Hej Alla!
Har försökt hålla mig lite uppdaterad, men har säkert missat massor ändå. Har haft två super veckor på sjön, sambon tog sig samman till slut och har varit toppen, i alla fall för det mesta. Fick migrän precis innan vi skulle ut förra vändan vilket jag bara får när jag är extremt slutkörd och sliten, antar att det var lite av ett "wakeupp call" för honom.
Jis, det behöver inte bli så, även om det såklart är mest logiskt. Det är mammans gener som avgör hur stor bebisen är när den föds, men sen finns ju givetvis undantag. Känner en tjej som är jätte liten (1,50 o super späd), och har fått 4 barn, alla runt 5 kg. Har för mig att du har diabetes också?? Har jag fel? Det kan också påverka, men de har ju koll på dig så du kommer nog veta ungefär hur stor bebis du har där inne.
Vicksan, fy stackare!!! Hoppas du kan lösa det på något bättre sätt, kanske kan komma in en dag i veckan o ta alla 25% i ett svep? Jag har fått info om att man blivigt MYCKET hårdare med all ersättning, alla typer av sjukskrivningar. Jag har ett fall som ligger hos länsrätten nu, blev sjukskriven efter min tumör men FK tycker inte att jag skulle ha någon ersättning eftersom min verksamhet har släpande underskott sen katastrofåret 2008. Har tagit igen det sen länge, men redovisningarna släpar efter hela tiden. Kommer inte få nån vidare föräldrar penning heller pga det, så jag kommer att få jobba... Känns inte så kul, men men. Sambo får ta långa semstrar, och mamma blir pensionär till bebisen kommer och kan hjälpa till lite.
Läste för några veckor sen (kommer tyvärr inte ihåg vem som skrev) ang problem m foglossning under nätterna. Jag hade det m sonen, och började sova med en kudde mellan knäna. Det funkade faktiskt över förväntan bra.
Kram allihopa!