• Maajsi

89:or som är gravida! :)

Oj jösses så ont man har. Har smärta i nedre delen av magen, bäckenet, ryggen + insidan av låren :/ undra om det är foglossning. Hade inga sånna besvär när jag väntade dottern men verkar som att jag får det nu. Oavsett om det är foglossning eller inte så gör det riktigt ont.

• Maajsi

Här var det tyst :) I går gick jag in i vecka 7 så ännu en vecka avklarad :) Känns skönt för varje dag som går. Men jag har en fråga. Jag var förbi BM för att boka tid i förrgår och då sa hon att jag skulle vara i 5+2, alltså 5+4 idag enligt sista mens. Men här på fm så är jag i v. 6+1 idag. Varför får man olika BF datum överallt och hur räknar alla egentligen?

• Maajsi

Jo men min barnmorska sa att jag var i 5+2 när jag enligt familjeliv var i 5+6 så de kan ju inte räkna på samma sätt :S det jag tyckte var så konstigt.

• Maajsi

7e april så det stämmer eftersom jag skrivit in det på familjeliv. Jag vet även när jag hade äl. Jag sa till min barnmorska att jag hade mens den 7e april dessutom så där är det inga fel.

• Maajsi
    minjalin skrev 2011-05-22 06:59:30 följande:
    Då är du i v 6+3 idag för jag hade 6e april och både bm och familjeliv säger att jag är i v 6+4 idag :)
    Det stämmer :)
  • Maajsi

Jaha, barnmorskan hade tydligen försökvt nå mig flera ggr utan svar :/ måste ha råkat lämna fel nummer eller så. Hmm.. menmen fick ett brev idag å vi har tid redan imorgon :D gud så roligt.

• Maajsi

Åh, nu har jag varit mvc idag :) jätte skoj, som väntat! Tog hela 2 timmar. fick en massa info att ta hem, fyllt i papper å tagit en massa prover :) Oj vad jag hade frågor i början! hon fick nog ingen syl i vädret först. haha :D men det gick bra. Om man undrar något så ska man fråga. Jag har då fortfarande kvar illamående,men ingen spya än sålänge. Iågr fick jag däremot uppstötningar 2 ggr :/ hujjaligen, bara det inte blir värre.

• Maajsi

Hur mår alla? Jag längtar till Augusti när det är dags för ultraljud. Hoppas tiden går fort. Vill ju så gärna se det lilla pyret. Mår himla bra just nu. Lite smått illamående och ryggont på kvällarna. Annars är det tipptopp!

• Maajsi

Åh så spännande! :D ja jösses. det är nog bäst att göra det i tid så allt är förberett..
    Usch inget roligt att vara svullen i slutet av graviditeten, speciellt inte under sommaren. Men snart slipper du det.

• Maajsi

Jag fick ta blodprov och urinprov + att man kollade BT och vägde mig.

Svar på tråden 89:or som är gravida! :)