• Madde01

89:or som är gravida! :)

minjalin skrev 2012-01-08 09:02:01 följande:
    Nja, är nog inte det att ha ont utan mer om det händer nåt. Man kan ju faktiskt få blödningar dom har svårt att få stopp på, akuta kejsarsnitt och liknande :P Oj, motsatsen till mig då ;) Jag var så matt och snurrig så bm fick hjälpa mig att gå på toaletten och sen fick jag åka rullstol upp till BB och det kände jag på en gång ;) Var helt galet hungrig också så jag bara kastade mig över mackorna och det dom kom med :P Oj vad ni kunde sova! Jag kunde inte sova för alla hormoner i kroppen och det var så stort det man just hade gått igenom. Och alla som hel tiden kom in och tittade till en gjorde ju inte saken bättre så denna gången ska jag ha med tejp, papper och penna och sätta en lapp på dörren med stör ej ;) Vad jobbigt att han hade gulsot! Måste vara jobbigt att inte få ligga och gosa med sin skrutt!

Nä usch, krystvärkarna var ju som en baklängesmagsjuka typ xD Haha, du var då en envis patient du ;) Tur bm visste vad det handlade om så Julius slapp födas i toastolen :D 
    Jo så är det ju faktiskt också, det får man hoppas man slipper. Ks det är typ en mardröm för mig, är jätte orolig för att behöva gå igenom det, vet inte varför Bara en fobi typ..
    haha, ja jag vet inte vad som flög i mig, sa till sambon direkt efter när jag myste med Julius att jag skulle kunna ut o springa ett marathonlopp haha. Ja efter jag svimmade sen fick jag ju åka rullstol också till bb, inte för att det var speciellt långt, en dörr emellan men dom tycktre det var nödvändigt.
    hahah, du får göra det med lappen Se om det funkar..

Ja det var ingen höjare med gulsot, jag längtade ju bara hem o få visa upp han för övriga familjen o alla var ju så nyfikna. Så på fredagen tänkte dom ju hålla kvar oss yttligare, men jag kände att det bliv ingen förbättring med gulsoten på sjukhuset, eftersom man ska tok amma o vara mycket i solljus för att det ska gå ned, och från bb får man ju inte ta ut bebis, och det blev sådan ammningspress då i stället, så kändes som det itne rann till tillräckligt, så vi åkte hem på Fredagen tillbaka på lördagen för kontroll och då hade dom dåliga värdena försvunnit helt, så jag hade helt rätt Hoppas det blir bättre förutsätningar denna gången, känns ju inte  som jag vill vara från Julius i en helvecka heller, räcker med att han sov hos sin morbror i 5nätter innan jul där nu för att jag skulle återhämta mig från min sjukhusvistelse..

hahaha, ja hade jag fått som jag velat hade jag gått på toa så då hade han fötts i toaletten
    tur att uskan var där inne när jag började känna av dom där toalett besvären, annars hade jag väl bara gått på toa iaf

Känns som att julius har börjat förstå mer o mer att det är en bebis i magen nu, igår när vi myste i soffan på kvällen allihopa, så hade julius hämtat sin napp o gosa med, Då sa sambon men, det är ju bara bebisar som har napp, kan inte bebisen få låna den. Då la Julius nappen på magen och sin snuttekossa Så himlans gullig..
  • Madde01
    minjalin skrev 2012-01-08 09:39:34 följande:
    Samma här. Tycker det verkar jätteläskigt att dom ska skära i en och det drar och spänner och usch!

Vi hade lite längre till BB men det hade nog inte gått med bara en dörr heller :P

Ja usch. Jag hoppas vi får åka hem efter en natt den här gången, men vi får se! Man kommer ju verkligen längta hem till storebror också! Leon har sovit borta 2 nätter nu och kommer hem i eftermiddag och jag längtar ihjäl mig :P

Haha, det var verkligen tur det xD

Åh vad mysigt ^^ Dom förstår mer än man tror :) 
    Juste ja, han har sovit borta. Så ni har haft lite kvalitetstid innan bebis kommer också Det är väl mysigt..
    Här på sjukhuset har dom ju 2 bb avd, dom som behöver/vill/måste ha mera hjälp ligger på bb precis brevid förlossningen, det var ju där vi hamnade iom gulsoten o att han var lite tidig och sådär och min hf så ville dom ha koll på oss, där får man lite extra hjälp typ.
    Sen finns det en till bb avd där man hamnar om man inte behöver lika mycket hjälp, utan då ringer man om det är någe så kommer dom typ

Ja men dom gör verkligen det, det är det som är så häftigt

vi var ju utbjudna på resturang allihopa i fredags, det var så mysigt att se. Det var ju vi, sedan min mamma och min bror o hans familj o det märks verkligen hur mycket Julius uppskattar sin kusin (han har bara 1) direkt när hon klev in på resturangen så skrek han KUSIN!!! så söt. och så såg han min bror, så sträckte han sig över bordet "hej gogo" haha gullungen.. han är så himlans fin med alla, det är så skönt
  • Madde01
    minjalin skrev 2012-01-08 10:12:44 följande:
    Ja, det har verkligen vart mysigt :) Men nu längtar man allt efter sin lille skrutt ^^ Hur stod man ut med livet innan dom små föddes? ;)

Okej, här finns det 3 avdelningar tror jag, varav en är nån specialavdelning.

Åh vad mysigt ^^ Härligt när man har bra relation med familjen och barnen har många runt omkring sig! Leon har 2 tjejkusiner. En på 5,5 år och en på 8 månader och den äldre kusinen är han helt tokig i och dom har verkligen börjat leka jättefint med varandra nu :) Dom har alltid tyckt om varandra men nu kan dom leka på ett annat sätt nu när Leon är lite äldre. Roligt med den lilla på 8 månader också att det blir så tätt mellan vår bebis och lilltjejen :) Visst är det härligt när barnen är sådär mjuka och fina med alla och bara älskar hela världen typ ^^
    Ja det undrar jag med ibland
    Även fast han har sina "jobbiga" dagar i bland när allt man gör bara är besvärligt och jobbigt som igår, fick han någe utbrott på mig o skrek mig rätt i ansiktet, så väger dom bra dagarna upp allt Men det viktigaste är att han vet att han får vara arg, att det gör inge

Ja, det är super skönt att jag o min storebror har en såpass bra relation till varandra så att Julius också får den kontakten med dom. Tycker det är viktigt, vi brukar ju varandras barn sovandes här o där lite när man själv känner att man vill det Så det är super skönt. Julius kusin hon är ju 9 år så det är stooor skillnad mellan dom Men han bara avgudar henne verkligen och hon älskar verkligen honom med, det märks så tyligt dom kommer ju hit idag allihopa sedan så då blir julius nog super glad Och imorgon börjar förskolan för han igen, han börjar klättra lite på väggarna hemma efter att ha vart ledig i 3veckor ..
  • Madde01
    minjalin skrev 2012-01-08 10:25:17 följande:
    Jo tack, Leon har sånna dagar han med. Men det har ju en annan också så ;) Man kan ju inte vara glad jämt :p

Mysigt. Min bror har inga barn men sambons bror har ju två och dom umgås vi ju mycket med :) Perfekt när dom kan sova hos varandra och så :) Åh vad mysigt ^^ En toppendag för honom då :D Leon ska också till dagis imorn så det blir nog härligt för honom. Han har visserligen gått 2 dar förrförra veckan och 1 dag förra veckan men han älskar det :P 
    Ja det gör Julius med, han är super glad när han kommer dit. Så det känns jätte bra
    Man vet ju hur jobbigt det känns när dom är ledsna o skriker efter en när man går också ..

Börjar närma sig BF för dig nu, inga känningar alls än så länge?
  • Madde01
    minjalin skrev 2012-01-08 11:41:30 följande:
    Jo, vissa perioder är det ju så, men det går över så fort vi gått, men det är ändå jobbigt :P

Jo jag har ju haft mycket molvärk och sammandragningar och en del förvärkar och så där men den verkar trivas bra där inne >.< 
    Jo men så är det verkligen, det ser man ju själv dagligen på jobbet liksom Därför går jag inte på den luringen från hans sida Fast när man är gravid blir det ju lite extra känsligt.

hehe, den gör det va Har också har frukansvärt mycket sammandragningar under helgen, minns inte att jag hade så mycket med julius. Men för mig är det långt kvar, iaf en 10veckor
  • Madde01
    Nathalie8908- Vad kul, grattis till graviditeten

Maajsi- Nej fy vad tråkigt Jag som verkligen hade hoppats att det var eran tur nu, vad ledsen jag blev när jag läste detta. Men vad skönt att ni verkligen får hjälp denna gången, man ska ju ta emot den hjälpen man får. Men hänger du kvar här med oss ändå?

Leia- Hur går det för dig? Har tänkt på dig idag på jobbet haha, man är ju helt insatt i andras gravidieter också.
  • Madde01
    Maajsi skrev 2012-01-10 18:29:26 följande:
    Ja, det är klart jag är kvar. Jag har ju hängt med sen start. Skulle kännas lite knäppt att bara hoppa ur. Kul att följas åt ändå. Vi har ju våra små och man kan ju prata om allt mellan himmel och jord i alla fall. Kanske man följs åt i nästkommande eventuella graviditeter också :)
    bra det
    Ja det är klart, så hoppas vi på en ny graviditet snart igen som går heeeeela vägen. som sag tror fortfarande på att detta år är ditt
  • Madde01
    Maajsi skrev 2012-01-10 18:41:45 följande:
    Hoppas verkligen att du har rätt.
    Jag vill ju så gärna ha en till. Har så svårt att förstå att allt bara ska gå emot en. Jag vill verkligen att detta år ska bli ett bra år. Men innan man börjar med något ska jag vänta tills vi träffat läkaren i slutet av nästa månad. Hoppas bara att vi får positiva svar och hjälp.
    Jo precis, väntar in vad läkarna säger. Vad är det ni ska göra? Är det olika provtagningar för o se varför det blir som det blir eller?
    minjalin skrev 2012-01-10 18:57:51 följande:
    Har konstant ont i ryggen fortfarande och lite värkar till och från, så inget nytt. Börjar bli tröttsamt att ha ont till ingen nytta >.
    hejaheja!! Snart är det på g.. känner det på mig. Tror det blir bebis imorgon
  • Madde01
    minjalin skrev 2012-01-10 19:12:03 följande:
    Tack fick veta av mamma idag att min mormor fyllde år 11 januari så det hade vart lite kul dag att få på
    åh, men vad kul Visste var det 13e du hade BF?
  • Madde01
    minjalin skrev 2012-01-10 19:19:05 följande:
    Nä, 12:e
    juste ja
    men som sagt, imorgon tror ja de blir bebis
    är så himlans många som ska ha bebisar i år, tror på ett babybooom i år jag
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)