• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vi har ett uppfällbart skötbord som sitter fast på väggen på toaletten. Det är rätt smidigt, man fäller bara ner det och har handfatet precis brevid. Det är vitt o ganska diskret, så det har fått hänga kvar även om sonen är 8 nu.

• kasa01

Speck, gud vad fint rum ni gjort!!! Känner mig plötsligt lite usel, min son fick inte sitt rum förrän han var över 2 år... Muminfiormen syns inte så bra i profil, det är frammifrån måtten har dubblerats.Märkte det när jag tog bilden, de ser mycker bättre ut än "live versionen" hehe... BH-n är en gammal Salming jag fick när jag gjorde ett jobb för dom, super bra! använder bara dem nuförtiden.

Kel, vi renoverade vårat badrum för ca 2 år sen, ungefär samtidigt slutade sonen att bada... Innan hade vi också ikeas lilla balja, den fick han bada i tills hav blev 5! Såg rätt lustigt ut till slut, benen fick hänga utanför. Stackarn... Men han var så glad o nöjd. 

Strössel, vad rart att din vovve trodde att leksakerna var till honom/henne...

Anderska, jo men det är klart att det är det!! Tänkte inte på det.. Kändes det lite som när man fiskar o får napp? Typ som en vibration? typiska foster rörelser. Coolt att du känner så tidigt.

Kom just från RUL, och allt ser toppen bra ut. Liten låg m huvudet nedåt, o fötterna upp mot min högra sida. Lustigt nog hade jag just kännt sparkar precis där, medans de kom mer nedåt igår. Kände rörelser för ca 10 dar sen, men hade sen nästan en hel vecka utan att jag kände nåt. Å andra sidan hade jag min son hemma på sommarlov, o inte mycket tid att känna efter.. Kan ju ha med det att göra.. Moderkakan låg på gränsen till att täcka för utgången, förhoppningsvis flyttar den sig uppåt när magen växer. Gör den inte det finns det risk att de får snitta, och det vill jag INTE!!

Kram allihop! 

• kasa01
    Kelsson1 skrev 2011-07-07 13:18:00 följande:
    Kasa: Jo låter vettigt att köpa balja från Ikea. Grattis till lyckat RUL! Jag med gravidhjärna här kommer inte ihåg om ni skulle ta reda på kön eller inte. Absolut inte min mening att tjata! När ska de göra nytt UL för att kolla moderkakan?

Vi har en kod vi kan gå in och se vilket kön bebisen har efter moderkakstestet. vi har inte tittat ännu, tror inte vi kommer att göra det.. Vet inte, det känns liksom som att fuska lite. Jag är nog lite konstig, men vill ha det som en sporre på förlossningsdagen. Nytt ultraljud görs v 30-32 nån gång, alltså samma som för alla IVF'are. Det normala är att moderkakan dras sig åt "rätt håll", så jag känner mig inte särskilt orolig.
  • kasa01

Anderska, min livmoder ligger i framkant, vilket också försenare att man känner fostret. började få små puffar när jag åt frukt för ca 2 veckor sen (v 15), sen kände jag inte så mycket, men igår började det igen. Har ju varit med om det en gång redan, så jag vet vad jag ska känna efter. Det är jätte olika, o beror mycket på hur livmodern ligger.

• kasa01

Spets, det är din egen puls du ser. Beisens hjärta slår nästan dubbelt så snabt som ditt eget, och kan omöjligt synas utanpå. Däremot kan du se barnet röra sig såsmåningom, hela magen flyttar på sig. Mer mot slutet dock.

Aurora, vad mysigt! längtar dit, men tycker även det är rätt bekvämt just nu. Inte för stor, men ändå synligt gravid.    

• kasa01

JIs, fy vad fruktansvärt! Jo, visst är det som du säger... Man gnäller o klagar, sen blir man plötsligt varse att ens problem faktiskt är rätt ok i proportion. Men men, jag mår inte bättre för att andra har det sämnre, brukar jag tänka. Man får dock bita ihop ibland! Vara lite nöjd emellanåt också. hehe. Kramar till din kompis.

Kel, jag känner igen mig!!! Får kanske nån komplimang ibland, men känner mig INTE särskilt sexig just nu. Har dessutom bara två plagg jag kan ha, blev en sorglig samling paltor att packa ner inför seglingen.. Gamla T-shirts o mjukisbyxor. Trist! Inte har jag tid att handla något nu heller, får duga helt enkelt. sista par shortsen jag fick på mig sprack stax efter att jag tagit bilden jag la upp..  hehe....

Blir borta ett tag nu, kommer säkert läsa från telefonen när jag hittar täckning ute till havs. Ni får ha det så bra allihop. Stora Kramar!       

• kasa01

Hej Allihopa!

Tjikar in en snabbis, ska snart ut på sjön igen. Har läst när jag kunnat, grattis till tjejen KEL!!! och grattis alla andra som gjort RUL, och fina bröllopsbilder och magbilder!

Vickan, lycka till m ul på torsdag, hoppas det går bra!

Carlan, skönt att du slutat kräkas, hoppas verkligen du ska kunna börja må bra snart! 

EGO; mår rätt bra, känner bebisen väldigt lite jämfört m förra gången, men antar att det är moderkakan som ligger i vägen. Utlyser dock hjälp här, det är kaos i rellationen IGEN.... Vet inte vad jag ska göra, vill helst bara slänga ut min sambo och leva ensam. Antar att vi får sätta oss i någon slags rådgivning efter sommaren. Mitt största problem tror jag är att han inte verkar vara kapabel att ändra sig. Vi har haft massa samtal om vad/hur han gör mig lesen/besviken, han lyssnar, säger att han förstår, men gör sen precis samma sak några dagar senare. När jag sen blir arg (riktigt förbannan denna gång) hittar jag honnom googlande på "humörssvängningar graviditet". Då brakade helvetet löst kan jag säga, jävla människa! Han gör ALLT för att inte se sina egna brister, skyller på allt! förr var det jobbet, när han bytte o inget blev bättre var det nåt annat. Allt för att skydda sitt ego. 

Det skulle vara jätte kul att ses o fika. 

Kramar, K        

• kasa01

Kel, jo det funkade faktiskt förra gången vi var där, han lystnade på ett annat sätt fast jag sa precis samma saker. Det som gör mig lite uppgiven är att han efter 4 år fortfarande gör just de sakerna vi haft 10000 samtal/bråk om att han INTE ska göra, tex lägga sina smutsiga strumpor överallt. Om han inte kan ändra en sån enkel sak, hur ska det då gå med allt det andra!?!.. som är viktigt. Han lystnar (vilket är bra), men sen händer inget mer (mindre bra).

KRAM på dig o din lilla tjej! 

• kasa01
    Speck skrev 2011-07-25 10:52:35 följande:
    Hahaha, Kasa! Det är nåt speciellt med just smutsiga strumpor och män... Tungan ute Han kanske kan ändra på det som är viktigt men just sockorna är ett slags undertryckt rebelliskt uppror mot allt som är fel här i världen Flört Eller så har ni en elak hustomte som går o flyttar på hans strumpor.
    jo, jag börjar misstänka samma.... Tomten kanske smutsar ner dem också, för de luktar SKIT (fotsvett from hell)!! Det är faktiskt lite komiskt om man kan se det så, hittade till o med ett par inknölade i dörren på bilen, och ett par låg mitt på golvet på hans kontor! Misstänker att han haft dem i byxbenet, inte känt det när han klädde på sig, o sedan liksom "släppt dem fria" ...  O tack för spegling ovan. Det skulle ta en bok för mig att beskriva saker o ting här, men det blir nog till att sätta sig i parsamtal helt enkelt.   Vi ska ha sällskap med ut på havet nu, det blir bra ävenom jag fortfarande är rätt lack på sambon. Han tiger ut allting dessutom, och jag är less på att "prata" eftersom inget ändå förändras. KRAM!! o skönt att du har en kille som verkar hajja läget... Man behandlar en gravid tjej med respekt!
  • kasa01

Hej Alla!

Har försökt hålla mig lite uppdaterad, men har säkert missat massor ändå. Har haft två super veckor på sjön, sambon tog sig samman till slut och har varit toppen, i alla fall för det mesta. Fick migrän precis innan vi skulle ut förra vändan vilket jag bara får när jag är extremt slutkörd och sliten, antar att det var lite av ett "wakeupp call" för honom.

Jis, det behöver inte bli så, även om det såklart är mest logiskt. Det är mammans gener som avgör hur stor bebisen är när den föds, men sen finns ju givetvis undantag. Känner en tjej som är jätte liten (1,50 o super späd), och har fått 4 barn, alla runt 5 kg. Har för mig att du har diabetes också?? Har jag fel? Det kan också påverka, men de har ju koll på dig så du kommer nog veta ungefär hur stor bebis du har där inne.    

Vicksan, fy stackare!!! Hoppas du kan lösa det på något bättre sätt, kanske kan komma in en dag i veckan o ta alla 25% i ett svep? Jag har fått info om att man blivigt MYCKET hårdare med all ersättning, alla typer av sjukskrivningar. Jag har ett fall som ligger hos länsrätten nu, blev sjukskriven efter min tumör men FK tycker inte att jag skulle ha någon ersättning eftersom min verksamhet har släpande underskott sen katastrofåret 2008. Har tagit igen det sen länge, men redovisningarna släpar efter hela tiden. Kommer inte få nån vidare föräldrar penning heller pga det, så jag kommer att få jobba... Känns inte så kul, men men. Sambo får ta långa semstrar, och mamma blir pensionär till bebisen kommer och kan hjälpa till lite.   

Läste för några veckor sen (kommer tyvärr inte ihåg vem som skrev) ang problem m foglossning under nätterna. Jag hade det m sonen, och började sova med en kudde mellan knäna. Det funkade faktiskt över förväntan bra.

Kram allihopa!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011