeten när jag var så himla trött och då hade det förändrats. Inte i början som din BM påstår. Nu äter jag inte Levaxin och ska iväg och testa mina värden igen nu när det gått några månader.
    Lustigt det där med huvudet, nu har A börjat med det vid nästan varje amning. Han gillar att dra bak huvudet så att bröstet dras ut. Det är inte alls skönt.

Ego: Min man är hemma och sjuk. Det är jättesynd om honom men jag tycker att det är lite mysigt när han är hemma. Jag har dessutom fått sova middag medan han höll koll på A.
    Jag var på BVC idag och vägde och mätte. Nu är han tillbaka på normalkurvan för vikt, 6650 g och 63 cm när det är 1 vecka kvar tills han är 4 mån.
    Jag tänkte sätta igång med en liten sked gröt nu som första smakis så får vi se hur det går.
  • Luella
    Söte79 skrev 2012-02-22 11:55:35 följande:
    Det är svårt att förklara... Men rastlös i benen. Kan inte ligga/sitta still. Myr krypningar. Obehag. Man kan ha ont också men det har jag inte fått. Skönt! Det är iaf väldigt obehagligt. På nätterna går jag upp och ställer mig och gnider fötterna mot vår ute matta..
    Usch, stackare . Jag lider av samma sak då och då men inte så allvarligt att jag går upp på nätterna.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011