Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Massa: mitt vatten gick kl 23 o värkarna kicka igång rätt fort efter det. Då hade jag sovit på soffan en stund o vakna av att vattnet gick. Loke föddes kl 10:11 dagen därpå.
Massa: mitt vatten gick kl 23 o värkarna kicka igång rätt fort efter det. Då hade jag sovit på soffan en stund o vakna av att vattnet gick. Loke föddes kl 10:11 dagen därpå.
Massa: har du såna värkar som Kelsson sa som gör superont så du kan inte ligga ner medans DÅ börjar de bli dags för ett samtal :) mig skicka de hem men ja va tillbax 2tim senare o då tog de ca 45min till bb pga oväder. Så va hemma ca 30min. Men hade så ont så ja stod bara i duschen o klocka värkar typ. Min man trodde de skulle dröja innan vi skulle in på bb igen o skällde på mig att gå o försöka sova istället :)
Så fort jag låg ner o fick en värk reste ja på mig o gick omkring av smärta sen ringde ja bb som välkomnadr mig in igen.
7879: åå va skönt!! Har undrat o hoppats för din skull!
Det va i klass med att ha sex under rivningshusen ;)
Knytet: ååh mys m lilla magen! De är verkligen häftigt att vara gravid!
Massa: grattis!! de är ännu häftigare att vara mamma!
Sunseed jag blödde oxå fr ca v 6-8 tror jag. Va på helspänn hela tiden o blev såp lycklig vid vul när allt såg bra ut. Fick även blödningar efter det o då blev jag tillsagd att inte bära nåt tungt. Då sluta det. :)
Gör ett litet snabbesök här efter lång tid borta ...
Gloxi: förstår att de va läskigt att hon satte i halsen, men om hon hostar är det iaf inte farligt för då får hon iaf luft! Det är värre om de sätter i halsen o inte kan andas... Be din bvc:a visa dig hur man ska göra om de sätter i halsen o inte får luft så du känner dig tryggare. De sätter tyvärr ofta i halsen medan de håller på att lära sig att äta.
Sunseed: va jobbigt med operation men ändå skönt de hittat felet!
Gloxi: att nojja är en del av att vara förälder :) Så länge man gör det inom rimliga gränser är det ju bara sunt!
Gloxi: fast jag läste en del ang gåstolar och det är inte bevisat att det har negativ påverkan på motoriska utvecklingen om använd med måtta. Loke fick väl sitta kanske 30min per dag totalt. Det är precis som med allt annat, använt med måtta har det ingen direkt påverkan men om man t ex låter barnet sitta i den hela eftermiddagar så är det klart att barnrt inte får den tid den behöver för att träna. Men det där gör man som man själv vill, vad man tycker känns bäst.
Sunseed: åh hoppas att han äntligen kan få äta sig mig, slippa spyor o smärta!
Gloxi: nej burkmat innehåller inte konserveringsmedel. Olja är fetare än smör men nyttigare fettsammansättning. Hoppade in mitt i er diskussion o la mig i lite ;)
Sunseed: hoppas dopet blev lyckat! Du hann före mig att svara Gloxi ang burkmat ;)