Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Lillstintis: Inte för att skrämmas men det är en hel del som ska köpas in. Hittade den här listan som jag själv tycker är bra stöd (även om den innehåller en hel del som inte behövs på en gång eller alls också): www.familjeliv.se/Forum-2-11/m59408354.html
    Jag rekomenderar verkligen att ni snarast åtminstone åker ut o tittar på barnvagnar för det är inte bra att köpa från första bästa affären och man behöver lite tid att smälta all information.
    Försök fundera lite på om ni vill ha svängbara hjul eller inte, om det stör med mycket plastdetaljer eller inte osv innan ni åker ut o tittar. Då brukar det vara lite enklare att begränsa urvalet
    Det du kan göra med omgivningen som har småbarn är att fråga om de har kläder de kan låna ut eller sälja då behöver du inte känna dig dum

• Kelsson1

Anderska: Den listan är ju till för senare också o inte bara inför bebisens födelse... Men den är rätt bra att ha som underlag för då glömmer man ju inte något åtminstone. Det var Speck som skrev om BB väska så om du tar visa endast på henne så bör det gå lättare att hitta

• Kelsson1

Speck: När du ser:  Speck

Visa endast
    så trycker man bara på "Visa endast" som står under bilden...
  • Kelsson1

Speck: Så lite så o kom ihåg att det är jävligt uppkäftigt att vara perfekt

Dagens negativa: Jag har fått vara utan illamående i ett par veckor nu o har varit såååå glad. Nu har illamåendet kommit tillbaka . Tror att det är järntabletternas fel... Dessutom blivit förstoppad, jävulspiller borde de döpas om till!

• Kelsson1

Viksan: Boka tid till en annan läkare! Alla kan inte vara lika stora idioter som den du träffade! Fattar inte att de kan vara så okänsliga o korkade, blir less på läkare! STOR STOR KRAM!

• Kelsson1

Lillstintis: Hääärligt! Det spelar ingen roll vad det blev bara du vågade ta steget o köpte något. Tycker ändå att du senast nästa vecka bör gå ut o köpa något till. Det blir lättare för varje gång!

• Kelsson1

Lillstintis: Det mesta vi har är i storlek 56 så vi har tänkt att köpa mer i storlek 50, som Speck säger så måste ju bebis ha något att ta på sig även de två första veckorna

Sputnik: Hur är det med dig numer?

• Kelsson1

Viksan: Skulle bara vara rätt mot din MVC om du bytte till någon som bryr sig på riktigt om hur du har det istället för att göra det bara svårare för dig! Har hört mycket bra om Prima Liv som finns i Danderrydssjukhus. Hoppas det löser sig för dig på ett eller annat sätt! STOR KRAM!

Sputnik: Härligt att höra. Har saknat dig . Vilken vecka är du i nu? Självklart ska du tro honom, för det är sant du är gravid och vacker!
    Jag brukar också känna av tösen dagligen nu och det är härligt. Trots mina krämpor är jag lycklig över att vara gravid

Lillstintis: Du kan nog inte shoppa för mycket till bebis Har man kämpat som vi så har vi all rätt att köpa lite mer .
    Humöret ja, normalt är jag temperamentsfull men nu under graviditeten har jag varit lugnare och mer harmonisk än normalt. Men det gäller bara så länge ingen går mig på nerverna för då smäller det på sekunden o hårt

• Kelsson1

Jis: Finns inga bevis för att långa föräldrar får långa barn...

kasa: Härligt att höra från dig igen, har saknat dig . Men vad skönt att din sambo tog sig själv i kragen o att ni haft det bra på sjön.

Ego: Tog ingen järntablett igår så idag är jag istället super lös i magen. Får jag välja att numer vara förstoppad eller lös i magen? Inget mittemellan tydligen för mig.... Illamåendet har inte gett med sig heller så kanske det inte berodde på järntabletten ändå. Jaja man får väl fortsätta må illa i fyra månader till.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011