Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Viksan: Massa kramar till dig !

Jis: Usch ja det är jobbigt idag känns det som om man bara vill gråta och undrar om man har gjort nåt fel eftersom han inte vill amma. Idag ville han inta ta bröstet var jätteledsen och jag pumpade och kände mig jättestressad för han skrek och det går inte snabbt med en handpump. Så idag ska jag antingen ringa bb igen och kräva odling eller ringa bvc och säga att jag ska sluta amma och dom får skriva ut tabletter så mjölken försvinner snabbare.

• strössel

Jis: Du har så rätt , en lugn mamma är bättre än en sönderstressad mamma inför varje matstund och undrar hur det ska gå den här gången. Det viktigaste är att han mår bra och att han går upp som han ska, varken han eller jag mår bra över att han är så ledsen varje gång han ska äta på bröstet.

• strössel

Jis: Liam har precis ammat i 15-20 minuter helt chockad, min syster satt här jämte och läste tidningen och gjorde sig redo för att sätta på vatten till tillägget då tar han bröstet och äter. Får se om det håller i sig det vet man aldrig.

• strössel

Då åt ju Liam innan och jag var jättelycklig, var på stan med min syster en snabbis och vi stressade för vi skulle hem igen och amma Liam. Sa till min man att vi kommer hem inom 3 timmar för att amma, ja sa han nu kom vi hem då har han matat han två gånger med nappflaska på 1,5 h nu lär väl Liam vilja ha nappflaska igen. Blir så besviken på min man när han äntligen åt på mig när jag inte gett han flaska sen igår Rynkar på näsan

• strössel

Liam tar inte bröstet igen, gallskriker dom ringde från bb nyss och dom trodde det var en maktkamp mellan Liam och mig att han är envis och vill ha flaska. Jag bad om att få komma in och göra en odling men det fick jag inte för dom tyckte brösten var fina när vi var inne. Försökte med kopp nyss han fäktade med armarna spottade och gallskrek och bröstet vägrade han ta. Nu somnade han och jag vet att han är hungrig och kvar finns flaska väntar på att bvc ska ringa upp mig. Jag är så ledsen vill inte sluta amma, får jag ett barn till kommer jag aldrig mer att ge ersättning på flaska Rynkar på näsan för jag tror att det har förstört allt. Alla stöttar mig min familj och mina vänner, men kommer ändå att gråta när jag slutar att amma.

• strössel

Karmosin: Känns inte som om man fick så bra stöd ifrån amningsmottagningen, för det dom sa har jag redan testat. Och hon hade inga egna barn och inte så mycket erfarenhet berättade hon och läkaren var upptagen. Och hon på bvc tycker jag ska fortsätta som idag, och så får vi se vad han väger den 3 jan. Självklart har han gått upp då pga tillägget men inte av att äta från mig, hoppas hon förstår det. Men jag tar dag för dag och så får vi se hur det går, fick tipset från amningshjälpen på facebook att testa en spruta istället för kopp kanske funkar.

Kelsson: Stor kram till dig med Glad

Lägger in en bild på busungen som inte vill äta från sin mamma, som man inte kan bli arg på pga att han är så charmig Flört

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011