Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Till alla som fikade igår , vad kul att ni hade så roligt önskar jag hade kunnat vara med Skrattande

Sitter och nojjar idag, får SD hela tiden men känner inga sparkar får ont för lilla minsta jag gör, ska jag ringa BB och berätta om mina SD att jag inte känner sparkar ? ? Har så svårt att avgöra om den trycker ibland eller om det är SD det med. Men en sak är jag säker på att den är inte lika aktiv som den brukar iallafall.

• strössel

Kelsson: Har ringt och ska åka in, nämnde mina SD och fick uppfattningen att det var inte bra att ha det hela tiden. Men jag har alltid trott att det är normalt och ingen fara, jag nämnde renoveringen och stressen och att jag flyttat hem osv. Får se vad dom säger återkommer senare !

• strössel

Tack för att ni tänker på mig vad gulliga ni är, kram till er alla !

Det var ett hemskt besök på bb idag, när vi kom in fick vi sitta i ett rum i ca 30 minuter och sen kom bm och en sköterska in och skulle lyssna på hjärtljud och hittade inga. Bm sprang ut och sköterskan stod kvar och sa att hon skulle hämta en läkare, min man blev jättestressad och lämnade rummet och jag höll på att börja gråta fattade ingenting. Sen kom min man och sen bm och läkaren och fram med ultraljudsmaskinen och han såg hjärtat slå direkt. Sen fick jag ligga med ctg och då började sköterskan stressa igen och sa att hon är inte nöjd med hjärtljuden och min man frågade jättemycket och vi fick inget svar och paniken började komma. Sen for hon ut och vi låg där i över en timma, vi sa knappt ingenting till varandra både var jätterädda och sen sa dom att vi vet inte om ni ska få åka hem. Men sen efter mycket om och med så kom bm in och sa att vi fick åka hem att dom var nöjda med ctg och att bebisen rört sig jättemycket. Jag hörde massa bebisar skrika jag bara tänkte inombords kommer jag inte få uppleva detta ? Det var en hemskt upplevelse idag och nu ska jag och min man bara umgås i kväll och titta på film. Och nu får jag inte göra nåt för min man med lägenheten han ska göra allt som är kvar, jag ska bara njuta.

• strössel

Karmosin: Vi var i Eksjö , nu hoppas jag att jag känner bebisen varje dag och kan vänta tills det är dags att föda.

Aurora: Nej dom borde ha varit lugna och informerat oss bättre, men jag är glad att vi är hemma nu.

Eileen: Usch det var skrämmande och jag blev väldigt rädd och hann tänka väldigt mycket under tiden. Och jag är fortfarande rädd att det ska hända nåt nu efter besöket idag trots att det såg bra ut till slut !

Jis: Jag har köpt kudde till sängen och vagnen 0-6 månader pga det Vickan skrev om platt huvud, sen har jag köpt ett täcke till sängen men ska bara bädda med det bebisen ska få ha pyjamas och filt när den sover !

• strössel

Vickan l: Jag har känt bebisen i kväll, säkert för att jag bara njuter och tar det lugnt framför tv´n minns inte när vi hade en sån här myskväll sist ! Snart är din guldklimp här Glad

Sputnik: Skönt att det gick bra för dig med stor kram, jag har köpt en kudde till vagnen men jag vet inte om jag kommer använda den får se hur jag bäddar. Kommer nog variera lite i vagnen beroende på vädret och hur kallt det är !

• strössel

Vickan l: Håller tummarna att det är dags för den lilla att komma ut då Glad men annars går dagarna snabbt ifall att du får vänta några dagar. Jag får säkert gå över 14 dagar skulle inte bli förvånad Flört men jag hoppas inte det.

• strössel

Kelsson: Vad roligt att du har köpt lite rosa Glad så gulligt med rosa. Tog det lugnt i går och att jag inte minns när vi hade en myskväll sist betyder nog att vi har stressat väldigt mycket utan att man har haft tid att tänka på det.

Lillstintis: Jag kollar inte heller på programmen på tv, vågar inte det nu när jag är så närma om det är nåt där som skulle stressa upp mig.

Speck: Har oxå köpt en kudde till vagnen från rätt start !

• strössel

Speck: Tror det blir så att man blir lätt osams för att båda är trötta, fast man egentligen inte menar det man säger. Hoppas det blir bättre med Loke och att ett leende kommer fram massa kramar till dig !

• strössel

Jis: Menar du Angelcare blöjhink ? Jag har köpt refiller till den i Ullared men bara 4 st och dom kostade 49 kr st vågade inte köpa fler ifall att jag inte gillar hinken, vill testa den först. Dom har ofta på Babyproffsen att man får köpa ett tre pack refiller för 250 kr (299 kr).

• strössel

Kelsson: Det har du rätt i Ullared säljer refiller till två olika hinkar, dom ena är större. Det gör du rätt i att ligga i soffan efter tvätten det är du värd Glad kram !

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011