Inlägg från: Najje79 |Visa alla inlägg
  • Najje79

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Hej tjejer! Fy vad dålig jag är på att skriva härinne, ber verkligen om ursäkt, jag läser allt ni skriver.

Knytet: Stooort grattis till giftemålet!! Låter verkligen som om ni hade en underbar dag, så lyckat! Kram!

7879: Vad jobbigt du ska behöva gå igenom nu, som om IVF-svängen inte är jobbig nog. Som de andra skriver så kan behöver det inte vara någon fara. jag tror man kommer långt med positivt tänkande och kännande, men det är ju lättare sagt än gjort... Stor kram till dig!

Inanna: Minns hur tungt det var på slutet, det gick inte att hitta någon bekväm ställning vare sig man låg eller satt eller stod. Iofs hade jag ju två i magen, men jag sov knappt ngt på slutet? Passa på och sov så mycket du bara kan på dagarna.

massa: nu närmar det sig! Jag var inte förlossningsrädd, men lite nervös var jag allt. Vi övade andning här hemma, jag och maken och eftersom jag hade så mycket förvärkar så fick han öva olika massager också vilket hjälpte honom under förlossningen då han visste vad som var bra för mig.

Igår var vi på BVC med mina killar, som blev 3 månader i söndags. De är nu 59,3 cm långa. Adrian väger 5160g och Luca väger 5070g. Sedan var vi på Liseberg, de var så himla duktiga, låg och tittade med stora ögon i vagnen. Mot slutet blev Adde lite trött på det så då fick han vara med pappa i bärselen och då var han så nöjd så!!

• Najje79

Knytet: vilka underbara bilder från ert bröllop! Du är otroligt vacker! Vilken tur ni hade med vädret!

• Najje79

Ninina: hur mår du? Vad händer i ditt liv? Tänker så mkt på dig!

Till alla: jag läser varje dag det ni skriver och gläds så med er. Ibland börjar jag skriva men hinner sällan färdigt. Men jag finns med er så hör ni ngn i bakgrunden som hejjar så är det jag!! kraaaam alla fina tjejer!

• Najje79

Jag hade ju bara lustgasen, öppnade mig så snabbt att det inte hann med ngn epidural, fast jag bad om det direkt när vi kom in. Jag hade ett så intensivt värkarbete att krystvärkarna blev svagare så de fick säga till mig när det kom en värk ( jag fick värkstimulerande dropp också) men då ville jag bara sova. Hade lustgasen i början av krystarbetet men det blev för mkt att tänka på så då struntade jag i den. För mig var öppningsfasen mkt intensivare, men det var väl att det gick så snabbt. Jag öppnade mig från 1,5 cm till 10 på 4,5 timme. Sedan låg jag och krystade i 4 timmar innan Adrian kom ut. Tycker det är så häftigt att alla har så olika förlossningar.

• Najje79

7879: grattis till glädjande besked!! Stor kram!

Massa: man får klaga på slutet, det är tungt och man vill bara ha ut sitt lilla knyte och starta den nya resan. Jag satt och grät i soffan på natten innan vattnet gick, men så bestämde jag mig för att " de kommer när de kommer, inget jag kan göra åt saken". Gick och lade mig och en kvart senare knäppte det till i magen och vattnet gick. Appropå värkar, jag var jätteoroliga för hur jag skulle veta om det var på riktigt och alla sa att man märker när det är på riktigt. Kg trodde inte på det, men jag lovar att när det kör igång så märker du det, det är så intensivt!

Åh, det är så roligt att följa er, det enda jag saknar är några fina magbilder, det var ett tag sedan

• Najje79

Ingen som hört ngt från Massa?? Har varit inne flera ggr nu för att kolla om det har kommit en liten bebis!!

• Najje79

Massa: stooort Grattis! Som vi har väntat på denna nyhet! Skönt att höra från dig, massa-mamma!! Fina lillprinsen, längtar efter bild! Njut nu! Kraaaam'

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011