Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson: Kände egentligen bara av "fyllan" när jag andades in för länge så jag lärde mig rätt snabbt när jag skulle sluta för att det skulle kännas bra. Sen var masken bra att skrika i haha... tyckte nämligen att mina krystvärkar var MYCKET värre än öppningsvärkarna. Men vet att det brukar vara tvärtom. Och dem värkarna var jag inte beredd på någon gång så jag blev helt panikslagen kände jag... hjälpte inte att min BM inte trodde att det var krystvärkar.... Alex höll ju på att trilla i golvet (något överdrivet). ;) Hoppas jag inte skräms när jag skriver så?! :P Smärtan var hur som helst helt värt "besväret" i slutändan!

• Aurora1979

Kelsson: ja jag verkar vara den enda i världen som tyckte att krystvärkarna var värre.... konstigt. =) Ja självklart måste det gå att uthärda värkar utan smärtlindring... det har man ju gjort i alla tider innan smärtlindring fanns att tillgå. Men är klart imponerad att man klarar av att låta bli att ta något när det finns haha... så duktig är inte jag. ;) Mina krystvärkar gjorde lika ont hela tiden, vet inte ens vilken av dessa värkar det var som huvudet kom ut på.... Helt plötsligt var han bara ute. haha...

• Aurora1979

Kan ju tillägga att eftersom min BM inte trodde jag hade krystvärkar så försökte heller ingen att stoppa mig om jag krystade (minns inte om jag försökte eller ej). Otroligt att jag inte sprack mer med tanke på hur stor han dessutom var.

• Aurora1979

Kelsson: Aha... men ändå SÅ bra gjort! =) Du klarade det ju ändå! Min BM frågade mig om jag ville ha EDA:n och just då tvekade jag för jag tyckte att det gick ändå gaaanska okej men hon han inte mer än gå ut genom dörren förrän jag fick en värk och ångrade mig... och jag hade turen att en narkosläkare var där snabbt... sen tog det ju ett bra tag med att mecka med det hela och sedan för epiduralen att börja värka. Det var precis i rätt tid kan jag tycka nu.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011