-
Nej precis. Barbiefilmer var ju inte det ända. Pengar växer inte på träd. Dessutom har det gått enorma summor till begravningen, begravningsbyrån, dödsannonsen osv. Måste även spara ihop till en sten så den är klar till att sättas upp under sommaren.minjalin skrev 2012-01-02 10:34:03 följande:Okej, ja dom kan ju inte få allt :P
-
Ja, det är ganska förnedrande faktiskt om man säger så. Man får ingen ro att sörja. Alla ska ha en massa pengar av en istället. Man kan ju ärligt talat säga att det är mycket billigare när man får en levande bebis (under den första tiden) än vad det är att få ett änglabarn. Och ett levande barn kan man ju försörja och ta hand om. Svårt att göra det med ett Ängla barn. Går i princip bara att pynta graven och se till att det är fint. Hoppas du förstår vad jag menar.
-
Det känns som att någon här inne har fått eller är på förlossningen och ska få snart. Har en ganska så stark känsla av det. Kan såklart ha fel. Men det blev så tyst helt plötsligt.
-
Ja, det är så spännande.
Samtidigt är det jobbigt för en själv då man var beräknad till den 15e januari. Man väntar fortfarande trots det som hänt. Blir nog lättare att hantera när bf datum har passerat. -
Nej, men hujja stackare! Det lät absolut inte roligt. Förstår att du är less. Förhoppningsvis kommer bebis alldeles snart. Tyvärr kan man inte göra så mycket mer än att vänta, i detta läge. Även fast man så gärna hade velat det. Jag minns när jag väntade lillan så kände jag ibland att jag bara ville dra ut henne och få det bort gjort. Haha.minjalin skrev 2012-01-04 19:44:37 följande:Här är det mest tyst för att jag vart död idag typ för jag har inte sovit i natt. Hade hemska ryggsmärtor när bebis rörde sig i magen och bara kallsvettades och skakade av smärta typ (var inte som värkar utan smärtan kom som en kniv i ryggen så fort bebis började böka runt och slutade när den var stilla. Och när den var stilla hade jag istället foglossning och molande ryggvärk och alvedon hjälpte inte ett piss. När jag googlar på det verkar det vanligt med ryggsmärtor i slutet när bebis ligger med nacken mot mammans rygg som min verkar göra enligt vad både jag och bm kan känna. Är så trött på det här nu och vill bara ha ut den. Har ständigt ont och när jag inte ens får sova så blir det outhärdligt :(Jag hade en massa blodproppar i livmoderkakan. Läkarna tror att det beror på en ringkromosom som de hittade där. Det var bara en slump att den ens hamnat där. De tror att ringkromosomen gjorde så att livmoderkakan slutade fungera och istället bildade proppar. De vet inte säkert om det är den orsaken att propparna bildades. Men det beror hur som helst på propparna. Tur att man kommer få hjälp denna gång.Madde01 skrev 2012-01-04 19:45:05 följande:Jo precis Kan tänka mig att de blir väldigt tufft fram tills dess o den dagen speciellt
Får man fråga om dom vet vad han dog av? du behöver absoout inte berätta om de blir jobbigt..ja :( Man ska väl inte behöva uppleva detta ännu en gång. Längtar tills VUL. Hoppas allt ser bra ut så jag kan få utskrivet trombyl och kanske våga längta och njuta av den här graviditeten.minjalin skrev 2012-01-04 19:46:21 följande:Usch, förstår det :( Men efter bf-dagen får du gå och längta och se fram emot en ny bf och den här gången bara det måste gå bra!!!! -
Jag har varit på ett kort samtal bara. Gjort en planering och så. Ska på inskrivning den 16e januari.Madde01 skrev 2012-01-06 07:24:11 följande:Okej blir spännande
Har ni några namn?Okej Ja, det är kanon att man får extra hjälp sen näst kommande graviditeter. Har du varit på inskrivning hos bm än?Nej men det är väl skönt Tänkte bara eftersom du hade högt undertryck o äggvita bara.. Men man behöver absolut inte utveckla HF jag hade det förra grav.Maajsi skrev 2012-01-04 19:56:58 följande:Nej, men hujja stackare! Det lät absolut inte roligt. Förstår att du är less. Förhoppningsvis kommer bebis alldeles snart. Tyvärr kan man inte göra så mycket mer än att vänta, i detta läge. Även fast man så gärna hade velat det. Jag minns när jag väntade lillan så kände jag ibland att jag bara ville dra ut henne och få det bort gjort. Haha.
Jag hade en massa blodproppar i livmoderkakan. Läkarna tror att det beror på en ringkromosom som de hittade där. Det var bara en slump att den ens hamnat där. De tror att ringkromosomen gjorde så att livmoderkakan slutade fungera och istället bildade proppar. De vet inte säkert om det är den orsaken att propparna bildades. Men det beror hur som helst på propparna. Tur att man kommer få hjälp denna gång.
ja :( Man ska väl inte behöva uppleva detta ännu en gång. Längtar tills VUL. Hoppas allt ser bra ut så jag kan få utskrivet trombyl och kanske våga längta och njuta av den här graviditeten.Tack så mycket vännen!minjalin skrev 2012-01-06 07:56:24 följande:Jo det var inte roligt, men nu har jag sovit bra 2 nätter så hoppas det fortsätter så :)
Jag håller alla tummar och tår för dig och pyret i magen <3
Hoppas du får gosa med bebis snart! :) -
Jag ger upp nu. Ska in på akutmottagningen. Har kommit lite blod på pappret. Det är säkert ett missfall. Så typsikt att allt bara ska gå emot en...
-
Ja, dom kunde inte se något. Det var iaf inte ett missfall. Däremot kan det vara ett pågående missfall eller så är jag bara inte lika långt gången som jag trodde. Läkaren tyckte sig se något som rörde sig vilket han trodde var ett hjärta. Ska upp under vecka om jag fortsätter blöda. Om inte, så ska jag dit om ca. 10 dagar.
Det jag tycker är konstigt är att iall jag är i v.5-6 som han tyckte så ska jag ha plussat vid äl.
Jag vet inte. Men ska försöka att inte tänka på det och hoppas på det bästa. -
Jo, men om jag går efter sist gången jag fick missfall så är det precis som det var då. Då blödde jag också väldigt lite. Samtidigt kan jag ju inte vara i v.5, Isåfall har jag ju plussat på min äl. Hur konstigt är inte det?
-
Nu blöder jag ännu mer. Har till och med kommit små klumpar. Har sån extrem värk. Det är först nu jag orkat ta mig upp ur sängen. Man känner att livmodern jobbar på att få ut något. Hoppas att det inte blir något missfall, men det känns som det. Jag förstår inte vad som är fel. Jag kommer att kräva hjälp när jag kommer igen. Min kropp klarar att bli gravid men klarar tydligen inte av att behålla.