Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis: Det är tufft håller verkligen med, nu tar Liam bröstet utan att skrika men äter inte så länge och tillmatas med tillägg. Känns som om man ger mer tillägg än bröstmjölk, i natt var han var så trött så jag pumpade ut 100 ml till honom som han åt upp. Som Viksan skriver jag känner en jättestor lättnad när jag ger tillägg och slipper bråka med Liam, men samtidigt har jag inte bestämt mig än om jag ska sluta amma eller inte.
  • strössel

dealiy: Du kan skriva ut blanketterna själv på försäkringskassans hemsida, både du och din chef ska fylla i en massa uppgifter och handläggningstiden är 30 dagar. Du kan skicka in om havandeskaps penning när du vill, ju tidigare desto bättre.

• strössel
    deaily: FK måste veta att din chef inte kan omplacera dig nån annanstans på ditt jobb och att du har frågat om att bli omplacerad. Om du har tunga lyft, står och går mycket, ensidiga belastningar osv. Och det gäller att både du och din chef fyller i lika dant eftersom ni båda har samma frågor på en del saker. Ja vänta på ditt moderskapsintyg, jag tog semester en månad efter havandeskapspenningen och började plocka från mina föräldradagar den 9 nov och han föddes den 31 okt. Sen får du betalt för 50 dagar och inte för de sista 10 dagarna.

jordgubbe: Vi hade skötbordet först i Liams rum tills han råkade bajsa rakt ut så det kom på väggen och diverse saker, då flyttade vi in skötbordet till toan och vi har en jätteliten toalett men det går trots att skötbordet är stort.

• strössel
    skatten12 skrev 2012-01-02 18:16:02 följande:
    Strössel; tack!! Så jag får endast betalt 50 dagar av 60? Sen får jag gå obet fram till bebisen är ute ? Ursäkta om jag är trög
    ;)
    Om du inte tar semester eller föräldradagar , så får du inga pengar för dom 10 dagarna.
  • strössel

Carlan: Vilken fin bild på dig och din dotter Stort grattis massa kramar Glad

dealiy: Du får lika mycket pengar oavsett om du är sjukskriven eller har havandeskapspenning.

Ego: Spenderade natten på barnakuten pga att bvc ville vi skulle testa med sempers tillägg innan dom skriver ut Althera helt mjölkfritt för att  se om han tål det bättre nu när han är två månader. Vi köper det på apoteket och man får det billigare om dom skriver ut det till oss. Gav han det kl 19 och runt 21.30 vaknade han av att han hostade till och sen kräktes han ner hela barnvagnen det rent av sprutade rakt ut och han fick ner det i halsen och höll på att kvävas, fick upp honom och la han på sidan och han kräktes ner hela skötbordet och fick svårt att andas igen jag fick panik min syster var här och slängde sig på telefonen jag bara skrek ring ambulansen. Då fick han luft igen och började andas så min syster ringde barnakuten och vi fick komma in direkt. Och det var en reaktion på mjölken i ersättningen, och dom fattade inte hur bvc kunde säga att vi skulle testa det när han har han såna kramper av mjölk. Tårarna bara rann jag var så rädd, har bestämt mig för att gå en första hjälpen kurs på bvc för att veta vad man ska göra när sånt här inträffar.

• strössel

Precis varit på bvc och berättat vad som hände i natt Rynkar på näsan hon kände sig jättedum, men hon kunde ju inte veta och dom är tvungna att gå efter bvc ´s regler. Men nu fick vi Althera på recept och han ska testas igen vid 4 månader men på barnmottagningen pga det som hände. Då skulle dom ta en massa blodprov och tål han inte mjölk då  ska min lille Liam gå till en dietist. Men han hade gått upp till 5175 g (355 g) huvudomfånget hade växt med 6 mm på längden hade han krympt Glad kan ju inte stämma men han var ledsen och ville inte riktigt mätas idag Flört

• strössel

Massa: Välkommen hit och stort grattis jag såg hjärtat i v 6 så det kan gå, men kan oxå vara för tidigt men var inte orolig ifall det skulle vara för tidigt det kommer Glad

• strössel

Jis: Om W har gaser och ont i magen, så är jag till 99 % säker på att han får det av semper ersättning för han fick väl det ?. Det fick Liam när han fick det på BB, drog upp benen skrek och hade gaser.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011