Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Jis: Waldemar är ju helt underbart söt! :D
Jis: Waldemar är ju helt underbart söt! :D
Men att jag alltid ska glömma av någon...
Strössel: Självklart är ju Liam oxå helt bedårande söt! Vi har likadan pyjamas till A. =) Oj, är han redan uppe i stl 68. :D Alexander kan fortfarande ha stl 50! Men så har han bara preciiis passerat sin födselvikt härom dagen, tog "bara" 4 veckor att komma dit... :/
Ett snabbt Gott Nytt År till alla fina tjejer i tråden! =)
Åh ja det är så krångligt med FK! När vi låg inne på NEO får ju tydligen både jag och maken ta ut vård av barn i stället för våra föräldradagar. Men vi glömde (visste inte/tänkte inte på) att anmäla honom sjuk första dagen så nu har inte min man fått ut dessa pengar... Som att det är det första man tänker på när ens barn ´precis fötts och är sjuk! Men det ska nog inte vara några problem att få dem i efterskott ändå. Mina dagar funkade inte heller och har betalats ut som mammadagar i stället för vård av barn. Det är samma pengar men man vill ju spara sina dagar. Verkar krångligt att ändra. Blir helt snurrig i huvudet av allt som har med FK att göra!
havandeskapspenning, sjukskrivning, föräldrapenning, tillfällig föräldrapenning, barnbidrag etc etc... Hoppas att man får lite koll på allt till slut.
Angående amningskrånglet har jag väl egentligen ingen ångest över att ge honom ersättning. Det jobbiga är att det varit extra moment hela tiden. Pumpa, amma, ge ersättning osv och att hela tiden behöva hålla koll på klockan eftersom han varit dålig på att visa intresse för att äta över huvudtaget. Nu börjar han vakna av sig själv i alla fall så att vi slipper försöka väcka honom för mat, vilket i och för sig inte fungerar ändå.
Carlan: Skriver grattis igen till er lilla Luna! Kul att ni tog Lucia som mellannamn! Nästan lite avundsjuk på 11-12-13 datumet. Men är SÅ ledsen att problemen bara fortsätter för er! *kram*
Carlan: Vet ju inte riktigt vad som hänt så vet inte hur jag ska peppa dig. Men det låter ingen vidare! :/
Strössel: Fy så läskigt! Vi var med om något liknande en natt när vi precis lagt oss... att lillen liksom satte i halsen och inte fick luft. Vet hur rädd jag blev av det "lilla" så vill inte ens föreställa mig hur rädd du måste ha blivit. Tur i oturen att det gick bra till slut i alla fall.
Jis: börjar nästan bli komiskt det här (att vi har det så lika med våra små alltså)... Min Alexander vägrade oxå ta bröstet (med och utan amningsnapp) ikväll... bara skrek hysteriskt. Tog upp honom och lugnade och försökte igen med samma resultat: gallskrik. :/ Men med ersättning gick det bra.
Eileen: Usch det låter inge vidare det där. Men huvudsaken är att alla mår bra i slutändan! Grattis igen till er Hector!
Jis: haha... ja här sovs det oxå. ;) Får se hur det går när det är matdags igen.
I helgen får vi besök av min lillebror med familj och min pappa så vi måste få lite städat innan de kommer på torsdag eftermiddag. Vet inte hur det ska gå till bara... lillen har svårt att sova för sig själv, vill helst ligga i famnen så då får jag ju inte speciellt mycket gjort under dagen. Och maken jobbar natt hela veckan så han sover på dagen. Antar vi får turas om att plocka/städa/handla i morgon kväll. Måste få Alexander att klara av att sova själv, några tips?
Karmosin: Tack för tipsen! Har en sjal faktiskt men har inte lyckats lära mig knyta den. Ska be min bror hjälpa mig med det, deras dotter älskade bärsjalen så de har övat friskt på den knytningen. ;) Babysittern funkar ett tag, brukar hinna äta i alla fall en halv måltid med honom i den innan han tycker det räcker med ensamtid. ;)
Trodde aldrig jag skulle sakna att kunna städa. ;) Älskar att gosa med lillgossen men stör mig på att lägenheten ser ut som en soptipp efter bara ½ dag. Det tar nog ett tag att vänja sig vid det här livet.