Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Lulis: Ja det är jag på tur nästa gång har BF den 21 oktober sen är det Vickan l !
Lulis: Ja det är jag på tur nästa gång har BF den 21 oktober sen är det Vickan l !
Lulis: Grattis till en liten flicka
Kelsson: Har med hört många säga det, funkar nog på vissa men inte alla. Min kompis gjorde ivf sen efter 6 månader blev hon spontangravid och fick en till. Dom säger att kroppen ska vara inställd på att vara gravid att det är lättare men det återstår att se.
Tredjemaj: Här får man inget UL i v 32 om man har gjort ivf.
Kan tillägga om varför jag hellre avstår att berätta på jobbet, jag nämnde en gång att jag gjort ivf fast det var på den tiden med mitt ex. Och ingen var insatt i vad ivf egentligen var en del sa jag skulle aldrig vilja göra ivf jag vill inte ha nån annans barn i magen. Jag sa hundra gånger det är mitt och min sambos barn ingen annans men dom fattade inte vad jag sa. Kanske är så när man aldrig har kännt nån som gjort ivf eller behövt själv att man inte vet vad det är. Skulle bli jätteledsen om dom på jobbet trodde att barnet jag har i magen är nån annans barn, därför har jag valt att hålla tyst den här gången. Och i och med att jag varit sjukskriven så vet dom inte heller att jag varit iväg och gjort ivf.
Viksan07: Grattis till v 28
Najje: Välkommen till oss du är så välkommen så
Speck: Skönt att höra att det går bra, och jag vill inte heller ha besök i början bara den närmaste familjen kompisar får gott vänta.
Tack alla ni som har skrivit om andningslarm, jag ska fundera vidare på det och jag kommer nog inte köpa nåt innan utan efteråt om jag känner att jag vill ha det.
Jis: Om jag ska köpa ett andningslarm så ska jag köpa ett Snuza Halo som man fäster på blöjan kostar 1595 kr finns bla på jollyroom och babyproffsen. Den vibrerar för att få igång barnet om det slutar att andas, och man kan ha med den i tex bilen, när man åker bort, går med barnvagnen osv. Drivs av batteri som ska hålla i 1 år.
Kasa: Ja det hade varit bättre att fråga mig vad det innebär istället för att tro en massa. det finns människor till allt tyvärr. Ja det här med andningslarm jag visste inte att det fanns såna förrens jag läste om det här, kan oxå vara ett försälningsknep att få oss att bli oroliga och tro att vi skulle behöva ett sånt. Så jag är inte hundra än.
Kasa: Jag har frågat runt hos bm och på förlossningen och på gyn och alla säger att det är upp till var och en om man känner om man vill ha ett sånt. Och nån har sagt att Bvc vet mer om det än dom. Men oxå att det inte är så vanligt med spädbarnsdöd som du säger. läste att det var mycket vanligt förr pga att mammorna rökte under graviditeten. Men med dagens råd så har det minskat jättemycket. Men som sagt blir det ett blir det efter jag har fått bebisen då har jag hunnit känna efter lite.
Ego: Måste börja räkna på föräldrapenningen vill köra en Kelsson stoppa huvudet i sanden är så rädd att jag ska göra fel. Måste ringa FK så det blir rätt med skatten osv.