Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

tredjemaj: Nej vi har inte köpt vagn än, varit o tittat o lutar mot att bli en Emmaljunga Classic Sport. Den har mest metall o det är viktigt för maken

Strössel: Tror inte att jag kommer att stryka bebisens kläder. Det kommer du ändå inte ha tid med sen när bebis är född...

• Kelsson1

Karmosin: Hör att du inte van vid att ha ingenjör till make . Då vänjer man sig vid lite udda krav på saker o ting. Gärna mycket metall o köper man hårtork (till mig, han skulle aldrig någonsin använda en hårtork) så bryr vi (läs han) inte sig om att det mest praktiska är en liten en utan vi (läs han) går på mest watt och knappar

Speck: Damtorka ovanför tavlor... ok, skulle också kunna göra det (inte gjort det på jag vet inte hur länge). Stryker lika mycket som du och sorterar tvätt som du. Förutom att jag tvättar lakan o handdukar separat i högre temperatur.
    Stryker gör jag väldigt ogärna, bara det absolut nödvändigaste (brukar bli bara ett par gånger per år ). Så nej du är inte mer slö än jag (eller så är vi slöa tillsammans).
    Ja du har ju några månaders försprång på mig men i december kan jag säga att jag varit gravid största delen av året ...

• Kelsson1

Vickan: Då förstår du hur jobbigt jag har det Men min man läser inte alltid på så mycket utan har förutfattade meningar, blir mer intressant så

• Kelsson1

anderska: Var bara nöjd så länge du inte mår illa. Bebis mår bra så passa på att njuta av graviditeten! Och grattis till ny vecka!

• Kelsson1

kasa: Tackar! Härligt att du mår bra o att du känner ändå bebis!
    Ja vad säger man om karlar. Min kan också reta gallfeber på mig, gör något som han vet att jag blir flyförbannand av o när jag frågar varför han med vett o vilje retar mig påstår han att han inte gör det. Hur annars kan man tolka ett beteende där han vet att jag flyger i taket av? Just nu är det lätt för männen att skylla på gravidhormoner utan att tänka på att något fel kan ligga i deras beteende också. Lät som en väldigt bra idé att gå på rådgivning, kanske han lyssnar mer på en utomstående...

• Kelsson1

Faaaaan också, hade skrivit så bra o allt bara försvann när IE började bråka.... Nytt försök!

Kasa: Ge inte upp redan efter 4år! Jag har kämpat i 18år och en del av problemen är fortfarande kvar (inte allt men vissa saker är svårare att komma över) . Så det gäller att kämpa vidare och inte glömma bort de bra sidorna som man älskar mitt i bråken.

Speck: Du är bra rolig du! Börjar få konstiga blickar här när jag sitter o skrattar för mig själv .
    Just problemet att sprida strumpor omkring sig har vi kommit över (efter ett antal år). Så nu har vi varit tvungna att hitta på nya saker att bråka om. Har du förresten läst "Things me and my girlfriend have argued about" ? (www.mil-millington.com) Extremt rolig läsning...

• Kelsson1

Jis: Vi har HTC telefoner men lika illa med maken, han är helt besatt. Blev tokig på honom en kväll när jag försökte prata med honom o berätta något roligt så har han bara blicken fäst vid telefonen hela tiden! Gav han telefon förbud en vecka (menar lekförbud). Och det där med strumpor som bollar känner jag också igen, vägrar räta ut de åt han.

Speck: Oj bråka har vi inte slutat med trots 18år tillsammans . Mitt humör ser till att det sprakar till ibland . Men för det mesta har vi det rätt lungt. En sak som vi aldrig har bråkat om är pengar, det är jag rätt stolt över (vi vill inte vara som alla andra utan hittar på andra ämnen)
    Du anar inte vad jag fick för blickar när jag läste en tråd här om blivande pappors dumma komentarer, brast ut i gapskratt mellan varven...

Ego: Var o fyndade på H&M, hittade ett par mamma byxor för 50kr!!! Sen köpte vi en hel del kläder till bebis men de var inte på rea

• Kelsson1

Karmosin: Visst är det kul att shoppa! O vi ska till BM imorgon men vet inte riktigt vad jag har att vänta mig... Maken kan vara rätt bra på impulsköpa saker. Han blir helt såld på någon viss sak o vill ha med sig den hem på en gång o då hinns det inte med undersökningar. Men rent allmänt brukar han vara rätt almänbildad o veta på ett ungefär vad han är ute efter innan han går in i en affär.

anderska: Tror du gör helt rätt i att stanna hemma o vila! Krya på dig!

• Kelsson1

Speck: Ändå enklare för dig nu när det är sommar, du behöver inte ha så mycket kläder på dig. Annat är det för oss mitt i vintern

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011