Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis: Fick oxå pengar från fk och två barnbidrag Glad för nov och dec för han föddes den 31 okt Flört

• strössel

Jis: Det har vi gjort, som vi sätter in pengar på och även Liams mormor och morfar. Vet själv hur det underlättade när jag flyttade för första gången och tog körkort att ha pengar som mina föräldrar hade sparat.

Tänk vilka fina bebisar det kom ut till slut  Glad

• strössel

Karmosin: Vi har ett sparkonto till Liam !

Eileen: Hoppas det kommer igång kram Glad

Najje: Jag gick inte ner men tyckte hela tiden att magen var mindre vissa dagar, men ring din bm och berätta att du går ner i vikt och hör vad hon säger. Det är säkert ingen fara ska du se, men förstår om du blir orolig !

• strössel

Hoppas ni hade en underbar jul, Liam sov sig igenom helt julklappsutdelningen så hans mamma fick öppna julklappar hela kvällen Glad önskar alla en god fortsättning !

• strössel

deaily: Vi fick ersättning första natten på bb för han hade lågt blodsocker och sen vid ett tillfälle gick han ner mycket i vikt så då fick jag amma plus 50 ml tillägg. Nu ger jag han tillägg varje gång för han gallskriker och släpper bröstet hela tiden. Så antagligen ska jag sluta helt att amma, ska prata med bvc för det verkar inte som om han kommer ändra sig. Men jag kommer ändå att pumpa så han får bröstmjölk varje dag.

Jis: Var du på en amningsmottagning ? Jag ska ringa dit och göra ett sista försök med Liam, och se om dom kan hjälpa mig att få han att äta från bröstet och ev ta prover och se så jag inte har nån infektion.

• strössel

Jis: Sist hade han inte gått upp så mycket 110 g på 10 dagar, nu tror jag att han har gått upp för det syns på honom vet inte hur mycket. Men det är nog tack vare tillägget han får, vad är en amningsnapp ? Är det en sån där som ser ut som en bröstvårta ? En sån har jag testat en gång men det funkade inte, för den lossnade hela tiden.

• strössel

Jis: Vi satt och pratade dom ville inte göra en odling eller kolla Liam i munnen om han hade svamp. Det kollade iofs bvc förra veckan och det hade han inte. Så jag fick bara rådet att lägga ner nappflaska och köra med kopp ett tag eller lägga ner amningen. Så jag ger kopp ett försök och se hur det går.

Aurora: Vilken söt pojke Glad

Tredjemaj: Carlan har kommit hem och allt verkar gå åt rätt håll och hon fick en flicka !

• strössel

Jis: Testat med kopp i kväll och han vägrar nästa att äta ur kopp, spottade ut det och blev jättearg. Lyckades amma en stund på ena bröstet innan. När jag kom hem från bb så skulle jag duscha och tog av mig bh´n och det sprutade ur brösten och jag har en stor knöl i höger bröstet håller på att få mjölkstockning så jag har duschat varmt och masserat och nu känns det bättre. Måste ringa bvc i morgon och pumpa lite innan jag ska sova så jag inte får feber.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011