Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis: Jag sover på sidan vilken sida som helst, kan inte ligga på rygg då tappar jag nästan andan.

Speck: Det är kul med besök men som du säger det är skönast att bara vara familjen Glad det ska bli kul att se hur mycket man får sova sen när bebisen kommer.

Dealiy: Håller tummarna för dig , det kommer säkert gå jättebra kram fast jag förstår din oro.

• strössel

Ego: Då har man äntligen tagit sig i kragen och ansökt om föräldrapenning, tycker det var bra att man fick se hur mycket pengar man skulle få efter skatt osv och se att man inte har gjort några fel. Sökte fram till juni så nu behöver jag inte tänka på det på ett tag.

Ni är säkert mycket smartare än mig, men jag var otroligt trög och fattade inte hur man skulle skriva in så man fick rätt antal dagar osv. Men så fick jag prata med en som kunde hjälpa mig efter att ha ringt en sån där 7 gånger och fått olika svar varenda gång som lurat mig.

Brytdatumet på FK är den 21 varje månad så om man nu vill ha tex 15 dagar så räknar man från den tex 21 jan och 15 dagar framåt och kryssar i hela veckor så blir det rätt. Tycker det kunde ha stått hur många dagar vill du ta ut den här månaden, då hade det varit busenkelt Glad

• strössel

Najje: Vad kul med vul  tror dom kommer se ett hjärta i morgon Glad jag ska försöka ta det så lugnt jag kan. Men jag är så rastlös svårt att bara sitta still men jag gör mitt bästa ! Kram !

• strössel

Tredjemaj: Har vilat nästan hela dagen idag och bara tagit det lugnt och då känns det lite bättre, men magvärken är fortfarande kvar och jag har mått väldigt illa idag. Och sen har jag börjat nysa så jag blir nog förkyld oxå, men jag hoppas jag blir något bättre så jag orkar vara med på föräldrautbildningen på tisdag. Tack för att du frågar.

Hur står allt till med dig ?

• strössel

Vickan l: Stort Grattis härligt att läsa att det gick bra på din bröllopsdag Solig

Lillstintis: Nej dom kunde inte svara på det, dom kunde inte läsa ut nåt på ctg pga att pappret var alldeles blått med hjärtslagen och fosterrörelser den första timmen, därför fick jag byta ställning ifall bebisen tyckte att min ställning var stressande men det hjälpte inte heller. Men sen efter alla provtagningar UL och gynundersökning så på sista ctg hade bebisen lugnat sig till 136-155 och det tyckte dom var helt okay så jag fick åka hem. Men dom trodde att min magvärk berodde på stress men jag försöker vila mycket nu. Jag har graviditetspenning så jag jobbar inte.

Kelsson: God natt vet hur jobbigt det är med illamående inget kul alls, men tycker att både du och jag har varit duktiga som stått ut med illamåendet så här länge.

• strössel

Vickan l: Din bebis mår säkert toppen, min mage växer inte heller och jag har gått ner ännu mer i vikt. Men fostervatten hade den när vi var inne så det har säkert din med. Du verkar få fullt upp idag men det kommer gå jättebra kram !

• strössel

Lillstintis: Jag har oxå fått SD ihop med min mensvärk och nu har jag jätteont, du får ta det lugnt och försöka vila så gått det går. Jag ska till bm på torsdag igen.

Vickan l: Vad skönt att allt såg bra ut , och vad kul med ett datum jättesnart ju Skrattande är du nervös ?

Ego: Varit på föräldrautbildning hela dagen gick rätt så bra tills jag höll på att svimma och ramla av stolen, fick hjälp av min man till toan där jag kräktes och bm som höll kursen kom med vatten sen fick jag ligga ner lite och vila innan jag orkade gå in på kursen igen. Sen en timma innan kursen var slut höll jag på att kollapsa igen men hann dricka massor av vatten så det gick bra. Sen kom vi hem och dom har dragit in fibernät i lägenheten och tagit sönder porslinsaker, skavt tapeter på olika ställen gjort två hål i taket av misstag. Satt en list i barnrummet hur snett som helst började gråta orkar verkligen inte mer. Hyresvärden får ersätta mig och fixa alla fel i min lägenhet annars skiter jag i renoveringen och flyttar härifrån orkar inte mer.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011