Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Kelsson: hur kan du vara i v 9? Jag hade FET 22/3 och är i vecka 7+4 enligt FC....
Kelsson: hur kan du vara i v 9? Jag hade FET 22/3 och är i vecka 7+4 enligt FC....
Strössel, härligt. Längtar så tills man får höra ljudet av hjärtat.
Ego: har mörkbruna flytningar, det är säkert inget farligt för att C på FC sa att det verkade ligga kvar lite gammalt från förra blödningen (torsdagsnatt) å det vill väl ut..men det känns jobbigt! Har lite molvärk idag och är sjukt illamående, fy! För att inte tala om trött, somnade 21.30 igår och sov till 07.00. Är sjuk tankspridd, typ pinsamt på jobb att missa massa saker som jag i vanliga fall har stenkoll på...men det går väl över
Jag tänkte att vi ska ta magbild i helgen, jag märker att magen blivit lite "rundare" på nått sätt...härliligt!
Jag blöder igen, mörkröty/brunt. Inte ont i magen (förutom molvärk). Fick panik, ringde sjukvårdsupplysningen men dom sa att d säkert inte var. Någon fara eftersom jag blödde lite (dom sa rikligt byta binda 2 gg/timmen) å inte hade ont. Nu ligger jag här i sängen å bara våndas! Fyyy!!
Det blöder inget nu. Men shit vilken pärs detta är!! Fram å tillbaka, ångest, rädsla. Nu är det bara att hålla tummarna!
Det känns bättre. Måste förlika mig m tanken på att jag blöder lätt (gör d ivanliga fall oxå, näsblod ett par gg i månaden osv) jag gillar dock inte att inte riktigt kunna njuta av graviditeten utan att vara rädd, det går väl över, går in i v 9 på måndag...å snart är det v 12 :)
Å jag bra blöder å blöder, gammalt brunt skit..Kan det inte ta slut snart?
jag ska ta kontakt med MVC imorgon, jag slutar inte blöda. Alltså det är mest gammalt men det kommer lite som ser färskare ut ibland...annars känner jag mig mer gravid än någonsinn, ömma bröst, illamående, tröttthet you name it...Måste som sagt kolla upp om det är vanligt att blöda såhär länge (torsdagsnatt förra veckan, sen inget mer förrens i fredags å sedan dess varje dag...inte så mkt men ändå varje gångt man torkar sig + lite i trosskyddet)...
Jag åkte in till gyn akuten idag. Dom kollade å visst var det blod men hon såg bara gammalt och det var svårt att säga vad det kom ifrån och varför jag blöder. Allt såg bra ut med räkan, den växer som den ska. jag fick helt enkelt "stå ut" med att jag blöder. Hon trodde att det skulle gå över om en vecka eller så...
Nu känns det åtmindstånde ok, jag menar klart att det inte är roligt att blöda men sålänge allt ser bra ut så är det inte mkt att göra...
En annan sak, jag har en kompis som handlat på Bonprix, hon var nöjd.
Jag ska sätta mig in i föräldrarpennings träsket någon kväll. jag var inne en snabbis för ett par månader sedan, på det ser ju inte ljust ut. Samtidgt gör man väl inte av med pengar på samma sätt som man gör idag när man jobbar (typ lunch ute ibland, kaffe osv) men det kommer ju svida. jag har turen att mitt jobb betalar till 10% av pengarna från FK och min man får 90% av sin lön (inget maxtak). jag har tänkt att vara hemma i ca 10 månader och min man i 8 månader.