Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Lulis: Ja det är jag på tur nästa gång har BF den 21 oktober Glad sen är det Vickan l !

• strössel
    Tredjemaj: Jag är i v 33 och jag har samma storlek på kläder som innan, L i mammabyxor och XL i tröjor.  Benen är svullna och fötterna och armarna känna lite större men inte så att jag har behövt gå upp nån storlek iallafall. Men det är så olika för alla människor, jag har inte köpt så mycket mamma kläder kört på mamma leggings vanliga klänningar och långa linnen. Nu i höst har jag köpt ett par mamma jeans och långa leggings.

Det där med ivf, dom vet på mitt jobb att jag har haft många mf så att jag är gravid nu så frågar dom inget utan mest gratulerat. Det är väldigt få på mitt jobb som vet att det är ivf, jag vill inte att alla ska veta. Och det är bara mamma och pappa och svärföräldrarna och min mans syskon som vet att vi gjort ivf.
  • strössel
    Jis skrev 2011-08-27 10:03:31 följande:
    Gud va skönt strössel att kunna ha samma klädstorlek. Jag har knappt gått upp 6 kilo men dom hat uppenbarligen satt sig på rumpan och höfterna. Mindre roligt!
    Det tränar du bort sen Skrattande jag tycker det är skönt att jag lyckats ha samma storlek. Linnerna kan jag ha sen med om dom nu inte blir förstörda i slutändan att dom töjs ut runt magen. Men vi har bara en butik som säljer mamma kläder här så jag tror det är därför det har blivit lite mammakläder dåligt utbud.
  • strössel

Lulis: Grattis till en liten flicka Glad

Kelsson: Har med hört många säga det, funkar nog på vissa men inte alla. Min kompis gjorde ivf sen efter 6 månader blev hon spontangravid och fick en till. Dom säger att kroppen ska vara inställd på att vara gravid att det är lättare men det återstår att se.

• strössel

Kan tillägga om varför jag hellre avstår att berätta på jobbet, jag nämnde en gång att jag gjort ivf fast det var på den tiden med mitt ex. Och ingen var insatt i vad ivf egentligen var en del sa jag skulle aldrig vilja göra ivf jag vill inte ha nån annans barn i magen. Jag sa hundra gånger det är mitt och min sambos barn ingen annans men dom fattade inte vad jag sa. Kanske är så när man aldrig har kännt nån som gjort ivf eller behövt själv att man inte vet vad det är. Skulle bli jätteledsen om dom på jobbet trodde att barnet jag har i magen är nån annans barn, därför har jag valt att hålla tyst den här gången. Och i och med att jag varit sjukskriven så vet dom inte heller att jag varit iväg och gjort ivf.

• strössel
    Karmosin: Ja man blev lite smått irreterad över att dom inte förstod. Håller tummarna att ni kommer få en toppenmiddag Skrattande vi hade bröllopsdag den 22 augusti.

Speck: Går det bra med lille Loke ? Har folk börjat ringa dig och vill hälsa på ? Flört Tycker det är så kul att första bebisen är född i tråden.

Kan inte bestämma mig om jag ska köpa andningslarm eller inte, tycker det är så svårt. Tänker lite så här efter tre dagar på bb  så kanske man känner att man inte alls behöver ett andninglarm att det går bra ändå. Då står man här med ett larm för 1600 kr om man väljer att köpa ett redan nu. Sen fick jag höra från svägerskan att hennes styvdotters son blev blå när dom matade han från nappflaskan att han blev blå för han sög luft. Sen hade han blivit blå på natten och mamman fick panik, då blir jag sådär osäker igen.

Hur tänker ni ang andningslarm ?
  • strössel

Viksan07: Grattis till v 28 Flört

Najje: Välkommen till oss du är så välkommen så Glad

Speck: Skönt att höra att det går bra, och jag vill inte heller ha besök i början bara den närmaste familjen kompisar får gott vänta.

Tack alla ni som har skrivit om andningslarm, jag ska fundera vidare på det och jag kommer nog inte köpa nåt innan utan efteråt om jag känner att jag vill ha det.

Jis: Om jag ska köpa ett andningslarm så ska jag köpa ett Snuza Halo som man fäster på blöjan kostar 1595 kr finns bla på jollyroom och babyproffsen. Den vibrerar för att få igång barnet om det slutar att andas, och man kan ha med den i tex bilen, när man åker bort, går med barnvagnen osv. Drivs av batteri som ska hålla i 1 år.

• strössel

Kasa: Ja det hade varit bättre att fråga mig vad det innebär istället för att tro en massa. det finns människor till allt tyvärr. Ja det här med andningslarm jag visste  inte att det fanns såna förrens jag läste om det här, kan oxå vara ett försälningsknep att få oss att bli oroliga och tro att vi skulle behöva ett sånt. Så jag är inte hundra än.

• strössel

Kasa: Jag har frågat runt hos bm och på förlossningen och på gyn och alla säger att det är upp till var och en om man känner om man vill ha ett sånt. Och nån har sagt att Bvc vet mer om det än dom. Men oxå att det inte är så vanligt med spädbarnsdöd som du säger. läste att det var mycket vanligt förr pga att mammorna rökte under graviditeten. Men med dagens råd så har det minskat jättemycket. Men som sagt blir det ett blir det efter jag har fått bebisen då har jag hunnit känna efter lite.

Ego: Måste börja räkna på föräldrapenningen vill köra en Kelsson stoppa huvudet i sanden Skrattande är så rädd att jag ska göra fel. Måste ringa FK så det blir rätt med skatten osv.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011