Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

anderska: mina arbetskamrater har vetat om hela vår resa så de fick reda på det redan samma vecka som jag plussade... Officiellt fick chefen reda på det härom dagen... i v.19 alltså?! Blev lite konstigt eftersom hon ju egentligen vetat om det men som chef får hon inte fråga mig om jag är gravid osv och jag har inte ens tänkt på att jag ska berätta det officiellt liksom? Vi är bara 8 fast anställda och med tanke på att ALLA vetat om det och pratat om det så blev det lite märkligt?!

• Aurora1979

Carlan: Låter fruktansvärt jobbigt! =( Hoppas att det ger med sig snart! *kram*

Ego: RUL om 2 timmar. :)

• Aurora1979

RUL gick bra och vi ligger precis på "rätt" dag enligt uträkningen idag. Allt såg ut som det skulle, ävenom om BM poängterar att man ju inte kan se allt... Bild har jag lagt upp i mitt galleri. :D *lättad och lycklig*

• Aurora1979

Carlan: På bilden ligger den med ryggraden uppåt, magen nedåt alltså, huvudet till vänster och man ser att den ligger med knäna uppdragna mot sin mage. Tyvärr fick vi ingen bra bild där hela bebisen fick plats :P

Speck: FIN vagn!! Ska oxå shoppa vår vagn nu i dagarna. men det blir nog mer en "budgetvariant" skulle jag tro... ;)

Anderska: mitt BMI ligger långt över 27 och min BM sa inget om det. Tror inte heller hon menade något illa med det. Och som du säger, du är ju lång oxå! Själv har jag nu gått upp 4kg på mina 20 veckor vilket känns okej för mig iaf. Har inte träffat min BM sen v.10 så vet inte vad hon har att säga om det.

Karmosin: Vet ju inte riktigt hur en SD ska kännas men tycker att min mage ibland spänner sig i någon minut så jag bara antar att det är en SD? Och jag är ju väldigt stressad på jobbet just nu och då händer det aldrig, utan det är oftast när jag kommit hem från jobbet och ska sova (jobbar natt).

• Aurora1979

Karmosin: haha... jag jobbar just som nattportier.... ;) Har inga problem med att hålla mig vaken än så länge men däremot är det ju högsäsong nu och vi har precis fått ett nytt bokningssystem som gör att allt tar längre tid nu i början. När det dessutom händer grejer som skapar stress under natten så blir det extra tufft att varva ner efter jobbet. Härom veckan stal någon kortmaskinen från reception utan att jag såg det så kände mig inte så säker, och härom natten gick ugnen sönder = inget frukostbröd till gästerna (fast det löste sig ändå med hjälp av en gäst som var elektriker och råkade vara vaken kl 4 på morgonen...). Och säsongen är lååååång känns det som nu. Vi får se hur länge det funkar.

• Aurora1979

Jag vägde oxå över 4kg när jag föddes... Men min kompis har fött två barn som båda vägde närmare 5,5kg! :O

Speck: SÅ fin mage!! =)

Ehm skulle nog kommentera massa annat oxå. Men just nu tycker jag mest synd om mig själv.

Det är så sjukt stressigt och struligt på jobbet att jag känner mig HELT urlakad. Det är fullt på hotellet hela denna veckan när jag jobbar och jag vet inte hur jag ska klara det hela. Tror faktiskt att jag bara jobbar i natt och sen sjukskriver mig över helgen. I morse var jag så trött och hade så ont i kroppen att jag bara låg och skakade, grät och hade krampar lite här och var. Kan aldrig vara nyttigt... :/

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011