• Jis

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Åh jobbigt Speck. Hoppas det ger sig! Jag blöder lite lite igen, suck! Annars har jag varit på coctailparty å drack gin å tonic utan gin :) gick bra att dölja att jag inte drack.

• Jis

jag testade mammakläder idag, vilket hån. Herregud. Jag blev så besviken. H&M hade inget som var speciellt roligt alls. Köpte två kortärmade vida blusar på Gina Tricot.
    Kläder å mode som är mitt största intresse, hur ska detta gå? Bröööööl!

• Jis

Strössel, vart på kusten var du? jag har hus på Tjörn å längtar ständigt dit

• Jis
    strössel skrev 2011-05-08 18:44:17 följande:
    Jag var i Göteborg och Stenungsund och Orust, min man kommer därifrån och hela hans släkt bor där.
    åh, i mina hoods. Så fint. Jag längtar dit, ska åka dit den där helgen då man är lite extra ledig, typ 6 juni
  • Jis

hahah, Speck, så sant Å visst det är klart att jag oxå är Suuuuuper glad att vara gravid, men just nu känns resterande 6½ månad långa, om jag ska gå omkring i fula kläder å ha ångest över det (å en massa andra saker)

hur mkt hade ni gått upp vecka 10? Jag är lite fundersam nämligen...

• Jis

Här är det bra, jobbar hemma idag (hur ska jag hitta diciplinen att jobba när solen skiner och balkongen känns lockande?) för jag ska på inskrivning på MVC idag kl 11 sedan träffa diabetessjuksköterska kl 15.40. Det hade blivit lite väl att cykla till jobb och tillbaka och tillbaka igen och tillbaka igen. MVC ligger 5 min hemmifrån, mkt lyxigt!
    Min trötthet börjar gå över, väldigt skönt. Nu kan jag vara vaken till kl 22 igen

• Jis

Jag var på inskrivning på MVC idag. Det gick bra, allt utom vägningen. Jag vägde mig med kläder och skor på mig å vägde såklart 2 kilo mer än hemma. Jag hade ett BMI på 29 som hon påpekade om å om igen. Jag VEEEET hade jag lust att säga. Jag är sjukt medveten om vad jag väger, vad jag äter, vad jag tränar. *suck*. Sen skickade hon en remiss till KUB + att jag tog blodprovet för det idag. Nu är det bara att vänta på tiden.

• Jis

nu ringde kompisen som berättade för två kompisar å typ skällde ut mig för att jag svarat henne på mail att jag blev besviken. Det bör tilläggas att hon oxå är gravid så det är mkt hormoner på alla håll. Efter ett tag så fattade hon att hon gjort fel men ville ändå inte "erkänna" det helt utan det var fortfarande mitt fel.
    Åh vad besviken jag är. Jag började såklart gråta å jag HATAR det. Sen pratade vi om andra saker om MVC å så å det kändes bra.

Usch, jag gillar inte denna känslan jag har i magen...

• Jis

nej jag vet. Skickade precis ett SMS där jag skrev "vi får inte låta detta komma emellan oss xo", nu hoppas jag att hon fattar att jag vill gräva ner stridsyxan...

• Jis

men fy Kasa, usch va läskigt. men skönt att det verkade se bra ut trots allt. Húr långt gången är du?

Jag var på VUL på FC idag, det var så skönt att få träffa K igen å säga hejdå på riktigt. Det var väldigt känslosamt. Hon tog god tid på sig, gjorde först en gyn undersökning, allt så bra ut, ingen blödning. Sen gjodre vi UL, å vi fick se vår lilla krabat sprattla omkring, vifta med armarna å bara var så söt. K sa att allt såg strålande ut, en riktig praktbebis!
    Jag är bara såååå  glad å känner mig alldels spattig i kroppen.

Jag kommer verkligen sakna fina FC, det är klart att jag var arg på dom när dom inte ville tänka utanför boxen osv, men det mottagandet man fått av alla är ju helt enormt. Det är verkligen som en extra familj.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011