• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Tråkigt det inte går nå bra för er med amningen. jag har blivit ett amningsfreak o tycker det är sååå mysigt och börjar nästan tycka det är lite trist att han snart måste äta "riktig" mat. Men har börjat med smakportioner eller smaksensationer som de kallas eftersom de får så lite om gången. Loke gillar mat iaf o tycker de är lite kul med skeden :D kommer sakna att amma sen när de väl är över. Men ja ska inte bli en sån mamma vars barn kommer fram o ber om de.. är man gammal nog att be om de är man för gammal för att få de haha..

• Speck

Å ang barnvagn så är jag jättenöjd med emmaljunga citycross, den rullar liksom bara på snön o de va inte alls så tungt att gå ut o gå i modden som jag befarat! men så fort jag stannar så sjunker den ner o fastnar så då måstd man putta loss den ;) men så glad jag inte valde små svänghjul fram, så dåligt som de plogar här!

• Speck

Viksan: VA?? kompisen har en v50 o hon fick in sin brio happy el va den hette på båda ledderna! Va haf ni för megavagn då? :P

• Speck

Eileen: jag har en v40 o får plats med min vagn men kan inte heller dra för insynsskyddet men vi har mörkade rutor så man ser inte in så har aldtig reflekterat över att man ser in..

• Speck

Kelsson: xylocain salva!!! smörj där du har ont. svider till i två sek men sen bedövar den bra. smörj jämt och rikligt! antingen det eller be om xylocain gel dwn svider inte men är inte heller lika starkt bedövande. Jag måste tyvärr säga att jag hade bwsvär länge. Över en månad minst. men jag fick ju gå till min bm och hon fick ta jort stygn för de gjorde så ont på mig så först efter kanske två månader var jag helt bra. Tyvärr. Men sådär jätteont hade jag inte fullt så öänhe. Hoppas du läker snabbare än mig! jag blev dessutom snett ihopsydd eller hur ja ska säga så jag har en extra hudflik där nere nu. inhe kul. men den tas bara bort om den orsakar smärta, för kosmwtoska skäl rekommenderas att man väntar tills man är helt färdig med barn. Min bm sa att bebisar behöver mkt närhet i början oxh att barn som fått "för mkt" närhet i början blir mer självständiga o trygga längre fram det tror jag på. T ex Loke behövde mkt närhet i början o va väldigt klängig medan nu somnar han själv på natten osv.

• Speck

Strössel: knipövningarna är bra inte bara för att förhindra urinläckage utan även för att tajta ihop muffen inför sexlivet :) min karl påpeka att jag inte va som förut men jag va lite slarvig m knipen också, främst eftersom jag hade så ont av att jag sprack. jag försöker knipa lite varje fag men de går sådär :)

• Speck

Jis: jo inte va de väl direkt kul o höra men har ett huvud omkrets 36cm passerat är de väl inte så konstigt, sen dessutom m alla stygn..

• Speck

Kelsson: på bb sa de att jag skulle va läkt på tre-fyra veckor så jag blev ju väldigt besviken att jag inte va läkt eftrr en månad. Och kom ihåg, känns de som att du får besvär av stygnen kontakta din bm så kan hon hjälpa dig! för mig tog hon bort fyra suturknutar på första besöket o sen några till efter en vecka. sen på efterkontrollen kollade hon igen o då såg allt såå fint ut. :) ang ersättning, sök råd o stöd från bvc o ignorera alla välmenande råd, även detta: Våga lita på att du lan mätta din dotter o amma litet oftare ist så slipper du ersättningen o din kropp kan ställa in mjölkproduktionen eftrr vsd din dotter behöver. Ignorera det! :D kram

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011