• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Najje: precis så kände jag! ÄNTLIGEN fick man köpa spjälsäng å allt! Å sen när de är uppmonterat kunde ja inte låta bli att gå o titta på de o drömma om dagen han skulle komma!

Jordgubbe: Jag blev sjukskriven för foglossning. har kontorsjobb o kunde inte sitta stå eller gå nålängre stunder men de hjälpte bra m deltidssjukskrivning. Jag börja m 25% o sen när inte de räckte fick ja 50%. För mig försvann problemen m fogarna i princip direkt efter förlossning. Jag hade dock ont av stygnen i 2 mån så kunde ändå inte gå långa prom :) Så räkna m o behöva ta de lugnt första tiden.

• Speck

Lulis: grattis till flickan!! Helt rätt - närhet närhet närhet den första tiden så de blir tryggt och gott!

kelsson: är fogarna inte bra TRE mån efter förlossning ska du söka hjälp då skadan kan bli permanent annars!!

Ang fika kommer inte jag, jag o Loke har just varit magsjuka o nu är maken de så tror inte vi är välkomna ;)

• Speck
    Lulis: jajjamen jag ammade jättemycket och jag lät honom ligga och snutta så mycket han ville. Jag brydde mig inte om de som sa att barnen inte ska få snutta på bröstet, ser inget fel med det! Han tankade trygghet och är nu en väldigt kavat härlig liten kille som är väldigt trygg och klarar av att sova i eget rum.
    Så det är så jag tänker om det... 

Najje: Salva har jag inte använt nån, smörj m bröstmjölk när de gör ont och låt självtorka. Jag använder Natusans amningsinlägg, finns i matvaruhandeln för ca 40kr. De behövs för man läcker rätt okontrollerat i början ;)
     Jag köpte också amningsbh på Lindex, alla andra butikers va så strama eller hade konstiga "remmar" över brösten som INTE va skönt när de va mjölkfulla.. så den bh:n jag har är så man kan haka loss ena sidan o så vika ner, är en liten bit bygel under armhålan - men där orsakar den inte mjölkstockning (asså en rak bygel eller hur ja ska säga..). Ingen erfarenhet av amningsnapp, jag hade inget problem med "fäste". Köpte Medelas nappflaska men Loke fatta inte hur han skulle använda den haha... Så de va 180kr i sjön..    
  • Speck

Vill tiillägga ang de ja skrev till Lulis.. Loke va ganska missnöjd o klängig första två mån o va bara nöjd vid bröstet så ja hade inte mkt val om ja säger så. Hade han varit mer självständig hade jag nog inte valt att vara snuttis åt Loke men nu blev de så o ja ville bara påpeka att om de blir så så är de inte hela världen o de går över :)

• Speck

Luella: han va värst två första månaderna sen blev de lite bättre men nån gåmg runt tre månader vart de än bättre å vid ca 4 mån hade han eget rum (för han låg o gjorde högljudda mmmmm i sömnen fick ingen av oss sova). Han vill inte ha napp utan finner tröst i tummen. Riktig liten tumsugare :) Så fort han blir trött hungrig ledsen eller tycker nåt är obehagligt åker den in :)

• Speck

Luella: Det är jätteskönt att han har sin tumme nu, för napp var aldrig hans grej. Hoppas din kille hittar nåt annat att suga på snart Flört (napp eller tumme eller långfinger eller snuttefilt eller ja..)

Najje: Äh de va nog bara lite grus i maskineriet, säkert inget o oroa sig för. Kolla med din bm! 

• Speck

Ååh suck. Jag är på sååå dåligt humör heela tiden nu. Min man kan inte göra nånting "rätt" å irriterar mig nåt så enormt å ja riktigt känner hur otrevlig, bitsk o dryg jag är. Men att först va magsjuk själv, sen ta hand om magsjuk man efterföljt av en bebis som inte vill sova varannan natt.... Jag tror jag behöver ta Loke o åka bort ett par dagar. Scenbyte o få slippa honom så jag faktiskt kan få sakna honom lite. Han är faktiskt världens bästa man därför de känns så jobbigt att allt han gör lyckas irritera mig. :/

• Speck

Najje: tur du åkte in o art de stanna av!

Kelsson: lilla peikko som ligger o sparkar på sin mamma ;)

Vixkan: uuusch! kram!

• Speck

Vickan så gör ja med. oavsett hur trött jag än är går jag ut o går varje dag!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011