• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Snösport, så sjukt kul att du lyckat! Har följt dig på några andra trådar, är så glad för din skull! Det är som en liten saga, snacka om underverk. sånt som man läser om, men inte tror ska hända på riktigt. Verkligen grattis!

Silverklar, bra där, ta hand om den lille. skönt att du fått en vettig läkare, det har blivigt skit hårda på sjukskrivning pga graviditet nu. Stor kram gumma!

Carlan, vad skönt!! Hur mår du, känner du ding lite gladare..? Stor kram!

Proggis diskussionen, jag tog dem tom v 10, 9+2. i om med att jag slutade förra måndagen har jag börjat må SJUKT mycket bättre!! Nästan inga blödningar längre, och mår bara lite illa nu. Det är som natt och dag, så skönt!!! Jag är inget vidare m hormoner helt enkelt, tror det är östrogenet (progynonet) som jag mått illa av, progestronet som jag fått blödningarna av. Var o tog KUB blodprovet idag, de passade på att titta på liten eftersom jag hadde en större blödning natten till i onsdags, massa värk, o sen plötsligt börjat må bra... ville bara veta att illamåendet inte slultat pga att graviditeten avstannat. Men liten låg och vifade på där inne, 4,5 cm lång (precis som beräknat). Så skönt, kunde inte sluta skratta! Varje gång hoppade magen så vi inte såg nåt, men det gick inte att kontrollera. Hej o hå, nu ska jag njuta av det här! Äntligen!

Kram allihop!

• kasa01

Vickan, vilken storslagen dröm! O micra lillkillen dessutom, underbart! Jag drömde att jag födde en gris m sonen, en annan gång drömde jag att födde genom att typ öppna magen och fälla tillbaka den igen. Gick på en minut!

Tack Kel, jo jag känner mig som en ny människa! Mår såklart fortfarande illa, men nu är det under kontroll i alla fall. som när jag var gravid m sonen, mår rätt pyton, men det inskrönker inte på livet.. svårt att förklarar. Jag har också svårt för dushen av nån annledning! Brukar ÄLSKA att ducha, men nu tar jag kortas möjliga.. Det är en pina verkligen! vad handlar det om??? Hoppas du mår bättre snart. stor kram.

• kasa01

Silverklar, oroa dig inte för det, det går säkert bra. De sa till mig på min klinik att de kunde sjukskriva, men att FK inte alltid godtog det. Nu var jag aldrig ute efter en sjukskrivning, har enskild firm och 14 karensdagar numera (vår roliga regering som har beslutt att vi tydligen inte ska få ersättning), utan var mer ute efter nån medicin så att jag kunde hantera arbetet. Har din läkare sjukskrivit får det lösa det helt enkelt, punkt slut. kram!

Vicksan, härligt att du mår bättre! för mig är det alldelse för tidigt att känna något, v 11.. men det låter ju precis som foster rörelser, så det är det säkert. Det är ju olika hur tidigt man känner, hur livmodern lutar osv. Ska bli så kul att får känna, men det dröjer nog för min del. kram!

• kasa01

strössel, inte mina heller! trodde det var min dator, har svårt att skriva här över huvudtaget. Skumt.

Kel, aha.. för mig är det själva vattnet på kroppen och värmen. får som migrän värk när jag får värm i ögonhöjd, samma som förra gången. Det är super mysko, men det är bara dush, öppna ugnen, titta på brasa o sånt som är begränsande. Har aldrig hört talas om att någon haft liknande, helmysko verkligen.

• kasa01

Strössel, grattis! Man ser ju på din nick bild, jätte fin! Helst sjukt vad tydligt man ser.. kul!

Vickan jag förstår att du är orolig, men jag är helt övertygad om att det kommer att gå bra för dig. Ägget blev ju befruktat innan du fick cellgifterna, och det var bara ett par veckor kvar tills ok gränsen. Hoppas du får det överkstökat snart, så du får slippa oron. Stor kram!

• kasa01

Speck, helt rätt! Låt dem inse vilken börda du bär. Blir så trött, min bästa vännina håller på att slita ihjäl sig, har fått en tjänst som tidigare skötter av 4 (!!!!) personer ensam. hon håller på att gå rakt in i den omtalade väggen, helt sjukt. De skär ner så in i h-ete överallt, medans det finna massor med folk som går arbetslösa. det måste finnas bättre sätt att sköta företagsamhet på. Jag låt o sov 2 timmar här på lunchen, men den enda som blir drabbad är ju jag själv! driver ju eget... vet inte hur jag hade klarat mig på en arbetsplats just nu, mår ju bättre nu men som det har varit hade jag skjutit mig själv om jag blivigt tvingad att hålla ihop dagarna ut.

• kasa01

Men va F-N!!!! Nu blöder det igen.. igen stört flod, men ändå så att det rinner ner i toan. ska detta någonsin sluta???

• kasa01

Jis, grattis vad skönt! Hejja!

Kel, det kommer gå toppen imorgon! Var glad att du slipper de två kilona, du var ju lite olycklig över att du lagt på dig. Beben behöver pytte lite extra just nu, och den ser till att få det den behöver. Till o med de som kräks så de blir inlaggda föder fina frsika barn.

Vickan, tänker på dig, det kommer gå toppen även för dig imorgon.

Speck, tur du har nån som håller reda på dig! Ute o ränna efter kl 22.30! hehe... kram!

Jag får vänta ända tills den 8'e på mitt KUB.. är i v 12 nu, 11+2. Börjar få lite mage jag också, men mycket är nog mest tack vare att jag mått illa så fort jag inte haft något att tugga på. Jag har också nästan helt slutat m godis, jag som annars är en riktig godis gris. Blöder fortfarnde till o från, inte varje dag som förut, men kanske varannan. Har börjat å lite bätre, vissa dar är bra andra fortfarande riktigt jobbiga. Hoppas på fler bra dagar frammåt.

Nån som har tips på bra tränings form? Jag tränar normalt mycket löpning, pass som core puls, piloxing cykel mm. Nu har man blivigt lite harig, o vet inte riktigt om jag skulle känna mig helt bekväm i en core puls klass... Fram tills nu har jag måss såpass pissigt att träna inte varit ett alternativ, men snart så... Promenderar mycket och har fått "tränings chema" för ryggen, men annars här det varit rätt lugnt här.

• kasa01

Jis, jag tänkta också att piloxing kan funka... Mycket kontroll, inte lika mycket hopp som core puls tex. Cykla tänkte jag också börja med, men vad är puls klocka för något? Jag har en tendens att maxa när jag tränar, det kanske inte är så bra...?

Kel, jaha... till mig sa de ju som sagt att jag skulle ta en promenad när jag blödde som mest... Men det var ju bara v 9 då.. Ska fråga sjukgymnasten jag ska till idag, vad hon tror. Vem får man träffa när man gör KUB? kanske kan fråga dem nästa vecka? Ingen kan säga varför jag blöder, men har inte fått några rekomendationer att vila. Tänker på dig, ska bli härligt att höra om ditt kub imrogon. Är nämligen helt säker på att det kommer att gå toppen bra.

• kasa01

Kelsson, har frågat BM, var ju där i tisdags. Sa inget om vila eller sängliggande, bara att hon inte kunde se varifrån blodet kom eller varför... Hon tittade m vanligt ultraljud, ska kunna se blödnignar på livmodern. INGEN har sagt till mig att ta det lugnt, tycker faktiskt att det är lite mysko. Nu verkar ju inte mina blödningar skada fostret (hittlis i varje fall), men ändå. Jag har tagit det lugnt, eftersom jag mått så dåligt har det varit självklart. Men nu vill jag gärna kunna röra lite mer på mig, vill inte få massa krämpor pga att kroppen inte orkar med den extra belastningen.

Jis, hehe, kan relatera! Gick på dans skola efter gymnasiet, en av lärarna var från ryssland. Man skulle minst ha blodsmak efter passet, inget annat var godkänt. hehe.. dock käns inte det riktigt aktuellt nu, har ju mått skit så bara tanken på att flåsa runt på ett pass har varit otänkbart. Tror nog att jag kommer lägga mig ganska medel även utan puls klocka. HAr aldrig kört cross training, får kolla upp det.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011