• Madde01

89:or som är gravida! :)

Maajsi skrev 2012-01-26 12:17:25 följande:
    Haha, hm. Om jag ändå kunde svara på det. Jag blev ärligt talat ledsen för någon dag sedan när sambon inte ville mysa. För det var typ sista dagen. Jag känner att ju längre tid man väntar desto längre tid kommer det att ta. Men så igår så hade jag ännu mer flytningar än normalt och ja, det blev lite mys. Vet inte om vi hann. Vet inte heller vad han tycker. Men jag gav honom en varning och sa "du vet ju att det kan bli ett barn nu." och han verkade inte ha några problem. Så antar att det blir en liten chansning på om det tagit sig. Annars lär jag vänta tills proverna.

Hoppas verkligen för din/eran skull att det blir en liten bebis det skulle vara så himlans kul. Men det var i Februari du skulle ta proverna?

Låter som en super fin tavla, när är bud tiden över då?    
  • Madde01
    LillaIris skrev 2012-01-27 15:14:37 följande:
    Hej är gravid med andra barnet och i vecka 10. Jag är 89:a... får man hänga med i den här tråden!? Grattis till alla gravida!

Vad kul, Grattis Hur gammal är det blivande syskonet då?
    Maajsi skrev 2012-01-28 11:52:45 följande:
    jo, precis :) hoppas jag också. Det är i slutet av februari vi ska ta proverna så det stämmer.

JAG VANN DEN :) jag kan fixa en bild på den sen när den kommer.

Vad bra, 1 månad kvar då bara..

Vad kul Ja, lägg in en bild sen när den kommit ..
  • Madde01
    viplanerar09 skrev 2012-02-02 10:55:49 följande:
    Här går det bara bra! Väntar och längtar för fulla muggar :) gick in i ett nytt tiotal idag. 29 dagar kvar till BF :) tycker dagarna bara springer iväg och jag fattar inte riktigt vart dem tar vägen.

Själv? Allt bra?

Här är allt kanoners, fortsätter jobbet på halvtid och gick in i v.33 idag, så himlans kul

Håller med dig om att tiden bara springer iväg, har inte köpt någe till bebis än. Skulle behöva ett babyskydd, det är väl det ända och en syskonvagn OM jag hittar någon fin bagagnad, blir alldeles för dyrt att köpa en sprillans ny tyvärr håller inte ekonomin för det när man går på halvtid

• Madde01
    minjalin skrev 2012-02-02 17:52:23 följande:
    Idag var vi till bvc och Elias är 55 cm lång och väger 4110 gram så snart kan vi säga adjö till 56-kläderna :( Men han har blivit världens spybarn så de hinner användas flitigt ändå ;) Gott att han lagt på hullet lite nu med och inte bara längden så det märks att han får ersättning också för min mjölk räcker dåligt. Han är helt galet stark också så vi kommer nog få fullt sjå med honom sen ;)
    haha, blir en aktiv liten pojke av han alltså Härligt härligt. Kommer nog också få en liten vilding, Sparkas o bökas för fulla muggar här i magen kan jag ju säga
    Sweet Twinmom skrev 2012-02-05 14:40:46 följande:
    Hej hej :)
    Här är en till 89:a som väntar barn igen. Tvillingar denna gång.
    Får man hoppa in i tråden?
    Grattis till er alla som är gravida och glada!
    Vad härligt med tvillingar När har du bf?
    fair skrev 2012-02-06 05:55:55 följande:
    Välkommen sweet twinmum! Grattis till graviditeten! När har du BF?
    Hur går det för er där hemma?
  • Madde01
    Sweet Twinmom skrev 2012-02-06 10:25:08 följande:
    Ska bli väldigt spännande att få två små småttingar faktiskt :) mycket att älska!

Jag har bf 22 mars, men vi alla satsar på denna månad. Brukar vara en månad för tidigt.

Hur går det för er alla?
    Har ni en jobbig eller ganska bra graviditet än så länge?
    Förstår det Mysigt!!
    Har bf 28 Mars jag

För mig går det bra, nu mår jag faktiskt bra under graviditeten. Så det är skönt
    Hur mår du då?
    minjalin skrev 2012-02-06 14:47:21 följande:
    Ja det blir nog full fart härligt att din är aktiv! Lättare att slappna av då. Elias var också aktiv redan i magen
    men det är härligt
    Jo men det är ju det.. Men det jobbiga är ju att det kommer just när man ska slappa i soffan haha..
    har massor med sammandragningar också, det är mindre kul
    Maajsi skrev 2012-02-06 10:36:34 följande:
    Okej, nu blir jag nästan nervös. Ska ha mensen idag men den har inte kommit ännu. Vet inte riktigt om jag ska hoppas på att mensen ska komma eller inte. På ett sätt hade det nästan varit bättre om man inte är gravid och å andra sidan skulle det vara skitskoj om det nu går denna gång.
    Oj, vad spännande Brukar du ha väldigt regelbunden mens eller? Hoppas för din skull.

Fair- Jag kan inte citera ditt heller Jobbigt om det skulle vara kolik Ja, ibland ska man verkligen vara tacksam att man är två. Brukar också tänka på dom som är ensamma ibland . Måste vara tufft. Ja jag börjar bli lite orolig ju närmare man kommer bf hur det ska bli med 2 barn så tätt. Men som många andra har sagt att det blir lättare när dom blir lite större, dom har så mycket mera nytta av varandra då. Och allt är mycket enklare har jag fått höra. Känns bra iaf att dom blir ev födda samma månad, ärva kläder o sådär Sonen har ju väldigt neutrala ute kläder, så det är skönt. Men med tanke på att han är så liten får vi se hur det blir Får hoppas man får en liten bebis till .. hehe
  • Madde01
    Maajsi skrev 2012-02-06 19:22:15 följande:
    Ja, jag har alltid e 30 dagars cykel. Jag ska testa imorgon om inte mensen har kommit. Har inga känningar av mens som jag brukar ha men däremot illamående.
    Säg sedan vad stickan visade
  • Madde01
    Maajsi skrev 2012-02-07 16:23:08 följande:
    Alltså, jag vet inte riktigt vad stickan visade. Vid första anblick ser det väldigt negativt ut men när jag skulle slänga stiickan så kom den i en vinkel där det syntes ett  väldigt svagt streck. Vet inte om det är giltigt. Men mensen har då inte kommit idag heller. Tänkte avvakta några dagar. Är det någon av er som har något slags program där man kan göra om bilder? tänkte ifall man kan se något då. Annars skickar jag bilden till det där forumet där dom gör sånt.
    Du får testa om några dagar, kanske är förtidigt att se?
    Har tyvärr inge sådant program på datorn.
  • Madde01
    Maajsi skrev 2012-02-09 11:23:41 följande:
    jo det såklart. Men jag skulle ju ha mensen i måndags och jag har alltid fått tydliga + vid bim när jag varit gravid. Men jag får väl avvakta några dagar.
    Ja avvakta några dagar o håll oss uppdaterade Håller på er denna gången med.
    minjalin skrev 2012-02-09 11:25:04 följande:
    Vänta du några dagar maajsi.

Min lille prins har börjat jollra och le nu. Man smälter varje gång ^^ han blir redan 1 mån på tisdag!
    Gud så underbart Shit vad jag börjar bli bebis sjuk nu alltså... haha
  • Madde01
    minjalin skrev 2012-02-09 14:36:32 följande:
    Hihi ja man blir det i slutet
    Ja och nu är det så många som får små bebisar, det gör ju inte saken bättre
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)