• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Va knasiga ni är som sätter er vid fl kl 3-4 på natten ;)

• Speck

Strössel:: Ja vi träffa prästen 8/1. Vad ska ni ha för psalmer?
    Fasiken va ja tycker det är svårt o komma på va man ska önska sig i doppresent..  Just som man tror att man är "klar" så är det nån ny som kommer med frågan " vad önskar han sig".... Jistanes de va ju just jul och då fick man samma fråga, hur fantasifull tror dom att jag är ;)

Viksan07 skrev 2012-01-16 19:24:28 följande:
    mitt avslag varade i ca 5 veckor. kunde ha sex efter sex veckor, vilket gick bra. sprack och syddes, men det gick bra

HAHAHAHAHA.. tur de gick bra då ;)

• Speck

Aurora: Loke bajsar 1ggn/vecka... så en gång om dagen är inte lite :)

• Speck

Strössel: jag gick som dig o irritera mig på ALLT min man gjorde o inte gjorde o han fortsatte spela dataspel o allt som han tycker är kul medsn jsg inte ens hann duscha. Lämna jag Loke till makem så kom han när ja stod i duschen o undra om jag va klar snart "han gråter är säkert hungrig".

Det jsg gjorde var att jag skrev ett långt mail till honom så jag verkligen kunde editera formuleringarna å inte hamna på sidospår i diskussoonerna som vi alltid gjorde när jag försökte prata med honom.

Vi maila fram o tillbaks hela dagen o sen kändes de som att han bötjade förstå mig. Men det har varit en heeeel del gräl o diskussioner men nu vet han hur viktigt det är att vara delaktig förälder o att han måste stödja mig i allt o se till att jag får möjlighet till egen tid. Om så bara för en tid hos frissan eller en dusch.

Så om du känner att era diskussioner inte går som du tänkt dig o du inte får fram budskapet är mitt tips maila! Kram o ge inte upp! Min karl förstod ärligt inte att jag upplevde honom som så passiv!

• Speck
    Aurora: Dessutom så behöver man som föräldrar inte alltid göra på samma sätt. Bara för att han gör annorlunda gör det inte fel. Så länge det inte är nåt som är jättetokigt typ farligt eller opassande. Glad
    Jag är alllllldeles för duktig på att påpeka så fort han gör nåt annorlunda Flört och försöker hejda mig så han inte låter bli helt tillslut Glad 
  • Speck

Vill tipsa er om att om ni ses kl 11 ist på kuöturhuset är de lite folk o ni kan alla få plats m vagn också :)

Jag är ledsen men ja ids inte åka in till stan o fika just nu.. Loke är jättelättdistraherad o äter bara bra o fokuserat om han liggammas.. :/

• Speck

Lol Jis.. "bara" 13100?! Stackare ;) nu vill inte jag säga va ja fick ut :P

• Speck

Visst var det på torsdag ni skulle ses?
    Om ni ses hos dig Vickan så kan jag också komma (om jag får) då jag kanske kan få sätta mig i ett eget rum o stänga dörren om mig så jag kan amma? Alt gå ut i bilen och amma (tonade rutor bak så blir insynsskyddat o bra). Men om ni blir sjuka och ni ska ses på Kulturhuset så nekar jag.. Det är 1 tim resa dörr till dörr och OM Loke inte får matro har jag en väääldigt lång resa hem med ledsen bebbe.. Och jag ids inte ta bilen in till city för jag tycker det är så jobbigt att köra där o hitta parkering.. dessutom dyrt som attan med p-hus..
    Jag tänkte om jag skulle ta burkmat med mig men han är jäättesvår att mata (hamnar överallt) och blir så lättdistraherad så nää.. det kändes inte heller som en hit. 

• Speck

Kom på ni inte fått se bilder från dopet..
    Egengjorda tårtan (inte lika fin som din Strössel Flört

Å vackra pojken i klänning!

• Speck
    Maria Liam: Gulleponken!

Jis: Visst va de en toppendag för en barnvagnspromenad! Jättehärligt ute!

Skatten: Jag har också en Citycross och är supernöjd! Enda nackdelen (och det är verkligen en skitsak) är att varukorgen är täckt, å inte en gallervariant, så jag får alltid massa kottar barr och grus däri! (kanske beror på att jag släpar med fötterna o sparkar in saker..:P)     
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011