Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Speck: Jag köpte färdiga och skickade, har ingen tid till att göra egna Glad men jag ska lägga ner mer tid på tack korten sen.

• strössel

Jis: Var tvungen att gå in här för att se om det hade kommit en bebis, 9 cm nu är det närma håller tummarna Glad tycker du är stark som kan uppdatera jag hade skitont och kunde inte göra annat än att andas rätt Flört fick ju dropp som dom ökade 3 gånger så värkarna kom så tätt så jag fick knappt inga andningspauser emellan Rynkar på näsan kram !

• strössel

Jis: GRATTIS till en pojke Glad ska bli kul att få se bild på honom sen kram !

Viksan: Jag fick epidural, och använde lustgas inget annat. Hade tänkt att bada men det hade jag inte en tanke på när jag låg där med värkar, hade nog inte lyckats ta mig till badkaret. Direkt efter förlossningen sa jag till min man aldrig mer en förlossning, men nu har jag glömt smärtan och är villig att gå igenom det fler gånger. Konstigt att man glömmer smärtan så snabbt Flört

• strössel

Kelsson: Hur mår du ?

Ego: I måndags var Liam 5 veckor och nu har han börjat titta på saker, det är jättekul att se. Sängmobilen är hur kul som helst att titta och lyssna på Glad och när jag tar en nalle och busar lite med honom och tar den på hans näsa får man världens leende så kul tycker han att det är. Helt underbart att se min lilla pojk.

Nåt mindre roligt min mans föräldrar och syster var här igår för första gången då dom bor 25 mil bort, jag stod i hallen med Liam när dom kom och dom tittade knappt på honom. Vår lilla hund verkade vara mer intressant än vår son, och dom stannade bara i 2 h och sen åkte dom hem. Min man var jättebesviken och ledsen då min familj bara älskar Liam och vill hålla honom och ta en massa kort och ringer och hör nästan varje dag hur det är med Liam. Min mans föräldrar har 5 barnbarn och Liam blir deras sjätte men jag tycker dom kunde ha visat lite mer intresse för det är ju min mans första barn och dom vet hur vi har kämpat för att få barn Rynkar på näsan

• strössel

Jis: Vilken söt pojke du har fått Glad

Kelsson: Nej hinnsvepning är verkligen inte skönt , hoppas det visar att du inte har fått havandeskapsförgiftning kram.

• strössel
    Jis: Liam tilläggsmatades oxå var tredje timme när han föddes för att han hade lite lågt blodsocker efter kejsarsnittet. Men det här med amningen det kommer ha tålamod Glad tar ett tag innan det funkar till 100 % . Och det viktigaste ge han inte en napp innan allt funkar med amningen. Vi gjorde det misstaget och efter det fattade Liam knappt hur han skulle suga på bröstet Rynkar på näsan och fick börja om från början igen och sen gick det igen.

Ni med barn: Liam har börjat bli väldigt ledsen på nätterna och har jättesvårt att somna om efter att jag har ammat, då är han jätteledsen. Nån som har några tips att ge ? För på dagen är han jätteglad och skriker knappt men på natten vänder allt.
  • strössel
    Kasa: Vi gör magknipsmassage varje morgon och kväll och sen får han semper magdroppar testat minifom men då får han jättemycket gaser, försöker äta helt mjölkfritt råd från bvc. Men många säger att om han hade haft ont i magen borde han ha skrikit på dagen med. Jag ammar var 3-4 timma. Han sover mellan mig och min man i vår säng. Det enda som jag tycker hjälper en stund på natten det är att jag gungar honom i famnen, men att lägga ner honom går inte då skriker han igen. Och att han får ligga och titta på en nalle som har en lampa i magen som lyser och spelar musik har han somnat till nån gång. En natt den här veckan somnade vi kl 23 sen vaknade han runt 3 och åt sen tog det ca 10 min sen sov han igen och sen vaknade han runt 6.30 och åt igen sen somnade han nästan direkt igen och sen gick vi upp runt 11 den natten var gudomlig Glad

Kelsson: Hoppas du blir igångsatt Glad och får en liten flicka idag eller i morgon Flört STOR KRAM till dig !
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011