Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis: Självklart är det ju en stor omställning även för dig att få lönen halverad. Det gäller väl nästan alla skulle jag tro... Jag tycker du har jättebra lön och således bra med pengar nu men det beror ju på vem man jämför sig med. =)

• Aurora1979

Halloj, har haft det fullt upp den här helgen. Vi hade över hela makens familj igår kväll och bjöd på lite mat. Totalt 13 personer så det var lite lätt stimmigt. En av familjerna var jetlaggade efter att precis kommit hem från Thailand så deras 2 pojkar (8 och 11år gamla) tvärsomnade i vår säng... hade inte mage att väcka dem sen på natten så de fick sova över.
    Inte så kul avslutning på kvällen för då valde min svärfar att berätta för maken att han kanske har cancer i sköldkörteln (eller han sa, "jag har cancer bara så du vet"). Han har en tumör men det är inte utrett om det är en godartad eller elakartad sort. Min svärfar är ibland lika smidig som ett kylskåp  och min man är hyperkänslig och spenderade sedan ena halvan av kvällen med att hälla i sig öl för att dämpa känslorna som ju stormade upp med det uttalandet från svärfar. Sista timmen eller två bröt han ihop och grät i stället. Så jag skulle köra hem allt folk, ha koll på ledsen bebis och ledsen make och 2 barn i min säng som sen vaknade 6.30 utsövda. Inte mycket sömn för min del med andra ord. Tur att min lille bebis sov gott i alla fall.

Vi flaskmatar också nu... eller jag försöker amma lite men det verkar inte komma något alls. Han får iaf 120-130ml varje måltid ungefär och äter alltid upp. Det sista målet får han 150 som han oftast orkar och sedan håller han sig mätt i 5-6 timmar.

• Aurora1979

Kelsson och Najje: Mm jo det var en intensiv kväll helt klart! Maken mår bättre, eller ja alltså han mår säkert dåligt men utan alkohol i kroppen så vågar han inte riktigt berätta vad han känner... försöker få honom att prata men ja det går lite dåligt.
    Insåg förresten att mitt inlägg kanske lät som att jag inte tycker synd om min svärfar, det gör jag så klart  men man kanske kan berätta såna nyheter när folk är nyktra och så. Men även han hade ju tagit sig någn drink så hans egna känslor tog väl över på ngt sätt. Det min man var mest upprörd över förutom att en ev. cancer kan innebära att han pappa dör var att han var den enda av syskonen som inte visste ngt. Och han hade frågat flera gånger om det gått bra på sjukhuset osv... och han har mest kontakt av alla syskonen med föräldrarna. Men jag vet att det var för att de inte ville göra honom upprörd. Min man är en sån där person som genast ser katastrofscenario i allt.

• Aurora1979

Viksan: ja vi håller tummarna här för att det är en godartad tumör de hittat. :/

Vad kul det låter med en träff, synd man bor så långt bort!

Speck: Fin tårta och otroligt söt Loke!

maria: Han är så fin din Liam! =)

• Aurora1979

Vår Alexander kommer oxå växa ur sin liggdel, redan nu sparkar han i den nedre änden ibland!

Min sköterska på bvc sa att jag kunde köpa hem alvedon suppar nu och ha ifall han blev febrig, hon sa inget om åldern? Hmm...

maria liam: fina saker ni fick.

Vi har oxå bokat datum för dopet nu, 17/3 blir det. Ska sätta mig och göra inbjudningarna snart tänkte jag. Hälften av alla som vi ska bjuda bor långt bort så de behöver lite tid att kunna planera antar jag. Har ni bara bjudit på fika på era dop förresten? Min svärfar sa "ja det ska bli gott med smörgåstårta på dopet"... ehm ja gott är det ju men lite dyrt att köpa till 40 personer? Det är ju inte direkt så att det svämmar över av pengar i det här hushållet just nu.

• Aurora1979

Självklart kan man ju göra smörgåstårta själv (har ju gjort många gånger själv) men våra familjer är storätare så man får räkna med nästan dubbla portioner så det blir rätt dyrt och tar tid som jag inte direkt har känner jag?! I så fall får nog släkten hjälpa till! Får tänka några varv till på det där. Först se hur många som kommer...

Vickan: haha...han var nog lite trött ja... ;) Båda två är supersöta! :)

• Aurora1979

Oj så jag blivit kissad på redan av A! Konstigt nog har min man aldrig råkat ut för det! Måste ju betyda att jag byter många fler blöjor va?! ;) Däremot har A kissat i badkaret när han badat ihop med min man. :P

• Aurora1979

Satt och läste lite om dop och hittade denna dikt! Så fin! <3

HJÄRTATS ALLRA KÄRASTE BARN
    Av: Harriet Löwenhjälm (1887-1918)

Är det du, är det du,
    allra käraste barn,
    som har kommit till sist ändå.
    Om du kunde begripa,
    vad jag längtat,
    men det kan du visst aldrig förstå.

Tänk att du skulle komma till sist
    det vågar jag väl knappast tro,
    fast det var då min enda beständiga dröm,
    som aldrig kom till ro.

Kom och sätt dig hos mig, lilla barn.
    Får jag krama dig sakta ett slag?
    Jag vill känna, att du är mig nära,
    jag vill höra dina andetag.

Tänk, vad allting konstigt och krångligt
    med ens blivit lätt att förstå.
    Hjärtans allra käraste barn, så väl att du kom ändå

• Aurora1979

Kelsson: Jag gör gärna smörgåstårtor om det inte är så att alla kommer. Misstänker att en hel del kommer att tacka nej nämligen... men det är svårt att veta i förväg och dessutom har jag läst att man gärna ska skriva vad som ev. bjuds i inbjudan. Alltså om det handlar om bara kaffe och kaka, lunch, middag osv. Så hur ska jag formulera mig där tro... vi tänkte att vi nog bjuder på lättare lunch på ngt sätt, sen om det blir smörgåstårta, soppa eller ngt annat vet jag inte. Alla förslag på enkla, inte så dyra  och gärna något man tror kan passa både barn, vuxna och andra kräsna lätta luncher mottages tackasamt.;)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011