• carlan

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Viksan: Jag är 7+3 alltså vecka 8. Fast min mage känns som andra månaden idag. Jag har känner mig deprimerad så min man tyckte att vi skulle slå till på lite bebis saker. Hjälpte dock inte men trevligt att införskaffa lite. Känns lite mera verkligt att de är på g.

Så himla jobbigt att alla runt mig som vet att jag är gravid inte vill vara glada, för att vi fått MF förut. Dem förstår inte att det gör mig ledsen. Förstår att dem blev ledsna sist men känns lite respektlöst mot mig. Känns som dem räknar med att det kommer gå åt skogen nu med.

Jag vill hellre vara glad och får vi bakslag igen tar jag det då. Önskade att människor var mera positiva.

Idag blev det en hårdlift till vagnen på Leklust och en BabyBjörn activ med flisöverdrag från blocket. Landade på 1500 ihop. Kanon bra inköp måste jag säga. Känner mig nöjd med det.

• carlan

Strössel: Här är min mage idag 7+4. Inte närheten av din men kul att det redan börjar bli en liten kula.

Viksan och strösel: tack för ert stöd.

Ego: Känner mig deppig och nere. I kroppen känns det som någe är fel så ska ta och ringa barnmorskan på måndag och se om dem kan kolla mina järn värden. För något ä fel.
  • carlan

Hej tjejer! När jag läser de senaste inläggen märker jag att vi nästan allihopa mår lite si så där just nu. Jag ringde mvc idag och fick en tid på torsdag. Har dock skola då men får hoppa det. För jag är så himla nere.

Barnmorskan sa att man kan vara jätte trött i början av graviditeten men hon frågade mig om jag var glad för graviditeten. Jag svarade att jag är glad för den men känner mig inte glad.

Jag vet ju att jag är glad för att jag äntligen har blivit gravid och allt verkar ju se bra ut hittills. Men jag känner mig inte glad för något. Jag hoppas att det är järnvärdet som spökar med mig ordentligt.

Den ska kolla järnvärdet, blodtryck och lite till sa hon på mvc. Skönt att hon var trevlig och inte bara ta en alvedon så går det över. Det lugnade mig lite att få tiden för jag blir såklart stressad över att jag mår som jag gör.

Karamar till er andra kämpande med illamående och trötthet.

• carlan

kasa: jag vet inte om ditt inlägg gjorde mig på någe vidare bättre humör. men men... bra att man pratar om hur man mår. barnmorskan jag pratade med idag verkade lite orolig men hon sa att dem skulle kolla flera saker på torsdag. Hon ville kanske inte oroa mig i onödan. Jag har lidit av depression förut pga låga järnvärden, då fick jag sprutor direkt i blodet. Jag hoppas verkligen att det bara är det som spökar igen.

• carlan

strössel: såg inte ditt inlägg, det ska jag kolla upp för det behövs nog än hur som.

• carlan

kasa: vet inte vad jag ska skriva. Jag tycker så synd om dig men hoppas verkligen bara att bebis spelar dig ett spratt. Många styrkekramar till dig.

• carlan

Speck: Stå på dig, mina chefer är också helt pantade.

Kasa: skönt att det lugnat sig igen. Som jag skrev förut, bebis spelar dig nog bara ett spratt. Du har en kämpe där inne.

Viksan: Mys mage.

Ego: själv har jag köpt åksjuketabletter idag och ska se om det hjälper. Fast imorgon ska jag til mvc och kolla värden med. Ska se om man kan få åksjuketabletterna på recept så det inte blir så dyrt. Förstås om dem hjälper idag.

Tog en tablett för 2 h sedan precis innan jag åt så jag har mat ända upp i halsen fortfarande. Kan bero på att jag smällde i mig en 150g. Behöver få i mig mera mat för nu hade jag gått ner ett halvt kilo igen. Helt galet eftersom magen putar så man känner sig tjockare fast jag inte är det enligt vågen.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011