Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jag gjorde egna inbjudningskort till Alexanders dop som är om en vecka. Skrev ju här förut om jag skulle ha smörgåstårta eller inte. Slutade nu med att vi faktiskt bjuder på smörgåstårta ändå och sen vanlig tårta. Alla som är bjudna kommer inte så det blir liiiite billigare. Och känner att jag inte orkar laga ngt själv så det får vara värt dem pengarna helt enkelt. :D

A lägger sig oxå för natten vid 20 tiden så det är för tidigt för mig. Denna morgon var han lite FÖR pigg för min smak när han vaknade kl 4 och sen bara sov små små snuttar.... 9.30 gick jag och väckte maken som som i gästrummet eftersom han jobbat halvnatt. Sen fick jag sova till 12... Lillen var inte alls ledsen utan bara pratade och pratade och pratade! Komiskt att han alltid blir helt tyst när vi hälsar på hos någon.

• Aurora1979

Maria Liam: Vi blir 26 personer inkl barn. Har beställt 38 bitar smörgåstårta och 30 bitar vanlig tårta för 2060kr totalt vilket känns helt okej. Sen tillkommer det kaffe/läsk och lite dekorationer men räknar på att klara oss på 2500. Ja tänkte oxå som så att det är smidigt att bara ställa fram. Ska ev. baka lite bullar till oxå för jag vet att det är flera som inte gillar tårta (jag bland annat!).

• Aurora1979

Kelsson: Normalt sett brukar jag ta nattmatningarna och så tar maken A på morgonen så att jag kan sova. Men nu jobbar ju maken halvnätter så han behöver sova. Jaja... A har börjat krångla på dagarna när han ska äta, men det är nog bara för att när han börjar bli mätt börjar titta runt på allt! :D

• Aurora1979

Najje: Man ska inte micra egentligen. Utan koka upp och sedan låta det svalna. Vi brukar koka upp en liter åt gången och sen hälla över det i en termos och låta det svalna. Annars tar det väldigt lång tid innan det är nere i 40grader. Ersättningen på tetra kan micra.

• Aurora1979

Skatten: Vad skönt att du har så bra kontakt med ert mvc!! Och ännu bättre att det såg bättre ut på UL idag! :)

Najje: låter toppen att ha massor av mat i frysen. vi hade inget sånt... eller jo fikabröd hade vi bakat, men mest för att julen låg så nära inpå,

kattm: Spännande! :) Har för mig att slemproppen gick samma morgon som värkarna startade. Mina värkar startade av sig slälvt samma morgon som vi skulle åka in för att bli igångsatt.

Maria Liam: Hoppas verkligen att det löser sig på ngt sätt för er.

Ego: Idag har läkaren tittat på As eksem och vi ska få åka och ta allergiprov på honom för att utesluta mjölkallergi. Kan lika gärna bara vara vanliga eksem, finns rätt mycket eksem i makens familj. Nu blir det till att smörja med kortison, vore ju kul om han är fin i hyn (eksemen syns mest i ansiktet) till dopet på lördag.

• Aurora1979

Här är det nog en omöjlighet att få till en spontangraviditet med tanke på att min mans spermier inte tar sig ut av sig själv utan måste tas ut via en biopsi. Tror att vi eventuellt ska försöka med embryot vi har i frysen till hösten, ja om min ÄL kommer igång dvs, har inte fått mens än. Just nu är en 2:a inte avskräckande i och med att lillen är såpass "snäll" men det kan ju ändras... så vi får se hur det känns om ett par månader.

• Aurora1979

kattm: Åh finaste du, självklart ska du vara kvar i tråden!! Gråter floder för er skull, till och med min man fällde ett par tårar när jag läste din fina förlossningsberättelse. Jag kan verkligen inte förstå hur ont i hjärtat ni måste ha det. Men jag är glad att ni hann få gosa och prata med henne en liten stund i alla fall! Hjärta Jag saknar ord men ska tända Alexanders dopljus från i helgen för er lilla Ingrid. Stora stora kramar!!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011