Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis: Läs ursprungstråden

• Kelsson1

Speck: Världens största grattis även här! Du får gärna berätta om förlossningen när du har landat och om du får lov för lilla prinsen !

Karmosin: Det var inte en åkpåse jag funderade på alls. Har bestämt mig för att skippa åkpåse. Det var exakt den som du tog upp på lindex länken jag funderade på. Men tror att jag satsar istället på en riktig overall.

Spets: Jag tappar också en hel del hår. Tror att det där är individuellt som allt annat, syrran min tappade nästan inget under graviditeten men däremot destomer under amningen. Jag hoppas att eftersom jag tappar en hel del redan nu så ska jag slippa tappa lika mycket under amningen (men det är bara mina förhoppningar)...

anderska: Välkommen tillbaka . Inte varit med om mjölk från brösten än så vågar mig inte på ett svar, kanske någon mer erfaren har något vettigt att komma med.

Ego: Glömde berätta att jag var till BM idag. Järnvärdet hade stigit till 111 (från 107), magstorleken låg mitt på kurvan o hade gått upp ett kilo på kring en månad (det tyckte BM var jätte bra). Bebisens hjärta slog med 148-152 slag i minuten och var starka o fina .
    Så tror att jag tar väl hand om bebis . Nästa besök först om en månad...

• Kelsson1

Lulis: Det är något speciellt med att känna bebis! Vänta bara till första riktiga sparken kommer, den är riktigt magisk!

Vickan: Ja gravidhormoner, vad får de inte oss till?

tredjemaj: Självklart hålles tummar (även om det inte behövs )!

• Kelsson1

Karmosin: Tydligen ska man ha järnvärde på över 120 som kvinna (kanske annorlunda när man är gravid). Blir förundrad varför min BM inte rekomenderade mig att börja med järntabletter redan första gången när jag hade Hb på 114?! Varför var mitt järnvärde tvunget att gå ner till 107 innan hon sa något?
    Håller tummarna för dig idag. Kom ihåg att andas så går blodprovet också bra

Cattm: Låter jobbigt med så stor rädsla. Tycker definitivt att du ska söka hjälp så du vågar genomföra vaginal förlossning. Hoppas du får BRA hjälp!

Strössel: Önskar att jag hade lika mycket energi som du! Jag skulle vilja göra mycket men klarar inte av det på grund av utmattning och illamående...
    Blir du för rastlös får du gärna komma o fortsätta hemma hos oss Flört

• Kelsson1

Lillstintis: Jag äter också ACO kvinna, men tycker fortfarande att det är mystiskt att jag inte blev rekomenderad extra järntabletter vid inskrivning då jag hade bara 114 då. BM till o med sa att järnvärdet var bra!

• Kelsson1

anderska: Håller på att läsa "Handbok för gravida - allt din läkare inte berättar" som jag tycker är väldigt rolig och innehåller en hel del bra saker (håller inte med om allt författarinnan skriver men så är det väl alltid). Det är inte en bok späckad med fakta utan mer skriven i rolig form. En amerikanska som skriver om sina egna o sina tjejkompisars erfarenheter av graviditet...

• Kelsson1

Strössel: Har du testat losec eller Novalucol mot illamåendet? Hoppas att det ger med sig snart för dig!
    Jag är extremt utmattad idag. Vaknade 45min innan klockan idag för att gå på toa men kunde inte somna om efter det så är helt slut nu...

• Kelsson1

Speck: Oj, det var en rejäl resa du gjorde! Häftigt att läsa. Du är stark som stod ut hemma o inte bad mannen vända bilen på en gång!
    Pussa lille prinsen från mig !

• Kelsson1

Lillstintis: Var en annan tjej i en annan tråd som också tyckte att På smällen hade väldigt jobbigt språkbruk. Så undviker nog den boken jag
    Jo vården, går inte att få raka svar. Menar bara att jag kanske hade sluppit att vara så fruktansvärt trött om jag börjat med järntabletter tidigare...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011