Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Najje: Kul att du har fått tid till RUL kram !

Vickan: Hoppas du mår bättre snart och att infektionen försvinner, jag har fått urinvägsinfektion dom trodde det berodde på att jag hade kateter under natten pga kejsarsnittet.

Det skrivs så mycket  kommer inte ihåg allt som skrivs Glad

Ego: Här är det bara bra, Liam är en vecka idag tiden går snabbt. Varit på BB idag jag har fått urinvägsinfektion passade även på att väga Liam då han gått ner till 3485 g i lördags men idag vägde han 3690 g så dom var nöjda. Vi har satt in dagens ros i tidningen till BB avdelningen så alla där inne var jätteglada över att få träffa oss igen och se Liam Flört

Vem är nästa som ska få bebis i tråden ?

• strössel

Aurora: Vad kul att du står på tur Glad nej urinvägsinfektion är inget kul hoppas bara Liam inte blir dålig av antibiotikan då skulle vi åka in med honom för risken fanns tydligen. Så ska man vara orolig för det med Rynkar på näsan

• strössel

Enya: Jag har bara H & M här där jag bor som har mammakläder och ngt lite på vero moda men jag har köpt många långa linnen och sen leggings på Hm och klänningar och det har funkat bra.

Ego: Igår hade jag vanliga byxor på mig kändes konstigt Glad har redan gått ner 10 kg på en vecka.

Kelsson: Jag saknar min gravidmage och sparkarna Flört jag kände lite som du men sen när BF datumet hade kommit då ville man bara ha ut sin bebis.

• strössel

Karmosin: Du ska se att du kommer gå ner, jag rasar i vikt och det trodde jag aldrig jag skulle göra 10 kg kvar sen är jag nere i min vikt som jag vägde vid äggplocket.

Kelsson: Det är en underbar känsla att få se sitt barn, tror alla börjar gråta av det Glad för man är så lycklig.

Ego: Fick hem min tavla idag som jag beställt till Liam tycker den var jättefin, sen har vi fått brev av skatteverket min son ska heta Liam Milton Peter Eriksson Glad

• strössel

Kelsson: Tack snäll du är, så roligt att bara titta på honom se alla roliga miner och man lär känna sitt barn mer och mer för varje dag som går. Han får så många presenter så vi drunknar snart i bebiskläder och gosedjur, förstår inte hur vi ska hinna med att använda allt. Nu har jag sagt att inga mer små kläder om dom vill ge kläder får det bli stl 68 och uppåt Glad

• strössel

Kelsson: Här har de flesta köpt 62 och vi har själva köpt massor i stl 62 Glad fick 56 av min farfar och Liam kommer kunna ha det den här veckan sen får vi lägga undan dom. Han fick bla ett par byxor med fötter som var för små för Liams fötter tyvärr och farfar hade inget kvitto kvar. Och många av våra 56 var redan för små Rynkar på näsan men det sparas till ev fler barn om vi har sån tur igen hoppas hoppas Glad

• strössel

Vickan l: Jag ger ersättning 50 ml efter varje amning, för att han hade gått ner från när vi var inne när han hade feber. Sen hade han nästan gått upp 200 g när jag var inne i måndags och nu på bvc i tisdags hade han gått ner 45 g men nu har han börjat kräkas när han äter ersättningen ska ta upp det i morgon när han ska vägas igen på bvc.

Speck: Vad söt han är Flört ursöta tofflor !

• strössel

Vickan l: Jag helammar just nu sen i torsdags för han kräks varje gång han får tillägg så vi ska testa och se om han går upp tills på måndag då bvc gör hembesök. Annars ska han få tillägg från apoteket utan komjölksprotein. Han åt inte alltid upp det det varierade ibland lämnade han 30 ml ibland 20 ibland 10 ml. Nu har det kommit lite kräks när jag helammar mest när han suger snabbt så att det liksom blir för mycket att han inte hinner svälja allt och då kommer det upp lite. Jag har ju fått urinvägsinfektion ätit medicin i 5 dagar och jag har fortfarande lika ont och ringde sjukhuset och det visade ingen växt på odlingen så dom tyckte inte jag skulle komma in. Men jag har skitont och jag har ont till och med när jag inte kissar och jag har börjat få ont i magen. Vet att läkaren kommer inte bli glad när hon får veta att jag blev nekad att komma in, för hon sa att jag skulle ringa om det inte försvann. Ska testa och ringa på måndag och hoppas det är nån annan som svarar. Så jag vet inte om Liam är känslig mot medicinen med. Vi köpte semper för han fick det på BB men Nan ska visst vara bättre mildare har jag hört.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011