• fair

89:or som är gravida! :)

Självklart! Välkommen LillaIris!

• fair

Välkommen sweet twinmum! Grattis till graviditeten! När har du BF?

• fair
    Sweet Twinmom skrev 2012-02-06 10:25:08 följande:
    Ska bli väldigt spännande att få två små småttingar faktiskt :) mycket att älska! Jag har bf 22 mars, men vi alla satsar på denna månad. Brukar vara en månad för tidigt. Hur går det för er alla? Har ni en jobbig eller ganska bra graviditet än så länge?

Förstår att det känns spännande! Det måste ju vara fantastiskt att känna två som rör sig därinne :) jag har redan fått min lilla, hon kom 19/1. Men min graviditet var ganska jobbig med både foglossning, halsbränna och sömnbrist. Hur har din graviditet varit så här långt?
  • fair
    Madde01 skrev 2012-02-06 07:32:38 följande:

Jag får inte mycket sömn alls och vi har en liten tjej som har ett STORT närhetsbehov, men man får pussla lite. Hade jag varit helt själv vet jag inte hur jag orkat, jag är otroligt tacksam över att jag har min sambo. Det är inte helt lätt att hinna med både bebis och tvåårig samtidigt.. Men det går! Idag funderar jag på om hon börjat få lite magknip, hon spänner sig och knorrar en del, är livrädd att hon ska få kolik eller mjölkallergi...
  • fair

Åh, fattar inte varför det blir fel!! Men meningen är att jag ska svara på ditt inlägg, Madde01

• fair
    Maajsi skrev 2012-02-09 08:25:51 följande:
    Svagt + på rfsu men minus på cb :S är jag gravid eller inte? blir förvirrad. Är rfsu känsligare än cb eller?
    Det kan ju vara för tidigt. Min kompis fick inte + förrän en vecka efter bim. Så vänta några dagar. Spännande!
  • fair

Tack :) det går bra, men hon har ett hemskt humör, inte alls liks lugn och harmonisk som storasyster var :) och hon har ett stort närhetsbehov. Men det är ganska mysigt, bara synd att man inte hinner med storasyster på samma sätt. Men hon tar det bra! Sover gör jag inte heller mycket, Stella är en riktig Nattuggla :) Jag kan tänka mig att kroppen tar hårt på en tvillinggraviditet. Det blir ju som dubbelt av allt. Åh så spännande! Är du nervös inför förlossningen? Eller känns det bara spännande?? :)

• fair
    Sweet Twinmom skrev 2012-02-10 16:27:03 följande:
    Fair: Haha, då har du fått en riktig utmaning där hemma :P Uch, jag är också orolig för just att ge stora barnet uppmärksamheten. Jag hoppas min son tar det bra och förstår att 2 bebisar tar mycket tid. Hur gammal är din äldre dotter? Oja! Min första graviditet var underbar tills den här dök upp. Men det är bara att kämpa. Det går ju över efter förlossningen som tur är :) Jag är jätte nervös! Skräckslagen med andra ord men har en underbar pojkvän som stöttar. Men det ska bli skönt att få vara normal igen, så jag ser fram emot förlossningen. Hur var din förlossning? Gick det snabbt när det var andra barnet?

Min äldre dotter är 2år och 3 månader nu. Men hon har tagit det riktigt ta än så länge. Okej, men har du inte fått prata med spec. barnmorskor då di är så rädd? Ska du föda vaginalt? Första förlossningen började vattnet sippra och efter 30 timmar fick jag värkdropp, sen kom hon efter 4 timmar. Denna gång gick vattnet som en fors kl. 21.50, värkdropp sattes kl 03.10 och kl 04.31 är hon född, så båda mina förlossningar har gått snabbt!!
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)