• fair

89:or som är gravida! :)

Som Ts tycker jag att stämningen börjar bli ganska trist här inne. Så kan vi släppa hela den här klädmärkesgrejen och gå vidare? Alla tycker olika och har olika smak. Så är det bara! PUNKT

• fair

Välkomna hit! Kul med fler 89:or :) skriv gärna in er på bf listan och så får ni göra som ni vill med magbilder mm :)

• fair

Jag har tecknat en gratisförsäkring hos länsförsäkringar. Hade dem förra gången också, och så snart bebis är född kommer vi teckna en barnförsäkring.

• fair

Åh vad jag längtar efter bebis nu! Jag har redan tagit fram alla kläder i strl 50- 62 och tvättat och lagt i byrån :) Thilde har fått lägga sina kläder i sin egen garderob, vi använder ju knappt skötbordet längre.. Åh det är sååå mysigt! Nån fler än jag som börjat tidigt? Fick även sålt gamla vagnen igår så nu är det ur världen.

• fair
    minjalin skrev 2011-09-10 07:44:58 följande:

Vi velar mellan trygghansa eller gratisförsäkring. Känns surt att lägga ut 1000 kr om allt gå bra, samtidigt som det är surt om bebis föds med några sjukdomar eller skador eller nåt går helt tokigt så den behöver massa vård. Hade bara en gratisförsäkring med Leon och det gick ju bra, men man ångrar sig ju gärnet om nåt går galet och man inte kostat på en riktig föräskring. Jobbigt val.

Helt sant! Men känner att vi får bara hoppas att det går bra!
  • fair

Viplanerar09: låter bra det, med tapeten, sängen å kläderna :) det är ju så mysigt att boa :D jo. Det är ganska bra, har ju ont av fogarna och har haft en del sd igår och idag. Inga onda, men obehagligt :/ du då? Och ni andra, hur mår ni?

• fair

Nä, inte tycker jag att det låter så inte!! Det blir nog bra det, sen dröjer det ju i regel ganska länge innan småbebisar får eget rum. Jo, vi har ett till rum som vi ska göra i ordning till bebismen känner inte smma psnik denn gång. Men det är ju skönt att ha det påbörjat åtminstone. Fast känner jag min käre sambo så blir det klart ändå innan januari :) men får vi en trea nån gång så blir det problem! Men det är ju ett senare bekymmer.... Jag har börjat få problem med maten, orkar inte alls samma mängd längre och blir lättare illamående. Får äta lite och ofta!

• fair

Usch så jobbigt med åderbråck för er :/ Är det något som försvinner efter graviditeten eller kommer det alltid vara kvar?

Jag har börjat få problem med blodtrycket. Förra grav hade jag hög puls och ett blodtryck som var precis gränsen till för högt.
    När jag var på inskrivningen nu i juni hade jag 135/65, det lägsta jag någonsin haft tror jag så jag blev ju otroligt glad. Men idag när jag var på BVC bad jag dem att mäta en gång eftersom jag haft så hög puls och dessutom huvudvärk och det hade gått upp till 150/75. Det är inte alls bra! :/ Så imorrn ska jag ringa min BM och be henne om att få komma på kontroll så fort som möjligt istället för att måsta vänta nästan två veckor....

• fair

Jo, det är havandeskapsförgiftning som är risken. Chansen är mycket mindre som omföderska men har man otur kan det ändå utvecklas. Är verkligen livrädd för det, för ofta föds barnen för tidigt med ks och jag vill verkligen uppleva en "normal" förlossning igen. Jag vet inte riktigr vad pulsen låg på men kring 90 - 100 i vila. Jäkligt jobbigt.

• fair

Välkomna hit, Miapingla och Tila! Jätteroligt med nytt folk :) Grattis till era graviditeter!

viplanerar09 skrev 2011-09-13 10:52:45 följande:
    Ger styrkekramar till dig Fair. Jag hade också ganska högt blodtryck i slutet och jag gick på koll de sista veckorna varannan till var tredje dag. Sedan veckan innan tror jag hade jag +1 i urin.

Du ska se att det är ingen fara. Börjar inte blodvolymen att öka ganska häftigt nu för er som är längre gången? Fick du tag på din BM och vad tyckte hon? Kram
    Tack söta du! :) Oj, det var ju inte alls roligt! Jag hade aldrig så högt att jag fick gå extrakontroller men ändå så pass att läkarna ville jag skulle ta det lugnt.

Var hos en BM idag och där mättes bl.tr till 136/65 så kvinnan på BVC som mätte igår måste ju ha mätt fel. Pulsen låg kring 100, urinen var U.a och älskade bebis hjärtslag låg kring 150 :)
    Hon tyckte jag skulle fara även på den inbokade tiden som jag har nästa vecka hos min ordinarie för att göra en uppföljning samt kolla hb m.m.
    ♥ Thilde född 2009.11.17 Lillasyster beräknad till 2012.01.12 ♥
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)