minjalin skrev 2012-01-06 14:16:13 följande:
Okej, ja det återstår att se då ;)
Jag och mamma står varandra väldigt nära, men jag funderade mycket fram och tillbaka innan jag bestämde mig för att jag ville ha henne med och frågade om hon ville (efter att ha frågat sambon först då såklart) ;) Men hon är bara åskådare och sambon är den viktiga som stöttar och masserar och ger vatten och lustgas och allt sånt.
Jag hade bara lustgas sista 2 timmarna förra gången. När jag var öppen 8 cm frågade bm om jag ville ha EDA men jag sa "jag kan fortfarande tänka mig att göra om det här och då behövs det inte" och då skrattade hon bara :p Men även om jag hade svarat ja hade jag nog inte hunnit för 20 minuter senare var det dags att krysta och det tog 1 timme och sen var han ute. Allt som allt tog det 5 timmar från att jag vaknade med värkar (hade haft små ilningar i ryggen och "mensvärk" hela dan men det var inte nåt som gick att klocka eller gjorde speciellt ont, och var inga problem att somna ifrån på kvällen så jag räknar inte det) tills han var ute och 3 timmar inne på förlossningen. Hade bara riktigt ont sista 2 timmarna så det var en riktig drömförlossning :) Hoppas att jag känner likadant efter den här. Hur var din förlossning?
Men det är härligt
Din mamma måste blivit väldigt lycklig som blev tillfrågad
Okej, låter som en toppen förlossning..
Hade också det trots igångsättningen, som dom på förlsosningen skrämde upp mig med att det kunde ta uppemot 10 timmar innan man kände av någe
Men dom startade ju själva igångsättningen kl. 8.30 och 14.19 är han ute, började väl inte känna några "riktiga" värkar förns 12 o då fick jag lustgas, barnmorske studenten försökte flera ggr att propsa på mig Eda tyvärr, tyckte det var fruktansvärt jobbigt, men tog aldrig det som tur var. För den "riktiga" barnmorskan sa att den aldrig skulle börjat värka innan han var ute, dom sa att det var den snabbaste igångsättning dom varit med om där
Så alla blev så nyfikna på Julius sen när han väl var ute o kom o kikade på han.. hehe.. Så himlans gulliga personal på förlossnings avd i södertälje.. Juste ja, hade bara krystvärkar från 14.15 - 14.19
Så det var typ 2 krystningar sedan var han ute
helt underbar förlossning, hoppas på en lika smidig denna gång
fair skrev 2012-01-06 17:36:30 följande:
Madde01: jo vi har två namn, Edith och Stella som vi står och väge mellan, men vilket av dem det blir får vi se då hon är född. :)
Men vilka underbara namn, jag har funderat lite på Meja nu under natten jag
OM det skulle bli en flicka, men det tror jag ej
Har inte kunnat sova..
Maajsi skrev 2012-01-06 22:05:08 följande:
Jag har varit på ett kort samtal bara. Gjort en planering och så. Ska på inskrivning den 16e januari.
minjalin skrev 2012-01-06 07:56:24 följande:
Jo det var inte roligt, men nu har jag sovit bra 2 nätter så hoppas det fortsätter så :)
Jag håller alla tummar och tår för dig och pyret i magen <3
Tack så mycket vännen!
Hoppas du får gosa med bebis snart! :)
Okej, men det låter väldigt vettigt