• Maajsi

89:or som är gravida! :)

Ja, mensen kom på beställning, exakt en vecka försent. Men jag ska ändå kika ifall jag fick ett svagt positivt och då ett tidigt missfall. Jag har också för mig att spökstreck är smalare än det ska vara.

• Maajsi

Ja, den 6e mars ska vi på provtagning :) hoppas hoppas man får någon slags hjälp.

• Maajsi

Haha, ja må så vara :) jag lever då. Har bara varit mkt med jobb å liknande då man börjat jobba igen efter sjukskrivningen :)

• Maajsi
    Madde01 skrev 2012-02-22 13:31:34 följande:
    Twinmom- Usch då, Stackars er. Här hemma har bara sonen haft feber i helgen fram tills idag. Så nu är han på benen igen och vi andra har sluppit undan febern än så länge kanske man ska säga

Maajsi- Hur känns det att vara tillbaka på jobbet då? Hur länge var du sjukskriven?
    Ja, det känns väl sådär iaf :) e ju bara timvikarie för kommunen. Vilket är bra! :) då kan jag själv planera in hur mkt jag orkar och vill jobba. Just så här i början tar jag det lugnt, istället för att jobba alldeles för mkt på en gång. Vill inte må dåligt igen. Jag var sjukskriven från slutet av november till början av februari. Under helgen ska jag jobba på ett ställe jag var på i somrar. Är väldigt nervös eftersom de visste om att jag var gravid. Jag vet inte alls om jag är redo att prata om det men de lär ju ställa frågor. Men förhoppningsvis går det bra. :)
  • Maajsi

Nu har vi varit och tagit prover :) Läkaren sa att det är inte säkert att det finns nå svar men jag har blivit lovad att få trombyl från och med dagen jag plussar ist för v. 10 så det är jag nöjd. Hon har redan skrivit ut det så det är bara för mig å hämta sen när det är dags.

• Maajsi

Kunde inte hålla mig igår. Hade känt av ilamående från och till. Antog att det var inbillning men testade mig iaf. Och vad ser jag, om inte ett + :D tog ett imorse också för att vara säker, samma sak där. Ska hämta ut trombyl imorgon och kommer även bli kontaktad av läkaren på fredag. Ska höra om fragminsprutor, som ska förhindra blodproppar. Ska även boka in ett VUL om ca. 2-3 v. Läkaren tyckte vi skulle göra det för att se så allt är som det ska.Hoppas det går vägen denna gång. Håll tummarna för mig tjejer! är så orolig att det ska gå åt skogen denna gång också.

• Maajsi

Ni som redan fått kan ju ta bort er från bf listan och göra en ny lista där ni skriver in bebis namn och när han/hon föddes :)

Svar på tråden 89:or som är gravida! :)