• Jis

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

När jag räknade ut att jag skulle ta 20 dagar i månaden så fick jag ut 12740 kr i månaden sedan tillkommer mina 10% från AG. Det var inte fullt så illa (försöker peppa mig haha!)

• Jis

Grattis Kelsson! Jag ska def höra av mig till FC om jag inte slutar blöda.

• Jis

Jag hoppas det oxå. Jag ger det veckan ut sen ringer jag FC...

• Jis
    strössel skrev 2011-05-03 15:43:43 följande:
    Jis: Hur är det med dig idag ?
    Det är bra, blöder mkt mindre å bara gammalt som tur är. Idag ska jag träna för första gången sedan tillbackasättning. Är sååå nervös, för att inte tala om hur nervös jag är att jag inte kommer få upp bodypump stången över huvudet :)
  • Jis

Kelsson: körde lätta vikter å tänkte verkligen på att jag gjorde alla övningar rätt. Jag kommer försöka träna 2-3 ggr i veckan. Tränar i vanliga fall 7 ggr i veckan å jag mår dåligt av att inte få röra mig. Men jag lovar, ska vara rädd om mig :)

• Jis

Har ni haft/har molvärk? Har det mest på kvällen..det känns verkligen att livmodern jobbar för fullt!

• Jis
    Speck skrev 2011-05-03 20:49:13 följande:
    Apropå det så fick jag bärförbud nästan direkt i grav pga mina blödningar och sen även pga foglossningen. Inget tyngre än 5kg ska jag bära - lol det är ju typ min handväska haha!
    Jag gör lite lyft då o då men försöker att inte fuska, pga sammandragningarna också.

Apropå det ska jag träffa läkaren på torsdag nästa vecka ang mina sammandragningar och kanske göra en gyn undersökning för att kolla så tappen inte är påverkad. Är lite nojjig att jag haft så mkt sd - vill för allt i världen inte föda för tidigt! Eftersom detta är min första och i värsta fall enda grav så tänker jag uppleva varenda jobbiga fas av den! Skrattande Det är den oseriösa anledningen, den seriösa är för att bebis mår ju självklart bäst om den får utvecklas i lugn o ro i min mage och inte i kuvös!
    Hade du blödningar? Hur var det? Jag försöker fatta om jag är "normal" eller inte
  • Jis

Speck, tusen tack för att du svarade. Jag vet att det är "normalt" med en liten blödning. jag blir bara så orolig, dom säger som sagt att allt ser bra ut med räkan å det litar jag på..men HATAR känslan av att hela tiden fundera kommer det mer blod, måste jag inte gå på toaletten för att kolla osv...men jag har bestämt mig, jag blöder (jag blöder mkt i vanliga fall oxå, näsblod ett par ggr i månaden, får blåmärken lätt osv) å säger dom att det ser ok så gör det det...Jag kan inte hållla på att åka in till gynakuten i tid å otid...men samtidigt så oroar jag mig..:/

jag ska ta det lugnt med att bära, nu får mannen bära hädanefter (vilket han gör nu oxå iof). jag är väldigt aktiv, cyklar till jobb, springer runt å har ett rätt stressigt jobb i omgångar..det påverkar säkert oxå. men dom på gyn säger ju bara lev som vanligt.

Carlan, låter onekligen sådär på jobbet. jag är så glad att jag jobbar på ett ställe där väldigt många har barn, vi lägger inga möten innan kl 9 och efter 15 så man kan hämta och lämna på dagis. Ingen säger nått om man vabbar eller är fl i 1½ år osv. Jag har dessutom världens finaste å förstående chef som verkligen månar om mig å skrattar åt min tankspriddhet som verkligen är påtaglig :)

• Jis

Det är det jag blir lite sur på på gyn, det är ju rätt självklart att man INTE kan leva som vanligt. Herregud, lill räkan skulle ju inte vilja hänga med mig om jag stressade runt, tränade 7 dagar i veckan, cyklade långlopp på cyklen osv...Jag kommer vara helt fine med att ta det lugnare och stressa mindre. jag kan nästan se fram emot att få tid att lyssna på kroppen å leva i nuet..Nu lät jag flummig haha!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011