Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis skrev 2011-08-29 11:52:13 följande:
    Appropå kommentarer om IVF, jag hörde ave n kompis att någon hade frågat om oss och om F skulle gå på vanligt dagis eller om det fanns nått speciellt IVF-dagis. alltså, jag höll på att trilla av stolen. Folk är så okunniga så det finns ju inte!!
    Herregud, vad är det med människor tror dom att våra barn är annorlunda än deras. Höll på att bli galen på min svärmor hon har jobbat på sjukhus och hon har noll koll på ivf, hon sa när vi var där uppe och hälsade på att du ska väl göra kejsarsnitt för du har ju gjort ivf. Då blev min mans systrar irreterade och sa till henne att varför skulle jag göra det.
  • strössel

Anderska: Grattis till v 19 och vad kul med RUL i morgon, jag var oxå nervös inför RUL men det var så kul att ligga och titta på sin bebis i nästan 30 minuter Flört

• strössel

Sputnik: Jag har ringt fk och frågat om föräldrapenningen men dom kunde knappt svara på nåt och inte hjälpa mig att räkna ut hur länge jag kunde vara hemma pga att oavsett vad jag skriver så får jag vara hemma lika länge. Men sen skrev jag ett inlägg här på fl till fk och fick svar så det var en lättnad. Men ska ner till fk i stan och dubbelkolla så det inte blir fel. Men som det ser ut nu ska jag vara hemma till den 3 jan 2013 och sen ska min man vara hemma.

Najje: Vad skönt att du fick progesteron till v 13, tiden kommer gå snabbare än vad man tror Flört jag hade oxå värk  i magen i början var inne några gånger på gyn och det såg bra ut varje gång så det är normalt.

Speck: Vad mysigt med en promenad med son och make,  hoppas det läker snabbt så du slipper ha ont. Jag börjar bli nervös inför förlossningen nu 52 dagar kvar  Skäms

• strössel

Aurora: Så tyckte jag med att när man gick in i v 30 så kändes det närma Glad och grattis till v 30.

Kelsson: Grattis till 100 dagar Flört det går snabbare än vad man tror på slutet.

Speck: Har du fått gå upp nån bh storlek nu efter att du har börjat amma ? Eller kan du ha samma storlek som innan ? Tänkte jag skulle kika på en idag så man har en med sig till BB iallafall.

• strössel

Aurora: Vad kul med föräldrautbildning det var meningen att vi skulle ha det idag kl 9-16 men när vi var hos bm sa hon att en annan bm som hade placerat ut oss på föräldrautbildningen hade skrivit fel så vi ska dit den 13/9 istället och den andra utbildningen är när jag är i v 38 rätt sent tycker jag.

Vickan l: Visst är det så bebisarna kommer komma titt som tätt sen så roligt Skrattande var det bara du och jag och Speck som inte vet kön på bebisen ? Det är oxå lite roligt att se vad vi kommer få Flört

Kelsson: Vad är det för kryssning du ska på ? Jag ska åka till Öland över helgen med min syster och min man om han får ledigt.

• strössel

Kelsson: Alla magar är välkomna här oavsett om dom är mjuka hårda stora eller små Skrattande så du kan lägga upp en bild tycker jag minsann Flört

Jis: Jättefin mage Glad

Ego: Provat 100 tals amningsbh idag känns det som och inga passade alla var för små så nu ger jag upp, det finns inga till mig.

• strössel

Vickan o Jis: Kommer nog inte hitta några sen heller för dom är så små i storlekarna och jag provade den största storleken idag som fanns. Kollade på Lindex och HM kappahl vet jag inte om dom har. Bor i en liten stad och vi har inga mer affärer förutom Twilfit i en annan stad om dom skulle ha några men då lär dom kosta jättemycket.

Vickan l: Så man kan lika gärna ha en vanlig bh på bb ? Så slipper jag stressa över det ?

• strössel

Kelsson: Nej jag kommer inte åka till nån större stad innan BF och jag vågar inte beställa från nätet heller eftersom jag inte vet vad som kommer passa. Men min mamma ska till Ullared innan jag får så hon kanske kan köpa nåt där för då gör det inget om det inte passar för det är ju så billigt där. Men jag ska göra ett sista försök att försöka hitta en iallafall i Jönköping när jag har vägarna förbi där, ska dit i mitten av september.

Dealiy: I v 15 syntes det en liten bula på magen Flört

Vickan l: Ska kolla på apoteket och se vad det finns, jag läcker ju redan så jag kan inte gå bh lös. Har bara bh med bygel men en utan bygel finns på Lindex i min storlek så hittar jag ingen amningsbh så får en sån duga bättre än inget Glad En bh med avtagbara axelband borde ju funka, det har jag inte tänkt på.

• strössel

Speck: Det var skillnad på storlek Flört då är det ju ingen ide att köpa nån nu kanske bara en isåfall en billig utan bygel i. Jag har storlek 85 DD just nu och den storleken börjar bli för liten, så jag behöver en nu men sen får jag köpa en efter jag fått bebis. Men läckte du från brösten innan Loke kom ? Försvinner det sen när man har fått bebisen ?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011