Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Blodiga flytningar... varför kan det aldrig bara vara lugnt? Varför ska jag behöva gå igenom den här oron igen??
Blodiga flytningar... varför kan det aldrig bara vara lugnt? Varför ska jag behöva gå igenom den här oron igen??
Tack tjejer för uppmuntran. Förösker att inte ta ut något i förskott, läste någonstans att blodmängden ökar 1-1,5 liter och eftersom det är två därinne så är det ju inte konstigt att kroppen reagerar.
Kelsson: Okej, så har jag tänkt också. Vi ska undvika skräpmaten, äter i stort sett bara hemlagat, inget sött (en luten fredagskaka på jobbet bara) och promenad till och från jobbet. Får hoppas att det räcker. tar ingen trombyl eller albyl.
Lulis: tack så mycket. Om det skulle bli mer blödningar så åker jag in, nu var det "bara" på pappret och jag vet att det inte ska vara ngt farligt, men alla mina mf har ju börjat så, så det är kanske inte så konstigt att man reagerar. Ska försöka att inte oroa mig.
dealiy: tack vännen, ska åka in eller kanske försöka tidigarelägga VUL. Det var med säkerhet ligamenten som du kände förut, så får jag också ibland.
Enya: Jo, vi såg två små hjärtan, vilket väl är bra. Åker in om det blir värre. Kram vännen!
Strössel: Jättefint bebisrum! Så ljust och hemtrevligt.
Eileen: Låter som en jättebra lösning, ta gärna kort och lägg ut när ni är färdiga, nyfiken på resultatet!
anderska: Välkommen hem, låter som om ni har haft det härligt!
Tack tjejer, inget just nu (springer på toa hela tiden), men jag är alldeles r och skakig och har jätteont i magen (vilket kan bero på gas, jag hoppas det). Ska sjukskriva mig i två dagar då jag har sovit dåligt i helgen och ehöver vila upp mig känner jag.
Jis: Vad fin tapeten var, och jisses vilka orkidéer!! Underbara. Måste säga att du är jättefin i den cerisa tröjan du la upp kort på häromdagen.
Själv har jag just nu bara plastblommor eftersom vår kattunge (eller ja, nu är hon 1 år, men fortfarande en stor bebis!) älskar att vippa ner krukorna på golvet och sedan äta både blommor och jord....
NN81: Tjohoooooooooo, vad roligt! Vilken överraskning!!! Åh, rser i hela kroppen, fasen vad häftigt!
Vi hade ju fått tillbaka två embryon så vi visste ju att chansen fanns att det kunde bli två, men ni... med en spontangraviditet, och få reda på det på KUB... helt otroligt! Grattiskramar i massor!
Ego: Tank för all omtanke, det värmer verkligen. Jag och maken pratade länge igår och sökte på nätet och bestämde oss för att inte oroa oss, jag fick ett blodtrycksfall igår, är trött, sover dåligt på nätterna etc, stressad på jobbet, blev nervös av de blodiga flytningarna etc etc. Jag är hemma minst två dagar nu och bara sover och tar det lugnt, dricker mycket och vilar kroppen.
Jag har en fruktansvärd huvudvärk och mår illa. Hade lite rosa flytningar i morse, men sen dess ingenting (peppar, peppar). Blir det mf så blir det, men just nu är jag gravid och tänker göra allt för att mina bebisar ska må bra!
Tack underbara ni för att ni finns!
Jis: Härligt att TUL gick bra! Kul att ha med mamma!!!
Aurora: Gnäll så mycket du vill! Vad skönt att bebisen mådde bra. Är det bokmässa nu? Har ingen koll, men då förstår jag att du har mycket at göra. Har bokat in den 4:e, hoppas vi kan ses då
tredjemaj: Vad fint att du berättade för henne om er kamp, även om hon inte sa så mycket så betyder det säkert massor för henne. Konstigt att hennes kille inte har sagt något!