• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Måste bara berätta! Nu har A upptäckt sin knutna näve. Han ligger nu och tittar på den hela tiden. Armen uträckt och blicken fixerad vid handen. Så fort handen rör sig följer blicken efter. Tänk vilken spännande värld dom lever i och hur mycket som finns kvar att upptäcka.

• Luella

Jis: Ja, vad gör man. Men det är bra att vi kämpar vidare med delamningen. Det måste ju vara delsvis bra

Carlan: Så fint med Lucia som namn! Jag älskar också Tradera även om jag mest köper. Men nu snart ska jag börja fota alla tjejens kläningar som ska ut till försäljning.

Strössel: Så ledsamt! Du har fått många bra råd och jag kan bara hålla med. Precis som Kel skriver så får han lösa rastningen av hundarna en eller varför inte båda gångerna dom ska ut. Han får väl komma hem från jobbet, leta rätt på hunddagis eller hitta någon lämplig dagmatte/husse. Lägg ansvaret på honom, han får helt enkelt fixa det. Men jag antar att det handlar om mer än hundarna och jag hoppas verkligen att ni löser det och kan fortsätta tillsammans. Hoppas att snacket ikväll går bra men se iaf till att försöka med terapi. Stora kramar!

• Luella
    Söte79 skrev 2012-01-19 18:43:00 följande:
    Det kan bli problem eller lite svårare med KS också läste jag nu.. Jag ska göra KS. Men är inte så orolig ändå! Tack för svaret!!
    Du behöver nog inte vara orolig för det. Dom är så otroligt skickliga och gör mängder av KS och är vana vid det mesta. Vad skönt att veta att det blir KS så här långt innan så du har tid att bearbeta det och ta del av hur andra har haft det. Jag tog alldeles för lätt på det inser jag i efterhand. Jag fattade inte riktigt att jag skulle ha ont efteråt
  • Luella
    Jis: Tusen tack för rea-tipset på Lindex! Jag var där idag och handlade kläder för 194:- där ordinarie pris skulle ha varit 723:-.

Som ni märker har jag bytt nick Skrikandes
  • Luella
    Jis skrev 2012-01-21 18:02:57 följande:
    Visst var det bra, var du på den vid Fridhemsplan?
    Ja det var jag. Det var väldigt utplockat nu. Jag suktade efter den där slipovern som du köpt men den fanns bara i stl 56. Jag köpte 2 par byxor till tjejen, en body, en kofta, en likadan lurvig jacka som du köpte till lilleman och en liten rulle man tar bort hår från kläder med.
  • Luella

Jis: Jag köpte stl 68 för det var den enda som fanns. Iofs blir det bra att ha nu den sista vintermånaden när han ligger i åkpåsen. Jag har en vindfleece också för lite varmare dagar.

• Luella

En fråga, ni som bär era bebisar i sele eller schal ute nu, vad i all världen har ni på dem? Jag bar A härom dagen och hade då ullunderställ, luv-overall i bomull (kanske inte så smart) och sen vindfleeceoverall utanpå. Jag var galet varm och trodde att han skulle bli galet varm av mig men jag tyckte att han var lite sval på ryggen.

• Luella
    Vickan I skrev 2012-01-22 08:07:23 följande:
    Har det bestämts ngt mer om dag och plats för Sthlmsfika inne i stan? Nu bor ju folk kanske inte på min sida av stan så det blir svårt åka hit (Sundbyberg) men annars är ni också välkomna på fika här hemma :).
    Den senaste listan är här:
    Må 30/1 Karmosin, Kelsson, Jis, viksan  
    Ti 31/1 Karmosin, Kelsson, Jis, viksan, Vickan, kasa
    On 1/2 Kelsson, ev Vickan
    To 2/2 Karmosin, Kelsson,Jis , viksan, Vickan, (kanske kasa), carlan82
    Fr 3/2 Karmosin, Kelsson, Jis, kasa

Om Kasa kan torsdag den 2/2  kanske vi kan bestämma det? Den enda tiden jag har att passa den dagen är att jag hämtar min dotter 15:00 på Kungsholmen. Jag ses gärna och äter lunch runt 11:30. Jag vet inte hur det är med Kulturhuset och barnvagnar. När man har så små vill man ju gärna ha med sig vagnen och inte ställa på en barnvagnsparkering.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011