• Maajsi

89:or som är gravida! :)

Det var ingen uvi. Men eftersom det är 3e gravdiiteten för mig så krävs det vväl inte lika mycket för att jag ska känna mig "full" och få ont. Kroppen känner igen det bättre denna gång och därför får jag smärta. Det är ju inte lika mycket plats för blåsan då både blåsa, tarmar och livmoder "bråkar" om platsen. Bara jobbigt att det bara hinner gå max en halvtimme så är man "full" igen och får ont, trots att det knappt är något. Men det var iaf vad bm sa till mig,

• Maajsi

Jag har haft magsmärtor sen onsdags och for in på akuten idag. Det visade sig att jag hade slidkatarr som jag fått antibiotika mot. För tillfället var det bara en "retning" på modertappen men ja, som läkaren sa, det värsta som kan hända är väl att värkarbetet startar eller att det blir vattenavgång. Suck, känns som att allt bara går emot en. Det enda man kan göra är att hoppas att det går tillbaka och att bebis får fortsätta stanna där inne tills det är dags. Men man blir så orolig. Nu har jag dock blivit ordinerad vila så det är vad jag ska göra de närmsta dagarna. Är för övrigt i v. 17+0 idag.

• Maajsi

nu mår jag bättre. Rul Imorgon. då ska de kika så att infektionen har försvunnit helt. Nu har jag även börjat känna sparkar sen förra veckan och har  även fått foglossning, buhu så ont det gör. Jag som ville slippa detta elände denna gång, men icke.

• Maajsi

Nu har jag varit på RUL :) det väntas en pojke denna gång med. Men oj så livlig krabat. han vände rumpan mot oss hela tiden då man skulle mäta å kika hur det såg ut åså.

Jag lägger in lite magbilder å en bild från rul idag i bildforumet :)

• Maajsi
    Aalt0 skrev 2012-06-25 18:11:41 följande:
    Oj jösses Maajsi!! Hoppas allt kommer gå bra {#emotions_dlg.flower}
    Jodå, infektionen är nog borta. Har då inte ont av den eller så nåmer så ^^ hur går det för dig?
  • Maajsi
    Gabriella89 skrev 2012-06-16 21:02:58 följande:
    Har plussat och har landat ! :)

Har mått så jäkla illa men har lugnat sig MYCKET! Är ändå  bara i vecka 4+6.. Men brösten.. Oh my god! Som dom värker. Har även kass mage, gasig och förstoppad. Lite växtvärk nere i magen ...

Känns konstigt att illamåendet nästan försvunnit...     
    Grattis! :) illamåendet kan komma och gå så det behöver inte vara någon fara. Hur går det för dig?

Nu tjejer, får ni uppdatera här om barnen :) så tråkigt att bara lyssna på mig :P huuur går det? dom e ju stora nu. Dom ligger inte still nu förstår jag ^^
  • Maajsi

Viplanerar09: Oj, läste din blogg nu. oj så söta bilder på bröderna och vad stor valter har blivit nu :D

• Maajsi
    viplanerar09 skrev 2012-06-27 22:36:52 följande:
    Vad spännande maajsi! Förstår verkligen att du/ni längtar och det kommer gå fort, jag lovar :)

Ja visst har han blivit stor och tack :) här går det bara bra. Valter har varit så belåten och nöjd bebis och trodde aldrig att han kunde vara lugnare än vad storebror var. Men tydligen går det :) vardagen pinnar på i rasande fart och ska jag vara ärlig börjar jag bli lite less på att gå hemma! Har snart varit hemma i 3år så det börjar ta ut sin rätt. Har väl kanske jobbat på sin höjd 30dagar på dessa år!

Men då ser jag på barnen och inser vilken tur man har som får vara hemma och se dem utvecklas!
    Jo gud så jag längtar, Känns som att tiden bara rusar iväg denna gång. Kanske man får med sig en liten bebis denna gång. Åh sån lycka!

Jag berättade för tindra efter RUL att hon skulle få en lillebror.
    Jag: "Tindra, mamma har en bebis i magen"
    Tindra: "En lillasyster?"
    Jag: "Nej, en lillebror"
    Tindra: "Ska jag få en till lillebror?"
    Jag: Ah, du ska få en till lillebror"
    Tindra: "Ska han också dö i din mage?"

Jag tror hon har kopplat det på så sätt att ifall det är en lillasyster så får hon komma hem men är det en lillebror så är det svårt för henne att se annat än att han också kommer dö i magen.

Men så skönt att det går bra. Förstår att man blir less, men som du säger så är man verkligen lyckligt lottad som får så lång tid att spendera med sina barn. Inte alla som kan göra det.
  • Maajsi
    minjalin skrev 2012-07-10 17:33:58 följande:
    Härligt att allt såg bra ut på rul :) kommer säkert gå bra den här gången ska du se.

Här rullar allt på. Elias jobbar på att ta sig framåt så snart är det nog full rulle! Jag satte in en spiral i början på juni som nästan kostade mig livet. Blev jättelakut sjuk i svår sepsis (blodförgiftning) och dom sa att en halvtimme till hemma så kanske jag inte hade överlevt. Sen inledde vi semestern med scharlakansfeber/halsfluss och höstblåsor så vi har haft fullt upp det här året (Leon bröt ju benet i våras också). Den 21 juli blir det bröllop och sen ska jag läsa till vårdadministratör i höst så nu hoppas vi på att få vara friska för nu har vi haft vårt känner jag. Är i alla fall oerhört tacksam för vår fantastiska akutvård (funkar i alla fall när det är livshotande för då jobbar de otroligt effektivt och alla vet vad de ska göra.) :)
    nej huvvaligen :/ där hade du änglavakt må man säga! tur att du åkte in. Jag hör att ni har haft riktigt otur :/ hoppas ni får tur nu.

Själv har jag varit på tillväxy ul och flödesmätning idag. Han beräknades väga 361 g så - 8 % vilket var superbra och flödet såg också bra ut. Känns så skönt. 22+0 idag :)

Hej! Idag var vi på ultraljud. Helt otroligt så tyckte läkaren att vi skulle göra ett tillväxtul + flödesmätning redan nu. Han beräknades väga 361 g (-8 %) vilket är helt bra. Flödet såg också bra ut. Känns så skönt. Nästa gång blir redan om 2 veckor. Skönt att man inte behöver vänta så länge.

Svar på tråden 89:or som är gravida! :)