Inlägg från: anderska |Visa alla inlägg
  • anderska

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis: helt otroligt. Ja man kan inte bli annat än rörd. Det finns idioter sen finns det idioter, det vill jag lova! *pustar ut* vilken tur att inget hände!! Hoppas hon skämmer ögonen ur sig!

• anderska

Strössel: Grattis till v26. Tänk vad tiden går =)

Kelsson: Grattis till dina 19 veckor idag =) 

Någon mer som nyser väldigt mycke under graviditeten? Jag har nyst hela förmiddagen idag. Det kommer och går. Lite skumt :p    

• anderska

Godkväll tjejer.

Har precis sett filmen "waiting for forever". Igentligen ingen direkt bra film, man kunde tidigt i filmen räkna ut hur den skulle sluta. Men den ena skådespelaren var suveränt bra och han berörde verkligen mig. Tillslut gick den inte att hålla tillbaka tårarna. Beror nu detta på gravidhormonerna som verkligen kan driva med en eller var han en grym skådis?! Ja jag får nog kolla på filmen efter denna graviditet för att avgöra det hela :p Så rolig har min kväll varit. Imorgon är det dax för lite jobb, ska bli skönt efter en veckas ledighet. Tycker inte alls om att bara jobba 50% men vad gör man inte för ett fast jobb!

Godnatt alla och hoppas ni får en toppen helg =)   

• anderska

Strössel: Jag har ingen aning varför man nyser. Misstänker att det är för att slemhinnorna förändras under graviditeten kanske...

Kelsson: Jag skulle helst jobbat minst 75% blir inte så mycke till mamma peng sen tyvärr :/  

• anderska

Strössel: Var det mycke billigare i ullared? Tänkte om man tjänade lite på att åka dit ?

• anderska

Speck. ja bebisen får kosta vad den vill. Man har längtat efter bebis så länge så det får kosta vad det vill :p Du kommer säkert gå ner dina kilon. Tänk inte på dem nu! Själv hade jag stl 44/46 när vi började hella denna cirkusen. Har lyckats hålla storleken bra. Idag går jag in i v12 och tror jag kanske har gått upp drygt 1kg.

Meede: Ja nig har man mer flytningar än vanligt men har inte haft den kännslan av att "kissa på sig". Använd inte tros skydd bara så du inte drara på dig någon svampinfektion!

Som sagt idag jag jag in i v12 enligt vul bilden jag fick för tre veckor sendan. Enligt familjeliv så går jag in i v12 imorgon. Har precis haft de där tixen i magen och hoppas det är liten som lever loppan där inne =) Längtar som en tok  tills onsdag för UL =)  

lite mer än två veckor kvar till semester =D Wiee!!!! 

• anderska
    Speck skrev 2011-07-11 10:42:57 följande:
    Kelsson: Haha, asså hm nää.. Min mamma har inte lätt för att gå ner i vikt och är väldigt överviktig, så det är inte från henne jag baserar mina antaganden på =) För henne var det så att hon gick upp några kg för varje grav och blev liksom inte av med dom sen. Men iom att jag har sån extrem skräck för att bli överviktig (skada från ätstörning i tonåren) så tror jag det blir annorlunda för mig, tror inte jag kommer acceptera att kilona har satt sig för att stanna. Vill man gå ner så kan man ju. :)
    Jag ville bara vara positiv och uppmuntrande då det inte är så mycket att göra åt när man är smällgravid :)
    Härligt med en bra dag! Hoppas på en bra vecka tom!

Anderska: 1kg är jättebra jobbat, jag hade gått upp flera kg i v 12. =) Och ang när du går in i vecka 12, lita på det datumet du fick från din IVF-klinik, inte nåt annat. Du kan alltid ändra BF-datumet här på FL så det stämmer med vad din IVF-klinik har sagt!
    Det är ju det som är så konsigt för bf datum är samma men dagarna skilljer på 1. men jag kör efter min ul bild =)

vad mysigt att verkligen känna sin bebis. jag har bara tix ilivmodern som jag hoppas är bebisens rörelser haaha 
  • anderska

Kelsson. Jag känner med dig!! Min sambo är en total idiot för det mesta. Jag är också arg kan inte röka och orkar inte heller gråta. Min sambo fattar ingenting av det här med graviditet och hanverkar inte bry sig heller. Han tror att allt är som vanligt och att min semester inte betyder någonting (jag jobbar bara 50% så varför skulle jag behöva semester som jobbar så lite). Han tror fullt ut att jag vill bo hos hanns mamma + man + 7 hundar när vi är i mora. JAG VILL BARA HA SEMSTER OCH GÖRA INGENTING!!!!!!! och när jag inte klarar av att tala i normalt tonläge mer för han slutat lyssna, och jag börjar näst intill skrika. då ber han mig vara tyst och går och kollar på tve. Ja man kan bli arg för mindre!!!

Så ja idag är en värdelös dag  

• anderska

ja jag hoppas verkligen dagen blir bättre imorgon. Mitt humör är förfärligt och jag tål verkligen inte min sambo just nu!

• anderska

nä de vet dom verkligen inte aurora. Min tycker bara jag är dum ihuvudet och skriker för ingenting. dock tycker inte jag att jag skriker. Undra om det är stor risk att man glider ifrån varandra under dom här 9 månaderna, just nu skulle jag kunna slänga ut honom!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011