Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Vill bara säga lite snabbt att operationen är gjord och liten mår bra. Nu väntar eftervård, men jag gråter av glädje och har så gjort hela eftermiddagen. Nu ska vi bli friska!
Vill bara säga lite snabbt att operationen är gjord och liten mår bra. Nu väntar eftervård, men jag gråter av glädje och har så gjort hela eftermiddagen. Nu ska vi bli friska!
Tack för era hejarop och hållna tummar. Igår grät jag till och från hela dagen av lättnad. Det var först då jag märkte vilka enorma anspänningar som fanns i kroppen. Jag märkte att jag hade svårt att andas djupa andetag, för jag har kippat en längre tid, och jag blev yr och insåg att jag också glömt bort att dricka vätska. Idag är allting mycket bättre. Han får i sig små mängder mat, är bortkopplad från alla apparater och ansiktet lyser av harmoni. NU inser jag hur ont han har haft det varje gång han har ätit. Stackars, stackars liten. Och att nu få mata och kunna trösta utan att apparaterna tjuter för att man trasslar till sladdar är gudomligt. Inga ledsna, stora ögon som är hungriga...
Med liten tur, om han går upp i vikt närmaste dygnet/dygnen får vi åka hem senast midsommar.
Jag har nog aldrig haft så ont i hjärtat som sista veckorna. Känslan att säga "hejdå" och lämna honom till operationssalen slet mitt hjärta i tusen bitar och oron innan samtalet kom att allt hade gått bra gjorde att jag gick sönder. Men personalen har varit GULD. Vi har fått så mycket stöttning och lovord. De lyfte mig verkligen när allt kändes som tyngst.
Och nu, efter en vecka av tårar och riktig ångest, är vi hemma. Vi har fått en ny bebis med oss hem, en bebis som är som han var dom första tre veckorna. Borta är det skrynkliga, bekymrade ansiktet fyllt av smärta och borta är min smärta och hjärtesorg över att inte få möta hans behov. Tillbaka är en glad, harmonisk liten kille med jättestora ögon, nyfikna på världen, utforskande och tillbaka är hans leenden. Jag har fortsatt att gråta (nu av glädje) och är helt slut så jag orkar inte läsa ikapp idag. Men jag återkommer.
Ps. Det är så bra att ni ligger före för jag kan läsa och lära mig massor här.
Varför byter man ut ersättning mot välling? Och när gör man det?