minjalin skrev 2011-12-18 08:21:13 följande:
Vad skönt :) Jag kissar oftast bara en gång nu faktiskt så mycket bättre än det var med Leon, men vaknar ju massa istället. Men inatt har jag bara vaknat kl 01 för akut toabesök, andra gången vid 02:30 för att Leon ville ha välling (han får en kindtand och då äter han gärna på natten) och tredje gången kl 05. Sen vaknade Leon kl 06:15 men Gustaf var snäll och gick upp med honom så jag kunde sova till 07:30 så jag känner mig ganska utvilad idag faktiskt :)
Jag hade ingen känsla alls med Leon, men denna känslan är stark så det ska bli spännande att se om det blir så :p Vad roligt om din bebis hade kommit på din födelsedag :) Jag hoppas på att min kommer v 38+6 för då blir det 5 januari. Leon fyller ju 5 November ;) Jag försöker ställa in mig på att gå över, men vet inte hur jag ska palla att gå över för det är döden att vara gravid nu. Men man har ju inte så mycket till val så man tar ju sig igenom det på nåt sätt. Men har fruktansvärt mycket sammandragningar och vissa känns så starka att jag tror att det är sånna som egentligen skulle göra lite ont men med Leon hade jag ju värkar som inte gjorde ont fastän dom gjorde nytta. Känner även huvudet genom slidväggen om jag sticker in fingrarna så den ligger verkligen långt ner. Vet att det inte betyder nåt när man är omföderska och att jag kanske till och med är ett par cm öppen utan att det betyder nåt men det underlättar ju förhoppningsvis förlossningen sen i alla fall om man redan börjat lite och bebis är nersjunken. Nu vet jag ju inte vad som innebär att bebis verkligen ligger djupt men vet ju att min bm sagt att den ligger långt ner och får kommentarer nu att jag bär magen långt ner (fast magen kanske bara ser ut så för att inte bebisens rygg och rumpa fyller ut där uppe utan att jag har fötter upptill istället) men med Leon behövde jag inte göra nåt under förlossningen för att han skulle sjunka ner utan jag bara låg på sidan när jag väl hade riktigt ont och när jag fick krystvärkar var det bara att krysta. Har kompisar som blivit helt öppna men sen får gå runt och ändra ställnignar hela tiden för att bebisen inte varit tillräckligt djupt ner för att börja krysta. Det är kul att spekulera i alla fall och jag försöker intala mig att sånt tryck som jag har neråt så går jag förhoppningsvis inte över så mycket. Gör nästan lite ont när jag står upp och får en sammandragning för att det trycker så och barnets tyngd ska ju hjälpa till att trigga igång förlossningen när den trycker emot ;)
Men ni går väl inte var tredje vecka sen i slutat va? Jag gick varannan vecka till v 34+ sen har jag gått varannan vecka sen dess. När jag var förstföderska var det varje vecka sista veckorna.
Vad mysigt att fira allihopa så :) Ni får ju förhoppnignsvis en vit jul också! Det lär vi inte få här i år xD Men vi har lite lite puder på marken idag ;)
JO Johan brukar alltid vakna med Ossian på helgerna. Jag vet inte varöfr med Ossian vaknar alltid runt06-06:30 när johan är ledig och när han jobbar kan han sova ända till 8:30. Riktigt konstigt.
JO det är alltid bäst om man ställer in sig på att man går över. Jag var öppen 2cm, tappen mjuk osv i nästan två veckor. Sedan några dagar innan var jag öppen 3cm och dagen lite vatten kommit var tappen osv utplånat. Så man kan vara öppen ett bra tag. kanske mer vanligt som omföderska?
JO det är altid roligt att spekulera om förlossningen är på G. Fast än fast slemproppen, fick höra att jag var öppen och att Ossian låg väldigt långt ner. Som du beskriver kände även min BM huvudet på Ossian men det tog 11 dagar. Men jag var som "säker" på att han skulle komma den helgen han kom :) Min mage hade också sjunkit ungefär 1månad innan han kom. "Alla" runt mig sa att jag skulle få närsom helst(det var i början av okt) men de fick till svar att han kommer fredagen den 13 eller under den helgen!! Ska bli spännande och se hur jag känner månaden innan med denna, eller om jag bara hade tur på min känsla. För jag hade trots allt inte känt några samandragningar eller andra små känningar.
Det är så sjukt spännande. Fast samtidigt lite skrämmande för min del då jag inte kände något alls fören första värken då jag blev igångsatt. Lite orolig att vi knapp hinner in. Fast samtidigt tror jag lite på vad de två spådamerna sa
att vi skulle tro att förlossningen var på G och sedan att vi skulle åka hem och komma in dagen efter. Håller tummarna att lite vatten kommer att gå och att jag blir igångsatt igen. DÅ min kropp verkade svara bra på de :)
Nä englit min BM så går man var tredje i slutet också, men jag tror nog att jag kommer att gå varannan. Går var trejde nu från den 12 dec. (28+2, tror jag att jag var i då) men det beror någ på min puls och för mig gör det inget att gå var tredje redan nu :) Får ju lyssna på lilla hjärtat så
JO det är mysigt, fast jag tycker ändå att julen när man var mindre var bättre. Då firade vi med alla mammas syskon + männen(mamma har 5 syskon) och sedan var vi 15kusiner. Så då var det fullt hus i mormor/morfars lilla hus.