Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

bjurre: VÄLKOMMEN OCH STORT STORT GRATTIS! Häftigt med trillingar, blir spännande att följa den graviditeten!

Ego: I eftermiddag är det dags för andra besöket hos BM, måste komma ihåg att fråga om det blir något TUL för oss. Om inte lär jag boka in ett privat, känner inte att jag orkar fram till BF utan någon koll på bebisen . Blir lite spännande att se vad hon säger och vad som ska hända...

• Kelsson1

Lillstintis: Sparkarna kommer, hoppas du inte behöver vänta för länge till på de.
    Jag har bott i norrland ett tag men kommit hem igen o säger bara att Stockholm är ett bra ställe att bo på . Jo blir kul med BM idag, lite smånervös inför vad som besöket innebär, vet ju inte alls . Skulle vara kul om du kunde vara med på fikat.

anderska: Jag väntade faktiskt inte på RUL innan jag köpte första plaggen till bebis. Men valde att inte köpa något dyrt, köpte 3 bodys för 100kr. Kunde bara inte hålla mig. Du får sätta upp små delmål så känns tiden inte så lång fram till RUL. Semester i 2v är bra delmål, sen är det inte alls lång tid kvar

• Kelsson1

Speck: Antiklimax med andra ord... Jaja, får be om prov om järnvärde åtminstone så det inte känns totalt bortkastat. Låter som en mysig dag för er idag

Karmosin: Tänk vad tiden går, bara 100dagar kvar det kommer att gå fort!

Bjurre: Helt otroligt häftigt med enäggstrillingar, nog för att det är häftigt med tre från olika embryon men enäggs känns ändå mer speciellt

Strössel: Härligt att bebis mår bra och sparkar på. Skönt att det löst sig med graviditetspenning.

• Kelsson1

Strössel: Tror att bebis försöker lära dig tålamod . Det är bara inse att allt kommer att gå bra hela vägen nu! Vet hur lätt det är att stressa upp sig för inget, var ju själv in till gynakuten i förra veckan

Ego: Fick höra det finaste på denna planet idag: Bebisens hjärtljud!!! Helt underbart! Annars hade jag gått upp i vikt som väntat (inte för mycket eller för lite), livmodern var lagom stor (hon mätte inte än, tar det nästa gång sa hon). Järnvärdet hade gått ner något men det var förväntat och rekomenderades börja med järntabletter.

• Kelsson1

Strössel: Vi fick bara höra en liten stund men det räcker nog länge

Viksan: Du behöver inte alls be om ursäkt för dina inlägg, du har det väldigt jobbigt just nu och har all rätt att skriva om det! Hoppas du får heltissjukskrivning så du får bli bättre! STOR KRAM!

Anderska: Jag har varit svullen från dag ett och min närmsta chef tyckte från v6 att det syntes men det är de sista dagarna magen blivit ännu större...

Jis: Hoppas du njuter lite istället för mig också

• Kelsson1

anderska: Spelar ingen roll hur det är nu, större lär den bli o då går det inte längre att ta miste

Viksan: Jag har dolt det under stora kläder

• Kelsson1

Speck: Härligt att höra att du haft en fin dag, det var du värd! Jo Kulturhuset har man besökt några gånger (eller ja åtminstone toan...) Ta o vila imorgon nu när du varit så duktig idag!

• Kelsson1

Nu ska jag gå o sussa o hoppas få drömma om kaffe igen (drömde om det inatt). Tänkte nästan ta mig en kopp på jobbet men tyckte illa om redan lukten

• Kelsson1

Karmosin: Hoppas det kommer att gå bra för tjejen att sova 2m bort.

Aurora: Bara du kommer ihåg att inte ta ut dig

Vickan: Vi får lära oss att lyssna på oss själva mer o inte ställa upp bara för att det förväntas av oss. Jag har börjat säga blankt nej om jag inte har lust med något. Ingen har börjat storgråta än

• Kelsson1

Vickan: Då förstår jag att det var svårt att säga nej om det var lill killen som frågade. Men när du är där med honom verkar det som han "behöver" dig där? Menar att du på något fint vis får lägga fram att han kommer att ha roligt trots att du inte följer med...

anderska: Var det inte du som klagade över "spökveckorna"? Jag har testat Postafen o tyckte inte att de gjorde så stor skillnad. Har du märkt om du förutom illamående har sura uppstötningar o är sur i magen? För då kan Losec, samarin eller dylikt hjälpa lite också. Tycker att du kan testa Postafen innan du ber om starkare saker.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011