• Maajsi

89:or som är gravida! :)

viplanerar09 skrev 2011-10-19 10:07:54 följande:
    Alltså jag blir så JÄVLA förbannan, vad finns det för människor här på FL.

Jag skrev i en annan tråd, då jag kände mig lite orolig idag.
    "Hej tjejer!

känner mig lite orolig. Bebisen har inte rört sig lite mycket som den brukar göra. Jag har känt den några ggr men borde jag oroa mig. Kan bebisen har mer och mindre aktiva dagar. Vet att sonen var mer aktiv vissa dagar och andra inte.

Någon som vet hur mycket man ska känna i vecka 21(20+4)?"

Jag gick med i en marstråd där jag uppfattade TS skulle vara en tråd utan påhopp osv osv. I sin beskrivning har hon väl inte direkt skrivit så men när jag skrev till henne.

TIll svar får jag detta!!
    nu får jag faktiskt va lite hård.

Runt v 10-15 var jag jätteorolig  för mf men då sa hon till mig, Det spelar ingen roll om du ligger här och vi gör ul hela tiden. För är det så att bebisens hjärta slutar slå så kan man inte göra något åt det.

Så sluta noja över inget och händer det så händer de och det finns inget man kan göra åt det.

Man kommer bli deprimerad om man går runt och nojar hela tiden.!

Fick också andra svar som var helt jävla onödiga! Visst jag kanske är känslig. Men hur FAN kan man ens skriva så. FÖr hon vet inget om min bakgrund. Tänk om jag har haft ett flertal missfall, kämpat flera år att bli gravid.

Någon annan hade skrivit om jag hade ringt till BM vad skulle hon kunna göra?! var av mitt svar lyssna på hjärtat, om det inte skulle vara bra skicka mig på UL?!

Visst jag vet att än om något skulle vara fel så går det inte att rädda eftersom jag inte är så långt gången. Men jag lever hellre i visshet än ovisshet!

Aja massa babbel, men jag blir så jäkla förbannad!!
    Fy så upprörd jag blev när jag läste det där. Jag som nyss förlorat min älskade son. Hade någon sagt så till mig nu efter det här så hade det blivit en rejäl smäll kan jag lova. Inte trodde jag att det skulle hända mig. Allt såg ju så bra ut. förstår inte hur man kan låta så. ring bm om du är orolig. Jag ångrar så att jag inte ringde tidigare. Men enligt läkaren hade det tyvärr inte spelat någon roll om jag kommit in tidigare eftersom han hade varit död några dagar. troligtvis dog han väl strax inpå sista sparken jag kände. Varför jag inte for tidigare var för att jag hade känns lite grann (vet nu att det troligtvis bara var tarmarna) och tänkt att jag känner väl inge mer eftersom jag rör på mig och han sover väl så gott där inne.
  • Maajsi

Jaha, då är det begravning imorgon.. känns väl sisådär. Men man får vara positiv och tänka att vi nu gjort det bästa vi kan och kommer kunna göra för vår lille prins. Inte nog med det så har min kropp satt igång igen. fick mensen idag. Känns skönt att slippa strul men samtidigt tråkigt eftersom man nu blev ännu mer påmind om att lillen inte finns kvar i magen längre. Gubben säger att han vill försöka igen så fort det går, dvs vid äl som kommer nu snart. Jag är bara så orolig över att det ska verka vara för bråttom. Jag vet inte riktigt. Vill ju hemskt gärna ha ett barn, som lever såklart. Men är så himla osäker. Mycket tankar man har just nu,
    Nu ska jag å titta till lokalen där vi ska ha minnesstund. Jag var och hämtade nycklarna tidigare idag. Det kommer att bli himla jobbigt men man får göra det bästa av situationen.

• Maajsi
    viplanerar09 skrev 2011-11-09 20:14:09 följande:
    Fast otoligt nog var jag mer trött med Ossian. Men Ossian var jag trött jämt och ständigt(vare sig jag mådde illa eller inte) nu är det mer vecka för vecka.

Det sägs att om man får hormonrand så väntar man en pojke. Fast har läst flera som fått flicka som haft hormonrand. Så som sagt inget att lita på. Läste även att en tjej hade hört från sin BM att varför man får hormonrand är för att en pojkes hormoner inte är lik sina egna. Men som sagt så är det inget att lite på.

Nja så jobbigt tycker jag inte att det är, hade inte förväntat mig något annat. Hon ringde mig och sa lite tips. Typ de du skrivit. Sedan skar det i hjärtat då hon sa att jag nog ska undvika skoteråkning. För de kan förvärra. Hoppas verkligen att det inte gör de.
    JO håller med dig, bättre att dem är mer livlig i magen än lugn. Ossian var rätt lugn och samma med denna. Även fast de har/hade sina stunder så är det inte så mycket som man kan se på vissa som lägger ut video. Hela magen bara flyger fram och tillbaka. Nästan så man tror att bebisen ska komma ut genom skinet.
    Jag hade en extremt synlig hormonrand när jag väntade Tindra, så nej, definitivt inget att lita på :)
  • Maajsi
    fair skrev 2011-11-09 10:09:52 följande:
    Maajsi: hur har det gått för dig? Gick begravningen bra? Förstår att man inte kommer över en sån sak snabbt, det följer en genom hela livet, men den värsta smärtan kanske hunnit lägga sig? Det är ju så olika beroende på vilken slags person man är. Ang. försöka på nytt så tycker jag absolut att ni ska börja försöka bara ni båda är redo. Det är ju viktigt att man tillåter sig själv att vara lycklig och glädjas trots det som hänt. Jag håller i alla fall tummarna för er!!
    Ja, begravning blev precis som vi ville ha det. Den blev verkligen väldigt fin. Men fy! var det värsta jag någonsin varit med om. Jag klarade inte av att stänga locket på kistan. Gick till slut iväg och bad sambon min stänga locket själv istället. Begravning hade ju redan blivit sen ett antal minuter.  fick en sådan panik. Går inte att beskriva med ord hur hemskt det var. När vi skulle sänka ner kistan gick det bättre men fortfarande riktigt jobbigt. Dagen efter var vi dit och jag ville bara ta bort all jord och hämta upp honom igen. Det är ju så himla fel. Men jag tänker att han helt enkelt var för fin för denna värld. Då känns det lättare. Jo, det värsta är väl över. Nu kan jag ju hantera det lite lättare. Men det är fortfarande svårt att förstå att det kan tas ifrån en bara sådär. Först kände jag att jag inte kommer att orka göra något överhuvudtaget men nu har jag bestämt mig för att börja jobba igen från och med nästa vecka. Jag tror det blir lättare när man får något annat att tänka på också. Det är aldrig bra att deppa ihop för mycket, oavsett vad det gäller. Ingen mår bra av det. Men jag hoppas att tiden går fort för den här perioden fram till bf kommer att vara sjukt jobbig. Man går ju bara och väntar på bf med vetskapen om att ingenting kommer att hända. Man kommer inte få honom tillbaka. Men hur som helst fick jag en son som jag älskar av hela mitt hjärta. Han kommer alltid att finnas hos oss. Vi fick oss en liten skyddsängel.

Jo, jag vill ju hemskt gärna få ett till barn, som klarar sig så klart. Jag fick en son, men längtan efter en försvann inte. Min sambo vill försöka så fort det går så jag har tagit en funderare och vi har kommit överens om att vi tänker försöka så fort jag får äl. Jag kom fram till att det inte spelar någon roll när vi börjar försöka. Även om det dröjer ett år som kommer det ändå att vara en jobbig graviditet att gå igenom. När det sker har ingen betydelse.

Kul för er andra att det snart närmar sig :) läser varje dag nästan och glädjas med er över att det går så bra och att det snart kommer en bebis. Det är inte länge kvar nu.
  • Maajsi
    viplanerar09 skrev 2011-11-09 21:55:04 följande:
    Maajsi: jo jag vet ;) hur är det med dig/er? Förstår att det är riktigt tungt. Har faktiskt tänkt på dig/er.. Hoppas begravningen blev som ni ville!
    Jo, som jag skrev ovan så gick det bra till slut. det var ju tvunget. Men det var himla tungt :/ inget jag jag ens önskar min värsta fiende, om jag hade en sådan. Det är inte meningen att ens barn ska gå före en själv. Men varje dag är ett framsteg. Oavsett vad som händer,  så kommer han alltid att finnas med oss. Jag saknar honom nå så enormt mycket och jag är stolt över honom. Han kommer alltid finnas i mitt hjärta. Det är himla skönt att det inte bara är sorg man känner. Förhoppningsvis så fortsätter det att gå framåt och en dag så kan vi lära oss att hantera den sorg vi bär på bästa sätt. Nu är det bara att vänta tills min kropp kommit igång igen.
  • Maajsi

Oj (haha, det är väl allt jag kan säga), jag är gravid igen Förvånad Trodde verkligen inte att det skulle gå så här fort. Hade inte ens samlag vid äl (enligt mina egna uträkningar). Men tji fick jag för de.

• Maajsi

Ja, det kan verkligen säga Skrattande Men är bara så förvånad. Trodde det skulle bli till nästa år åtminstone. Det är därför vi inte riktigt har försökt ännu. Men det behövdes inte :) jag är lika glad för det.

• Maajsi
    minjalin skrev 2011-12-19 20:06:59 följande:

Stort grattis Maajsi! All lycka till er nu och hoppas allt går vägen den här gången! :)

Tack så mycket! Det hoppas jag också :) babyn har ju en liten ängel som vakar Hjärta
  • Maajsi
    minjalin skrev 2011-12-20 17:13:14 följande:
    Precis. Visst är det mysigt att tänka så? Jag har en ängel runt halsen som var min systers så jag brukar tänka att hon vakar över mig genom den när jag väntar bebis när jag känner mig orolig att nåt ska gå fel ^^
    Jo, verkligen. Det känns som att lillen kommer att se till att allt går bra den här gången. Det känns i alla fall som en liten tröst för mig. Det var verkligen himla fint. Jag har tänkt skaffa ett halsband med lillens namn och på så sätt kan jag alltid bära honom med mig vart jag än går. Det som känns så himla typiskt är att man måste gå igenom alla dessa veckor en gång till. Det känns som en evighet till augusti.
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)