• Maajsi

89:or som är gravida! :)

Hej!

Nu har jag kommit hem efter att ha varit på gyn hela dagen. Det var tyvärr ett missfall. Fick träffa läkaren som vi var på återbesök hos. Vi kommer få hjälp. Är så glad för det! Ska få åka tillbaka om ca. 6 veckor för att ta lite prover. Hoppas man får reda på vad som är fel. Visst är det tråkigt med missfall, men jag är glad att det inte hann gå längre än så här.
    Men nu ska vi avvakta tills vi varit upp så vi får se vad proverna visar. Sen får vi se efter det. Förhoppningsvis kan man försöka igen om ett tag. Nu behöver min kropp få vila. Det känner jag. Har aldrig haft så här ont förut. Har fått ligga i sängen i princip hela dagen och fått en massa smärtstillande och annat för att sätta igång sammandragningarna ännu mer.

• Maajsi
    Madde01 skrev 2012-01-10 17:23:32 följande:
    Nathalie8908- Vad kul, grattis till graviditeten

Maajsi- Nej fy vad tråkigt Jag som verkligen hade hoppats att det var eran tur nu, vad ledsen jag blev när jag läste detta. Men vad skönt att ni verkligen får hjälp denna gången, man ska ju ta emot den hjälpen man får. Men hänger du kvar här med oss ändå?

Leia- Hur går det för dig? Har tänkt på dig idag på jobbet haha, man är ju helt insatt i andras gravidieter också.
    Ja, det är klart jag är kvar. Jag har ju hängt med sen start. Skulle kännas lite knäppt att bara hoppa ur. Kul att följas åt ändå. Vi har ju våra små och man kan ju prata om allt mellan himmel och jord i alla fall. Kanske man följs åt i nästkommande eventuella graviditeter också :)
  • Maajsi
    Madde01 skrev 2012-01-10 18:36:22 följande:
    bra det
    Ja det är klart, så hoppas vi på en ny graviditet snart igen som går heeeeela vägen. som sag tror fortfarande på att detta år är ditt
    Hoppas verkligen att du har rätt.
    Jag vill ju så gärna ha en till. Har så svårt att förstå att allt bara ska gå emot en. Jag vill verkligen att detta år ska bli ett bra år. Men innan man börjar med något ska jag vänta tills vi träffat läkaren i slutet av nästa månad. Hoppas bara att vi får positiva svar och hjälp.
  • Maajsi
    Madde01 skrev 2012-01-10 19:06:09 följande:
    Jo precis, väntar in vad läkarna säger. Vad är det ni ska göra? Är det olika provtagningar för o se varför det blir som det blir eller?
    minjalin skrev 2012-01-10 18:57:51 följande:
    Har konstant ont i ryggen fortfarande och lite värkar till och från, så inget nytt. Börjar bli tröttsamt att ha ont till ingen nytta >.
    hejaheja!! Snart är det på g.. känner det på mig. Tror det blir bebis imorgon
    Ja precis. Kommer att bli prover på kromosomer, ämnesomsättning och annat. Hoppas man finner svar då eller att vi åtminstone får någon sorts hjälp på vägen.
  • Maajsi
    Madde01 skrev 2012-01-11 15:02:15 följande:
    Maajsi- Hoppas ni kan få något slags svar och hjälp på traven. Det tycker jag verkligen. När var det du skulle dit sa du? *Senil som man är*

Leia & Fair- Hoppas det drar igång rejält för er båda snart Leia du födde väl sonen på BF? Då kanske denna också kommer på BF? Fair hur var det med din första?
    I slutet av februari kommer vi få en tid. :)
  • Maajsi

Grattis leia! Njut så mycket du kan nu. Vad skönt att allt gick bra.

Snart ska vi ner till graven och tända ljus. Idag firar lillen 3 månader som ängel och imorgon skulle bf vara.   

• Maajsi

Grattis Fair! :) Njuuuut nu

Gaah, jag vill så gärna försöka. En del av mig säger "äsch, skit i proverna. tänk om det går den här gången och att missfallet bara var rena oturen" medan en annan del av mig säger att vi ska vänta :/ Jag blir tokig snart. Vill ju så gärna ha en liten. Sambon säger att det inte spelar någon roll. Som att det svaret hjälpte en något.. suck.

• Maajsi
    Madde01 skrev 2012-01-21 18:35:51 följande:

Förstår att det måste vara tufft för dig nu Men det var väl inte så långt kvar tills du skulle få göra dom där proverna? Du kanske kan vänta tills dess? Så vet du ju om det är någe "fel" ?

Jobbigt när sambon säger att det inte spelar någon roll heller, vet att min skulle vara precis likadan.

Nej, det är ju just det de egentligen inte är. Men det känns så. Jag vill ju så gärna ha en bebis. Ju längre tid jag väntar, desto längre kommer det att ta. Det känns så grymt jobbigt.

Ja, precis. Man vill ju veta hans åsikt i det hela. Jag blir inte mer klok av att han säger att det inte spelar någon roll.
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)